ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محروم شدن يک شهروند بهايی ديگر از تحصيل

یک دختر بهائی دیگر در ایران به‌رغم قبولی در کنکور سراسری از ادامه تحصیل محروم شد.

تارا هوشمند

یک دختر بهائی دیگر در ایران به‌رغم قبولی در کنکور سراسری از ادامه تحصیل محروم شد.

به‌گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نام این شهروند تارا هوشمند و ساکن شيراز است. او با مراجعه به سايت سازمان سنجش مطلع می‌شود که از انتخاب رشته و ادامه تحصيل بازمانده است.

در پيامی که در صفحه شخصی تارا هوشمند در سازمان سنجش وجود دارد، او بايد «به آدرس تهران، خيابان کريم‌خان زند، پلاک۲۰۴، سازمان سنجش کشور، طبقهٔ دوم مراجعه نماييد.»

يک منبع آگاه که نامش منتشرنشده به هرانا گفت: «تارا هوشمند که اهل شيراز است وکيل گرفته و طی هفته آينده به سازمان سنجش مراجعه خواهد کرد.»

پیش از این نام شادان شیرازی و روحیه‌ صفاجو، دو دختر بهائی دیگر که در کنکور امسال قبول شده بودند اما مسئولان حکومتی مانع از ادامه تحصیل آن‌ها شده بودند در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود.

دو روز پیش، ۳۶۰ تن از بهائیان محروم از تحصیل در نامه سرگشاده‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، گفتند به‌رغم وعده‌های دولت یازدهم، روند محرومیت بهائیان از تحصیل به همان شکل گذشته همچنان ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران نه تنها بهائیان را از حق تحصیل در دانشگاه‌ها محروم کرده است بلکه نمی‌گذارد آن‌ها خود به تحصیل مستقل و ایجاد نهادهای آموزشی روی آورند.

بسیاری از شهروندان بهائی که با مؤسسه آموزش عالی بهائیان (BIHE) در ارتباط بوده‌اند دستگیر شده و این مؤسسه نیز غیرقانونی اعلام شده است. مؤسسه آموزش عالی بهائیان در سال ۱۳۶۴توسط استادان دانشگاه بهائی که از تدریس در دانشگاه‌ها محروم شده بودند تأسیس شد و جوانان بهایی که از تحصیل در دانشگاه‌های ایران محروم بودند در آن آموزش می‌دیدند.

در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بهائیان به‌عنوان اقلیت مذهبی به رسمیت شناخته نشده‌‌اند و پس از انقلاب ایران همواره مورد تبعیض‌های سیاسی، ‌اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گوناگون بوده‌اند. گفته می‌شود از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون دست‌کم ۲۰۰بهائی اعدام شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Bahram

    هیچ دولتی حق ندارد دینی را به رسمیت بشناسد یا نشناسد.حق هر انسان است که به هر چه میخواهد معتقد باشد.رژیم فاسد اسلامی با این تزیقات برای دگر دینان ودگر اندیشان و زنان،داعش وار سی‌ و پنج سال است به زندگی ننگینش ادامه می‌دهد.روحانی هم جز تدارک چی‌ نیست.وعده‌های انتخاباتی فریبی است برای گرم کردن تنور انتخابات.یک سال پس از انتخابات هیچ یک از وعده‌های طرف عملی نشده که هیچ، فشارها زیادتر هم شده است.هر ایرانی با شرفی باید از خواسته‌های هم وطنان بهأیی دفاع نماید.