ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عکاسی گام‌به‌گام

عکس‌های شرکت‌کنندگان در کلاس‌های آموزش‌ آنلاین رادیو زمانه

از سری کلاس‌های آموزش‌ آنلاین رادیو زمانه

ما از ۲۵ ماه جولای هر جمعه رأس ساعت ۱۹:۳۰ به‌وقت ایران در دنیای مجازی دور هم جمع شدیم تا گام‌به‌گام اصول اولیه عکاسی را فرابگیریم. ما با مروری کوتاه در تاریخچه عکاسی، در اولین گام تلاش کردیم گامهای خود را در ادامه راه پیشینیان برداریم تا با آشنایی با آموخته‌ها و تجربه‌های آنان به یادآوریم در کجای این مسیر تکاملی ایستاده‌ایم تا از هرز توانمان برای یافتن آنچه که یافت شده است جلوگیری کنیم.

در گام دوم همزمان با بررسی سیر تکاملی دوربین عکاسی تلاش کردیم تا دوربین را چنان ابزار کار به‌خوبی بشناسیم و توانائی‌ها و کمبودهای آن را بشناسیم و با دانشی که در این رابطه اندوختیم گام سوم را برای به کار بردن این ابزار برداشتیم. در گام چهارم تلاش کردیم تا با شاخه‌های مختلف هنر عکاسی آشنا شویم تا با شناخت بهتری بتوانیم راه خود را به‌عنوان عکاس انتخاب کنیم و آنگاه با گام پنجم جهشی بلند همگام با فناوری دیجیتال برداشتیم، تا با این فناوری و کاربرد آن در عکاسی آشنا شویم.

در گام هفتم نیروی‌مان را صرف گفت‌وگو در مورد عکاسی به‌عنوان هنر کردیم و تلاش کردیم تا با چند تن از عکاسان مطرح ایران و سبک کار آن‌ها اشنا شویم، باشد که کار آن‌ها بتواند الهام‌بخش ما برای یافتن راه خود باشد. در گام آخرین عکس‌هایی که شرکت‌کنندگان ارسال کرده بودند در کلاس به نمایش گذاشته شد که در این مجموعه عکس‌هایی از کار شرکت‌کنندگان با ذکر نام عکاس انتخاب شده است.

[tribulant_slideshow gallery_id="163"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.