ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برکناری دایی و انتقاد از دخالت دولتی در برنامه «نود»

برنامه «نود» با حضور رحیمی، سیاسی، دایی و مایلی کهن جنجالی شد

طرح موضوع برکناری علی دایی، سرمربی سابق تیم پرسپولیس در برنامه تلویزیونی «نود»، به یک جنجال سیاسی تبدیل شد.

طرح موضوع برکناری علی دایی، سرمربی سابق تیم پرسپولیس در برنامه تلویزیونی «نود»، به یک جنجال سیاسی تبدیل شد. در این برنامه، علی دایی و علیرضا رحیمی، مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس، عوامل دولتی و وزیر ورزش و جوانان را به دخالت مستقیم در سرنوشت فوتبال کشور متهم کردند.

دوشنبه شب ۲۴ شهریورماه، برنامه تلویزیونی «نود» با حضور علیرضا رحیمی به عنوان مهمان حضوری و تماس تلفنی علی دایی، حمیدرضا سیاسی رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس و محمد مایلی‌کهن بازیکن پیشین و مربی فوتبال به جنجالی سیاسی تبدیل شد.

دخالت مستقیم وزیر ورزش در فوتبال ایران

علی دایی و علیرضا رحیمی در این برنامه اعلام کردند که رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس با نظر شخصی محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان، دست به برکناری آن دو زده است و این عزل‌ها دلیل فنی و حرفه‌ای نداشته است.

رحیمی در گفت‌وگوی مستقیم با عادل فردوسی‌پور گفت که از دو هفته بعد از ابلاغ حکم مدیرعاملی او مخالفت‌ها شروع‌ شده و وزیر از او خواسته است که علی دایی را برکنار کند. رحیمی تاکید کرد: «گودرزی (وزیر ورزش و جوانان) اگر می‌خواست ما فراتر از وظایفمان حرکت کنیم، باید از اول می‌گفت. قبل از ابلاغ حکم. حرف اول و آخر گودرزی این بود که دایی باید برود.»

مدیرعامل پیشین پرسپولیس در ادامه، وزیر را متهم کرد که بدون در نظر گرفتن صلاح فنی تیم، تنها به دلیل «انتقامجویی» علی دایی را عزل کرده‌اند.

علی دایی هم که برای پاسخگویی به حمیدرضا سیاسی، رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس روی خط تلفن حاضر شده بود، به روش اداره ورزش در کشور و انتظارات سیاسی افراد دولتی‌ از ورزشکاران انتقاد کرد.

این مربی فوتبال در پاسخگویی به شایعاتی که منصوب شدن او به سمت سرمربی‌گری تیم ملی ایران را به علی‌آبادی (رئیس وقت سازمان تربیت بدنی) و دولت محمود احمدی نژاد نسبت می دهد، تاکید کرد که ماجرا کاملاعکس این شایعات بوده است: «چون عضو ستاد احمدی‌نژاد نشدم برکنارم کردند.»

علی دایی سکوت چندساله‌اش را در مورد عزل خود از سمت مربی تیم ملی شکست و گفت: «دلیل اصلی برکناری من این بود که گفتند باید در ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد باشید که من نپذیرفتم و برکنار شدم.»

بر اساس گفته های علی دایی، دخالت‌های افراد دولتی در نحوه اداره فوتبال کشور همچنان ادامه دارد. دایی و رحیمی تأکید کردند که بارها به هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس اعلام کرده‌اند که اگر از عملکرد دایی به عنوان مربی پرسپولیس راضی نیستند او استعفا می‌دهد، اما به گفته رحیمی، استعفای دایی مطلوب نبوده و می‌خواستند که حتماً او اخراج شود.

رحیمی در این زمینه توضیح داد: «من به سیاسی پیشنهاد دادم که به خود دایی زنگ بزنید به باشگاه بیاید تا همین‌جا صحبت کنیم و صریح بگویید که می‌خواهید او را برکنار کنید. به سیاسی گفته بودم کار شما تبعات دارد. سیاسی به یک اتاق دیگر رفت و با تلفنش صحبت کرد. وقتی برگشت گفت دایی باید برکنار شود و اجازه ندهید دایی استعفا بدهد. سیاسی گفت اگر پرسپولیس این هفته برابر نفت مسجد سلیمان پیروز شود، دیگر نمی‌شود کاری کرد.»

دایی نیز در مورد صحبت تلفنی سیاسی با فردی که مشخص نیست که بوده است گفت: «سیاسی (رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس) بعد از صحبت با رحیمی داخل اتاق رفت و با یک نفر تلفنی صحبت کرد. بعد از آن سیاسی گفت دایی باید اخراج شود. من هم دوست دارم بدانم آن یک نفر که بوده است.»

حضور پرتنش محمد مایلی کهن 

محمد مایلی کهن، مربی سابق تیم ملی و از بازیکنان سابق باشگاه پرسپولیس هم در همین برنامه، حملات لحنی شدیدی نسبت به عادل فردوسی‌پور، علی دایی و علیرضا رحیمی داشت. مایلی کهن که مدت‌هاست منتقد مافیایی شدن فوتبال در ایران است گفت: «شما فوتبال این مملکت را نابود کردید.»

محمد مایلی کهن

محمد مایلی کهن که اکنون کارمند سازمان تربیت بدنی کشور است به خصوصی‌سازی فوتبال انتقاد دارد.

در حاشیه برکناری علی دایی از سمت سرمربی باشگاه پرسپولیس شایعه شده بود که این باشگاه با مایلی کهن برای تصدی این پست تماس گرفته‌اند. مایلی کهن در این مورد توضیح داد: «آقای رحیمی فرمودند که سیاسی (رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس) با من برای سرمربیگری صحبت کرده است. آیا من باید از رحیمی اجازه می‌گرفتم؟ بنده سیاسی را نمی‌شناسم. او روز یکشنبه هفته قبل با من تماس گرفت و پیام گذاشت. ... سیاسی از من مشورت خواست و هرگز نگفت که من سرمربی شوم. من هم به سیاسی گفتم که اگر هدف شما برکناری است، هدفتان اشتباه است. من تاکید کردم که شما دارید احساسی عمل می‌کنید.»

مایلی کهن، که یکی از جنجالی‌ترین شخصیت‌های فوتبال ایران است به حمایت از سیستم سیاسی و حکومتی مشهور است. او با اشاره به سخنان دایی که گفته بود انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی با دستور علی‌آبادی (رئیس وقت سازمان تربیت بدنی) بوده است نه محمود احمدی‌نژاد، گفت: «مگر علی‌آبادی معاون اوباما بوده است؟ او معاون احمدی‌نژاد بوده و دستورات او را اجرا می‌کرده. چرا سیاه نمایی می‌کنید. همان سال من که گفته بودم احمدی‌نژادی هستم، سرمربی پرسپولیس هم نشدم.»

علی دایی روز ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۳ از باشگاه پرسپولیس برکنار شد. رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با رسانه‌ها برکناری علی دایی و جایگزینی حمید درخشان به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس را اعلام کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    کودتای پاسدار سابق «سیاسی» و پیمانکار دولتی و میلیاردر  فعلی و  استیلی و مایلی کهن مبلغان احمدی نژاد و وزیر دولت تدبير ! علیه دایی نصفه امید در باره بهبودی پرسپولیس را  هم بباد داد! پروژه داعشی تعطیلی کامل فوتبال در حال انجام است !