ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت وزارت کشور ايران با «اقدامات غيرقانونی» انصار حزب‌الله

دبيرکل «انصارحزب‌الله» گفته است اين گروه عمليات وسيعی را برای حذف کسانی که «مفسدان و حاميان‌شان» می‌نامد، آغاز خواهد کرد اما سخنگوی وزارت کشور می‌گويد: «هر تجمع بدون مجوزی از نظر ما غيرقانونی است»

عبدالحميد محتشم، دبيرکل «انصارحزب‌الله» گفته است اين گروه عمليات وسيعی را برای حذف کسانی که «مفسدان و حاميان‌شان» می‌نامد، آغاز خواهد کرد اما حسين‌علی اميری، سخنگوی وزارت کشور ايران می‌گويد: «هر تجمع بدون مجوزی از نظر ما غيرقانونی است و با برخورد نيروی انتظامی مواجه خواهد شد و نيروی انتظامی آن را جمع می‌کند.»

دبيرکل انصار حزب‌الله : گستره عمليات انصار حزب‌الله کشوری است و ميدان عمل در تهران بسيار وسيع و حجم عمليات بالا خواهد بود

به گزارش روز شنبه ۲۲شهريور روزنامه اعتماد، اميری گفته است: «برای اقدامات و فعاليت‌های بدون مجوز هم وضعيت همين‌گونه است و ما هيچ اغماضی نداريم و اصلا هم مهم نيست که چه گروهی با چه شعاری دست به اقدامات بدون مجوز می‌زنند.»

وی افزوده: «ما قطعا هيچ نوع تجمع غيرقانونی را نمی‌پذيريم، ولو اينکه با عناوين شرعی باشد. به هر حال کار واجب نياز به مقدمه مباح و مجاز دارد و نمی‌شود با مقدمه غيرقانونی و غيرشرعی کار شرعی انجام داد.»

در همين حال مسئولان استانداری تهران نيز به روزنامه اعتماد گفته‌اند که «انصار حزب‌الله تاکنون هيچ درخواستی برای انجام فعاليت‌هايی که آن را "مبارزه با مفسدان" می‌دانند، ارايه نکرده‌اند.»

دبيرکل انصار حزب‌الله هفته گذشته گفته بود: «گستره عمليات انصار حزب‌الله کشوری است و ميدان عمل در تهران بسيار وسيع و حجم عمليات بالا خواهد بود. به اذن خدا، نامعادله غلط جاری را که بر اساس آن وزن مفسدان و حاميان آنان در جامعه به ضرر متدينين تغيير يافته، دگرگون خواهيم کرد زيرا اگر ما به مقابله با اين جريان برنخيزيم، اين جريان مفسد خواهد بود که در برابر حزب‌الله خواهد ايستاد.»

انصار حزب‌الله دو ماه پيش نيز اعلام کرده بود که گروه‌های سيار امر به معروف و نهی از منکر را روانه خيابان‌ها خواهد کرد تا در پارک‌ها، مراکز خريد و معابر از پيش مشخص‌شده، با عنوان «محل مأموريت و نقاط توقف» فعاليت کنند.

در هشت سال گذشته، تنها مأموران پليس ايران بوده‌اند که اقدام به برخورد با «زنان بدپوشش» می‌کردند اما پس از روی کارآمدن دولت روحانی، گشت‌های انصار حزب‌الله که در دولت محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور پيشين ايران فعاليتی نداشتند، می‌گويند می‌خواهند دوباره به خيابان بازگردند و با آنچه که «بد حجابی» می‌نامند، برخورد کنند.

دخالت سپاه و بسيج و انصار حزب‌الله در کنترل پوشش زنان و جوانان، استقرار گشت‌های  بازرسی و برخوردهای خشن با گروه‌های مختلف اجتماعی و هجوم به ميهمانی‌ها و جشن‌های عروسی، روش‌هايی است که در چند دهه اخير، توسط بعضی نهادهای نظامی و شبه‌نظامی حتی پيش از ايجاد گشت ارشاد يا طرح عفاف و حجاب يا حتی هم‌زمان با آن، برای کنترل و دخالت در نوع پوشش در ايران وجود داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید

    وزارت کشور اراده، توان و عرضه ی جمع آوری این اراذل و اوباش از سطح شهر را ندارد. جوانان ایران خود به خدمت آنها خواهند رسید. بگذارید بیاید به میدان تا ببینید. نمی توان با اینها مماشات کرد. وقتی امنیت ملت صاحب ندارد تنها راهی که می ماند دفاع شخصی است.