ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابولا تهدیدی علیه امنیت جهانی معرفی شد

جامعه جهانی به اقدامی عاجل در مقابله با ایپدمی ابولا فراخوانده شده است. اوباما می‌گوید پیش از ابتلا صدها هزار نفر و تبدیل این اپیدمی به خطری علیه امنیت جهانی باید کاری کرد.

رئیس جمهور آمریکا جامعه جهانی را به اقدامی عاجل در مقابله با ایپدمی ابولا فراخواند. او می‌گوید پیش از ابتلا صدها هزار نفر و تبدیل این ویروس به خطری علیه امنیت جهانی باید کاری کرد.

رئیس جمهور آمریکا می‌گوید همه‌گیری ابولا می‌تواند امنیت جهانی را تهدید کند. باراک اوباما در بازدید از مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آتلانتا، به معرفی برنامه‌های ایالات متحده برای مهار اپیدمی ابولا پرداخت. یک روز پیش از این بازدید، اعلام شده بود که ۳۰۰۰ امدادگر ارتش این کشور برای ساختن چند درمانگاه و قرنطینه و آموزش‌های پزشکی به غرب آفریقا اعزام می‌شوند.

اوباما گفت که ابولا در غرب آفریقا به یک اپیدمی مبدل شده اما ما هنوز کاری برای جلوگیری از رشد انفجاری آن نکرده‌ایم. او نسبت به پیامدهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی شیوع ابولا هشدار داد.

تاکنون دست‌کم ۲۴۰۰ نفر در پی ابتلا به ویروس ابولا درگذشته‌اند. بیش از همه مردم لیبریا، سیرالئون و گینه به این بیماری مبتلا شده‌اند اما در نیجریه و سنگال هم موارد ابتلا وجود دارد. ویروس ابولا از طریق تماس مستقیم با بدن فرد مبتلا منتقل می‌شود و تاکنون واکسن یا داروی موثری برای غلبه بر آن ساخته نشده است. متخصصان آمریکایی محاسبه کرده‌اند که با سرعت فعلی، تعداد مبتلایان می‌تواند ۲۰هزار نفر در ماه باشد.

بحث ابولا در مجمع عمومی سازمان ملل

سه‌شنبه ۱۶ سپتامبر اعلام شده بود که واحدهای ارتشی آمریکا قصد دارند ۱۷ مرکز درمانی یکصد تختخوابی در غرب آفریقا احداث کنند. کانون توجهات نیز به لیبریا خواهد بود که شرایط وخیم‌تری به نسبت کشورهای دیگر دارد. قرار است در مونرویا، پایتخت لیبریا، مرکزی برای هماهنگی کمک‌های پزشکی و لجستیک غرب ایجاد شود. مرکز دیگری هم برای آموزش پرستاران و پزشکیاران دایر می‌شود که هر هفته ۵۰۰ نیروی محلی را برای رسیدگی‌ به مبتلایان آموزش دهد. این مرکز حداقل شش ماه دایر خواهد بود.

قرار است با همکاری سازمان یونیسف و نهاد امدادی USAID، جزوه‌هایی آموزشی به دست ۴۰۰ هزار خانوار لیبریایی برسد.

نیروهای آمریکایی اما از هرگونه تماس مستقیم با بیماران مبتلا به ویروس ابولا به دور خواهند بود. یک سخنگوی دولت آمریکا گفت به همین منظور، کارکنان رسته پزشکی ارتش ایالات متحده در یک مرکز ویژه در سنگال یا قرنطینه‌های مخصوص دیگر در لیبریا مستقر می‌شوند.

آمریکا پیش‌نویس یک قطعنامه درمورد ابولا را نیز به شورای امنیت ارائه داده است. این قطعنامه به نقل از خبرگزاری فرانسه، جامعه جهانی را به ایجاد بیمارستان‌های صحرایی و ارسال کمک‌های ضرور به غرب آفریقا فرا می‌خواند. افزون بر این، از کشورها خواسته می‌شود که محدودیت‌هایی برای سفر به غرب آفریقا در نظر بگیرند و به ویژه مراقب وضعیت مسافران در پروازها و سفر با کشتی به کشورهای درگیر اپیدمی باشند.

انتظار می‌رود این قطعنامه در نشست اضطراری شورای امنیت در روز پنجشنبه ۱۸ سپتامبر به تصویب برسد.

سازمان ملل نیز تمرکز بیشتری روی این اپیدمی کرده است. بان کی‌مون، دبیرکل این سازمان گفت اینک وقت مقابله جهانی با ابولاست. قرار است موضوع ابولا در مجمع عمومی سازمان ملل به بحث گذاشته شود. این مجمع از هفته آینده با حضور روسای دولتی ۱۹۳ عضو سازمان ملل آعاز به کار می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.