ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یونیسف: پناهجویان خردسال در ‌آلمان تحت تبعیض هستند

سازمان «یونیسف»، از زندگی نامناسب نزدیک به ۶۵ هزار کودک پناهجو درآلمان و حمایت‌ دولتی ناکافی از آنها شکوه کرده است.

سازمان «یونیسف»، از زندگی نامناسب نزدیک به ۶۵ هزار کودک پناهجو درآلمان و حمایت‌ دولتی ناکافی از آنها شکوه کرده است. شاخه آلمان این سازمان می‌گوید این خردسالان غالبا برای مدتی طولانی به همراه خانواده‌های خود، بین دیگران و بدون هیچ فضای شخصی زندگی می‌کنند.

یک اردوگاه پناهندگی در شرق آلمان

کارگاه حمایت از کودکان سازمان ملل می‌گوید بیشتر پناهجویان خردسال در آلمان از امکانات پزشکی و درمانی تنها در صورت اضطرار بهره‌مند می‌شوند و برای ورود به مدرسه نیز به موانع بوروکراتیک بر می‌خورند: «رفتار ادارات و مقامات مربوط با این کودکان غالبا ناقض پیمان‌نامه بین‌المللی حقوق کودک است.»

نکات مورد اشاره و انتقاد «یونیسف»، بر شواهد تحقیقی استوار شده که از سوی شاخه آلمانی این سازمان انجام گرفته است.

بچه‌ها؛ یک سوم پناهجویان و آوارگان

یونیسف می‌گوید، یک‌سوم آوارگان و متقاضیان پناهندگی در آلمان، کودکان و نوجوانان هستند. در پژوهش این نهاد روشن شده که علت اصلی آوارگی خانواده‌ها، ترس از بیگاری و به خدمت گرفتن بچه‌ها در جنگ، خطر ختنه یا ازدواج اجباری دختربچه‌ها بوده است. کمبودها و محرومیت‌های آموزشی یا خطر خرید و فروش و قاچاق بچه‌ها، از دیگر دلایلی است که والدین این کودکان را وادار به فرار از کشورهای بحران‌زده می‌کند.

در پژوهش «یونیسف» آمده که این بچه‌ها در آلمان به طور پیوسته در تمام سطوح زندگی مورد تبعیض قرار می‌گیرند. به طور نمونه به آنها تنها در هنگام بیماری بسیار حاد یا درد شدید، خدمات پزشکی داده می‌شود؛ آنها مجبورند برای هر معاینه پزشکی، مجوزی از مقامات اداره پناهندگی بگیرند. این گونه‌ تاخیرها در مداوا و رسیدگی‌های درمانی، فقط سلامتی کودکان را به خطر جدی می‌اندازد.

محرومیت از فراگیری زبان

امکانات تحصیلی و ورود به مدارس آلمانی برای پناهجویان خردسال نیز با موانع جدی همراه است. علت این محرومیت، کمبود فضای تحصیلی یا امکانات کافی برای فراگیری زبان آلمانی است. یونیسف تاکید می‌کند که به این قرار، پناهجویان خردسال در ردیف اول کسانی هستند که در شرایط بسیار سخت بزرگ می‌شوند: «در حالی‌که آنها برای ارتقاء خود و برابری با سایر همسالان خود، نیازی جدی به حمایت دارند.»

پژوهش یاد شده از سوی توماس برتهولد و آنه لوتکس، مدیران یونیسف در آلمان تهیه شده است. این دو از قانون‌گذاران و ادارات آلمانی انتقاد کرده‌اند که رفاه و آینده کودکان را در قوانین مربوط به اقامت در این کشور نادیده گرفته‌اند. به گفته آنها، پناهجویان خردسال مجبورند زندگی خود را در تمام سطوح از نو شروع کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.