ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کامران دانشجو وزیر سابق علوم:

«دولت دانشجویان بورسیه‌ همه دوره‌ها را بررسی کند»

کامران دانشجو، وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری گفته بهتر است دولت یازدهم، بورسیه‌های غیر قانونی را از سال ۶۸ تاکنون بررسی کند، «تا مشخص شود سیاهی برای زغال است یا کسی دیگر».

کامران دانشجو وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری درباره دانشجویان غیر قانونی بورسیه در دولت دهم گفت: «دولت یازدهم برود بورسیه‌های خود و دولت‌های پس از سال ۶۸ را بررسی کند.»

کامران دانشجو در حاشیه مراسم ختم پدر حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات در پاسخ به سئوال خبرگزاری مهر پیرامون بورسیه‌های غیرقانونی‌ای که به دولت دهم منتصب شده است گفت: «بورسیه‌های غیرقانونی وجود نداشته و مشخص شد فضاسازی بوده است.»

به عقیده وزیر سابق علوم، هدف کسانی که بحث بورسیه‌های غیر قانونی دولت دهم را مطرح کرده‌اند، دو قطبی کردن جامعه است.

او تاکید کرد که لازم است دولت یازدهم بورسیه‌های خود و بورسیه‌های قبلی و دولت‌های گذشته را هم بررسی کند.

دانشجو با تاکید بر اینکه «اگر کسانی که این کارها را انجام دادند، ریگی به کفش‌شان نبوده است و نیست»، کار را به تحقیق و تفحص مجلس واگذارند.

وی تاکید کرد بهتر است دولت یازدهم، پیرامون آن چیزی که مجلس درباره بورسیه‌های غیر قانونی از آنها خواسته است، از سال ۶۸ تاکنون را بررسی کنند، «تا مشخص شود سیاهی برای زغال است یا کسی دیگر».

چندی پیش در خردادماه سال جاری، مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، با ارائه اطلاعاتی درباره بورسیه‌های خارج از روال ارائه‌شده در دولت‌های نهم و دهم، بخشی از تخلف‌های دانشگاهی را از جمله اعزام بیش از سه هزار دانشجوی فاقد صلاحیت علمی به دانشگاه‌های خارج از کشور، بی‌اشاره به دامنه تخلف‌های مشابه در دولت‌های پیشین علنی کرد.

افشای بورسیه‌های «غیرقانونی»، باعث شد تا شماری از نمایندگان مجلس با هدف «توقف پیگیری» این پرونده، رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم ایران را استیضاح و در پی آن برکنار کنند، اما استیضاح وزیر علوم نیز نتوانسته تنشی را که به بهانه پیگیری پرونده «بورسیه‌های غیرقانونی» در وزارت علوم آغاز شده بود پایان بخشد.

پیش از آن حامد قادرمرزی، نایب رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی گفته بود که نام ۱۰ نماینده مجلس در میان فهرست «بورسیه‌های غیرقانونی» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در دولت پیشین به آن‌ها اعطا شده بوده است.

اینک معاون اول رییس جمهور می‌گوید حتی اگر ۱۰ وزیر علوم دیگر نیز با رای نمایندگان برکنار شوند، دولت این پرونده را تا انتها پیگیری خواهد کرد.

همزمان محمدعلی نجفی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران نیز روز یکشنبه دوم شهریورماه سال جاری، در نخستین موضع‌گیری خود از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی بورسیه‌های غیرقانونی اعطا شده به برخی از افراد در دولت گذشته خبر داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    دنبال شریک جرم میگردد طراح و مجری  بزرگ انتخابات ۸۸ و افتضاح  کشاندن علوم عالی !