ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بریتانیا به حامیان تسلیحاتی کردهای عراقی پیوست

وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که تجهیزاتی نظامی به ارزش دو میلیون یورو به پیشمرگه‌های کرد می‌دهد. ارسال این تسلیحات از ۱۰ سپتامبر آغاز می‌شود.

وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که تجهیزاتی نظامی به ارزش دو میلیون یورو به پیشمرگه‌های کرد می‌دهد. ارسال این تسلیحات  از ۱۰ سپتامبر آغاز می‌شود.

مایکل فالون، وزیر دفاع بریتانیا با ارسال پیامی کتبی به پارلمان این کشور، از ارسال کمک‌های تسلیحاتی به شمال عراق خبر داد.

فالون تاکید کرده که نیروهای کرد عراقی در رویارویی با «داعش» از توان رزمی مساوی برخوردار نیستند و تجهیز آنها برای متوقف کردن پیشروی‌های «دولت اسلامی» و دفاع از خود، ضروری است.

ورود بریتانیا به جمع حامیان تسلیحاتی کردهای عراقی چند روز پس از اعلام آمادگی ده کشور برای تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی علیه «داعش» صورت می‌گیرد. بریتانیا در کنار آلمان، فرانسه، ایتالیا، لهستان، کانادا، استرالیا، دانمارک و ترکیه به فراخوان دولت آمریکا در تشکیل چنین ائتلافی پاسخ مثبت داده است. قرار است این کشورها در ائتلاف یاد شده، مانع آمد و شد پیکارجویان خارجی به عراق و سوریه شوند. کنترل جدی‌تر منابع مالی جهادگرایان نیز از جمله اقدامات آتی این ائتلاف خواهد بود.

ایده تشکیل این ائتلاف در اجلاس ناتو در ولز ارائه شد. یک روز پس از پایان این اجلاس، رئیس جمهور آمریکا خواستار پیوستن کشورهای عرب و سنی منطقه به این ائتلاف شد.

جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده، هم اینک در پیوند با این موضوع در حال رایزنی در خاورمیانه است. او روز پنجشنبه ۱۱ سپتامبر به جده می‌رود تا نشستی را با ده کشور حاشیه خلیج فارس، مصر، اردن و ترکیه برگزار کند.  دولت جدید عراق نیز اعلام کرده که از تلاش بین‌المللی برای مقابله با «داعش» استقبال می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.