ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعضای گروه «هپی» به حبس و شلاق محکوم شدند

دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده گروه «هپی» حکم شش متهم این پرونده را صادر و آن‌ها را از شش ماه زندان و شلاق تا یک سال زندان محکوم کرد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده گروه «هپی» حکم شش متهم این پرونده را صادر و آن‌ها را از شش ماه زندان و شلاق تا یک سال زندان محکوم کرد.

به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این دادگاه که در روز ۱۸شهریورماه برگزار شده بود، ریحانه طراوتی را به یک سال زندان و ساسان سلیمانی، ندا موتمنی، افشین سهرابی، بردیا مرادی، رهام شامخی و «سپیده»، بقیه اعضای گروه را به شش‌ماه زندان و ۹۱ضربه شلاق محکوم کرد.

فرشيد رفوگران، وکيل اعضای گروه «هپی» نیز شامگاه چهارشنبه ۲۶شهريور به «ايران‌واير» گفت: «با پيگيری‌هايی که انجام دادم، از مفاد حکم آگاه شدم.»

به گفته او اين محکوميت‌ها به مدت سه سال تعليق شده است.

اين وکيل دادگستری درباره تعليق احکام قضايی گفته است: «در زمان تعليق اين حکم اجرا نمی‌شود اما چنانچه در زمان تعليق جرم مشابهی واقع شود و متهم به مجازات قانونی آن محکوم شود، مجازات تعليقی سابق نيز اجرا می‌شود اما اگر زمان تعليق بگذرد و به جرمی محکوم نشود، هيچ مجازاتی اجرا نمی‌شود.»

رفوگران اعتراض به اين احکام قضايی را به نظر موکلانش وابسته دانسته است.

او همچنين درباره ممنوع‌الخروجی اعضای گروه هپی نيز گفت: «بچه‌ها ممنوع الخروج نيستند و حتی چند نفر از اين بچه‌ها در اين مدت به خارج از کشور سفر کرده‌اند.»

جوانان تهرانی که ويدئوهای رقص و شادی‌شان را در همراهی با «کمپين شاد» فرل ويليامز، خواننده آمريکايی، در يوتيوب منتشر کردند، سه‌شنبه ۳۰ارديبهشت ۱۳۹۳بازداشت شدند و يک روز بعد آزاد شدند.

سازمان ملل متحد در ماه مارس ۲۰۱۴کمپين شادی را با کمک که فرل ويليامز، خواننده آمريکايی، آغاز کرد و از مردم خواست که ويدئو‌های رقص و شادی خود را در فضای اينترنت منتشر کنند.

اين کمپين به ايران هم رسيد و جوانان ايرانی، ويدئوهای خود را در سايت يوتيوب در حالی که با آهنگ «هپی» می‌رقصيدند، در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

فرل ويليامز، در صفحه فيس‌بوک خود نسبت به بازداشت جوانان ايرانی ابراز تاسف کرده و نوشته است: «اينکه اين بچه‌ها به خاطر تلاش‌شان برای گسترش شادی‌ بازداشت شدند، چيزی فرا‌تر از غم‌انگيز است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.