ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمار کشته‌شدگان ابولا به بيش از دو هزار و ۴۰۰ نفر رسید

سازمان بهداشت جهانی در آخرین آمار خود از قربانیان بیماری ابولا در غرب آفریقا اعلام کرد که تاکنون بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به‌گفته سازمان بهداشت جهانی تاکنون از چهار هزار و ۷۸۴ نفر مبتلا به بیماری تب ابولا در غرب آفریقا بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

۱۶۵ پزشک و پرستار از شش ماه پیش تا ماه اکتبر در سیرا لئون مستقر شده‌اند

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، مارگارت چان، مدیر سازمان بهداشت جهانی روز جمعه ۱۲ سپتامبر / ۲۱ شهريورماه در یک نشست رسانه‌ای در ژنو، مقر این سازمان، با اعلام این خبر روشن نکرد که این آمار مربوط به نیجریه می‌شود یا سه کشور گینه، لیبریا و سیرا لئون که بیشترین تأثیرات را از این بیماری گرفته‌اند.

آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه ۹ سپتامبر / ۱۸ شهريورماه منتشر شد که در آن اعلام شده بود دو هزار و ۳۰۰ نفر از چهار هزار و ۲۹۳ نفر مبتلا به ابولا در کل منطقه غرب آفریقا جان سپرده‌اند. بدین ترتیب تنها در چند روز اخیر بیش از ۱۰۰ نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

بیماری ابولا در ماه فوریه در گینه شیوع پیدا کرد. سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که شمار مبتلایان می‌تواند به بیش از ۲۰ هزار نفر برسد.

مارگارت چان در ادامه سخنان خود گفت: «در سه کشوری که بیشترین تأثیرات را از این بیماری داشته‌اند تعداد مبتلایان به سرعت در حال افزایش است، طوری‌که سرعت این افزایش بیش از ظرفیت مدیریت آن است.»

مدیر سازمان بهداشت جهانی خواستار بسیج گسترده جامعه جهانی برای غلبه بر این بیماری شد.

وی همچنین یادآوری کرد که حتی یک تخت یک‌نفره نیز برای درمان بیماران مبتلا به ابولا در لیبریا وجود نداشت.

پیش از این در دوم سپتامبر/۱۰ شهریورماه سازمان پزشکان بدون مرز نیز از واکنش کشورهای جهان برای مقابله با بیماری ابولا در آفریقا انتقاد کرد و در بیانیه‌ای گفت کشورهای جهان از غرب آفریقا روی گردانده‌‌اند تا به این وسیله خطر ورود ابولا به درون مرزهایشان را کاهش دهند.

روبرتو مورالس اوجدا، وزیر بهداشت کوبا، که در نشست رسانه‌ای مشترک با مدیر سازمان بهداشت جهانی شرکت داشت از استقرار ۱۶۵ پزشک و پرستار در سیرا لئون از شش ماه پیش تا ماه اکتبر، خبر داد. مارگارت چان تأکید کرد که این «مهم‌ترین» اعزام کارشناسان بهداشت و درمان به این منطقه است.

بیماری ابولا نام خود را از رودخانه‌ای به همین نام در شمال جمهوری دمکراتیک کنگو (زئیر سابق) گرفته است، جایی که برای نخستین بار در سال ۱۹۷۶ شناسایی شد.

میزان مرگ‌ومیر این بیماری در نزد انسان از ۲۵ تا ۹۰ درصد متغیر است.

تاکنون سه مورد مداوای این بیماری با داروی ZMapp گزارش شده است. این دارو که توسط یک تیم تحقیقاتی کانادایی و آمریکایی به‌طورمشترک تهیه شده، از ماه اوت ۲۰۱۴ بر انسان‌ها آزمایش شده است. پیش از همه‌گیری ابولا در قاره آفریقا، این دارو تنها بر ۱۸ میمون مورد آزمایش قرار گرفته بود که در این آزمایش موفقیت صددرصدی داشت و همه میمون‌ها درمان شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • داروی جدید ابولا، میمون ها درمان کرد | کافه خبر

    […] آمار کشته‌شدگان ابولا به بيش از دو هزار و ۴۰۰ نفر رسید […]