ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گفت‌وگوی اختصاصی زمانه با اندی؛ «سفیر صلح»

چهل خواننده شناخته و معروف جهان به جشنواره مسترپیس در هلند دعوت شده‌‌اند تا در روز جهانی صلح در ستایش صلح و نکوهش جنگ ترانه اجرا کنند. اندی یکی از آنهاست.

جشنواره مستر پیس Master Peace، یکی از بزرگترین برنامه‌های اجتماعی و تفریحی‌ست که سالانه در هلند برگزار می‌شود. این جشنواره از چهار سال پیش به فعالیت خود شروع کرده و هدف آن تبلیغ صلح در سطح جهانی‌ از طریق تولید و اجرای ترانه‌های ضدجنگ است. روز یکشنبه، ۲۱ سپتامبر، برنامه‌های این جشنواره شروع خواهد شد و امسال از چهل خواننده شناخته و معروف جهان دعوت شده‌ تا در روز جهانی صلح در ستایش صلح و نکوهش جنگ ترانه اجرا کنند.

گالری عکس:

در جشنواره امسال دو خواننده شناخته‌شده فارسی‌زبان؛ اندی و فرهاد دریا حضور دارند. فرهاد دریا، خواننده افغانستانی مقیم آمریکا و اندی هر دو از سفیران صلح این جشنواره هستند و تحت شعار «نلسون باش» ترانه اجرا خواهند کرد. این شعار عمومی جشنواره است که به پاس تلاش‌های نلسون ماندلا و فعالیت‌های صلح‌جویانه او انتخاب شده است.

ترانه‌ای که اندی انتخاب کرده است همراه با میسا کارا، خواننده سوپرانو و لبنانی‌تبار، اجرا خواهد شد. میسا کارا مقیم آمریکاست و اجرای «من چه دانم؟» ازغزل‌های مولوی را با زبان فارسی در کارنامه خود دارد. ترانه‌ای که اندی و میسا قرار است برای اولین بار در این جشنواره اجرا کنند در وصف صلح و دوستی و همزیستی سروده شده و تنها بعد از اتمام این جشنواره به طور عمومی پخش خواهد شد.

میسا کارا در سال ۲۰۱۳ بعد از اجرای نسخه لبنانی ترانه  White Rabbit برای فیلم American Hustle به شهرت جهانی رسید. این فیلم که با بودجه چهل میلیون دلاری ساخته شد، با استقبال زیادی از جانب مردم و منتقدان رو‌به‌رو شد و هم جوایز متعددی را به دست آورد.

رادیو زمانه با این هنرمندان گفت‌وگو‌هایی انجام داده که در طول برگزاری این جشنواره پخش خواهد شد. نخست از شما دعوت می‌کنیم که به گفت‌وگوی اختصاصی با اندی گوش دهید:


اندی در این گفت‌وگو از جریان آشنایی خود با میسا کارا و طرح اجرای مشترک‌شان در این جشنواره می‌گوید و همین‌طور از تجربه‌های سفر به عنوان سفیر صلح به کشورهای اتحاد شوروی سابق می‌گوید. اندی از اولین خوانندگان ایرانی‌ست که در سال‌های اول فروپاشی جمهوری شوراها،  برای فارسی زبانان آن سوی دیوارهای آهنین کنسرت داشته و بعد از آن نیز بارها به کشورهای ازبکستان و تاجیکستان رفته و طرفداران بی‌شماری پیدا کرده است. اندی از تجربه‌های خود در این سفرها و تغییرات اجتماعی‌ای می‌گوید که شاهد بوده. او همین‌طور از سفرهای هرساله نوروزی خود به ارمنستان می‌گوید و از آن که دوست دارد به افغانستان نیز سفر هنری داشته باشد.

اندی قرار است ماه آینده برای اولین بار سفر هنری به مسکو داشته باشد.

ویدیوی تبلیغاتی جشنواره جهانی صلح برای اجرای اندی که روز یکشنبه آینده در ZiggoDom امستردام برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Nima

    درود بر اندی عزیز و سپاس از شما برای پوشش خبری این جشنواره