ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراقچی: جو حاکم بر مذاکرات هسته‌ای بسيار خوب است

اظهارات عراقچی در حالی مطرح می‌شود که به گزارش «رويترز»، برخی ديپلمات‌های خارجی، ايران را به ارائه خواسته‌های غيرواقع‌گرايانه و عدم تمايل به مصالحه واقعی متهم کرده‌اند.

عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بين‌المللی وزارت خارجه ايران از جو «بسيار خوب» حاکم بر مذاکرات هسته‌ای خبر داده است.

عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بين‌المللی وزارت خارجه ايران

به گزارش شبکه خبری «پرس‌ تی‌وی»، وابسته به دولت ايران، عباس عراقچی روز جمعه ۱۹ سپتامبر، ضمن اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران در حاشيه مذاکرات ايران و قدرت‌های ۱+۵ افزود که برخی اختلافات همچنان باقی است، اما طرفين برای رفع آنها مصمم هستند.

وی اظهار اميدواری کرد که طی چند روز آينده، طرفين برخی از مسائل موجود را حل کنند و در صورت امکان، به پيشرفت محسوسی در جريان مذاکرات دست يابند.

اظهار نظر عراقچی در حالی مطرح می‌شود که به گزارش خبرگزاری «رويترز»، برخی ديپلمات‌های خارجی، ايران را به ارائه خواسته‌های غيرواقع‌گرايانه و عدم تمايل به مصالحه واقعی متهم کرده‌اند. اگرچه خبرگزاری «بلومبرگ» نيز از قول يک ديپلمات‌ آمريکايی اعلام کرد که روند مذاکرات اوليه «اميدوارکننده» بوده است.

در همين حال، به گزارش «رويترز»، فرانک والتراشتايمر، وزير امور خارجه آلمان نيز روز جمعه به خبرنگاران گفت که «ايران ديگر امکان بازی‌کردن برای کسب زمان بيشتر را در اختيار ندارد.»

وی افزود: «ما به مرحله‌ای حياتی از مذاکرات بين شش قدرت جهانی و ايران وارد می‌شويم.»

پيش از آغاز مذاکرات نيز طرفين چندان به نتيجه خوشبين نبوده‌اند. از نظر محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران «دولت آمريکا در بحث تحريم‌ها غرق شده و کنگره آمريکا خواستار باقی ماندن تحريم‌ها است.»

به‌گفته وی «ايرانی‌ها در قبال آمريکا کاملا محتاط هستند.»

وندی شرمن، مذاکره‌کننده ارشد آمريکا نيز تأکيد کرده است که توانايی کنونی ايران برای غنی‌سازی اورانيوم، موضوع اصلی مذاکرات، غيرقابل قبول است. غنی‌سازی اورانيوم در حد بالا می‌تواند به دسترسی به بمب اتم ياری رساند و به همين دليل از ايران خواسته شده است که اورانيوم را در حد پايين غنی کند.

گمانه‌زنی‌ها درباره ديدار روحانی و اوباما

همزمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، در گزارشی به نقل از خبرگزاری «بلومبرگ»، احتمال ديدار باراک اوباما، رئيس‌جمهوری آمريکا، و حسن روحانی، رئيس‌جمهوری ايران را منتفی ندانست.

بر اساس اين گزارش، يک ديپلمات آمريکايی حاضر در نشست ايران و گروه ۱+۵ به بلومبرگ گفته است که باراک اوباما آماده ديدار با حسن روحانی در حاشيه سفر وی به نيويورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی است هرچند برنامه از پيش تعيين شده ای برای چنين ديداری وجود ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    این مذاکرات هرگز به نتیجه نخواهد رسید . البته خود حکومت و در راس آن رهبر پوشالی چنین میخواهند .