ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ضرب و جرح دراویش گنابادی

در جریان حمله نیروهای امنیتی و انتظامی

نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی از ساعات اولیه صبح روز یکشنبه ۳۰ شهریور، حدود ۳۰۰ نفر از دراویش گنابادی را که مقابل دادستانی تجمع کرده بودند، محاصره کردند و به ضرب و جرح آن‌ها پرداختند.

خشونت‌ها به دراویش گنابادی از روز قبل (شنبه ۲۹ شهریورماه) آغاز شد.  گروهی از دارویش گنابادی عضو کمپین «کوچ به زندان اوین» مقابل دادستانی تجمع کرده بودند که نیروهای گارد ویژه و خودروهای انتظامی آن‌ها را محاصره کرده و ۸۰۰ نفر از آنان را دستگیر کردند.

چندی پیش جمعی از دراویش گنابادی در قالب کمپینی به نام «کوچ دراویش گنابادی از ایران به زندان اوین» اعلام کرده بودند که در اعتراض به برخوردهای امنیتی با پیروان این گروه عرفانی و همبستگی با وکلای زندانی‌شان «از طریق تجمع با چشم‌ها و دست‌های بسته در مقابل دادستانی، خواهان بازداشت و زندانی شدن تمامی دراویش عضو این کمپین توسط عوامل قضایی خواهند شد.»

به گزارش «مجذوبان نور»، وب‌سایت نزدیک به دراویش گنابادی، تا کنون اسامی نزدیک به ۴۵۰ درویش که در ۱۳ کلانتری مختلف تهران بازداشت هستند به مجذوبان نور رسیده است. بقیه دستگیرشدگان در مکان‌های نامعلوم نگهداری می‌شوند.

در جریان خشونت‌های گارد ویژه به دارویش معترض، تعدادی از دراویش دچار شکستگی و جراحت‌های شدید شدند و به بیمارستان منتقل شدند. فیلم زیر از یکی از بیمارستان‌های نزدیک خیابان بهشت گرفته شده است:

همچنین، در جریان حملات روز ۳۰ شهریور به دارویش، نازیلا نوری، پزشکی که به‌تازگی خطاب به حسن روحانی در مورد وضعیت حقوق دراویش گنابادی نامه نوشته بود، توسط نیروهای مستقر در خیابان بهشت دستگیر شد.

دراویش طریقت نعمت‌الله‌ی گنابادی از صبح روز ۲۹ شهریور ماه، اعلام کردند که قصد تجمع صلح آمیز با دستان و چشم‌های بسته در مقابل دادستانی دارند. اما تجمع آن‌ها فوراً سرکوب شد و نیروهای گارد ویژه در محدوده بازار تهران به دراویش حمله کردند.

دراویش گنابادی به سرکوب‌های امنیتی، حملات نیروهای خودسر و دستگیری‌های پیروان این طریقت، اعتراض دارند. آن‌ها می‌گویند که «در صورتی که مسئولان به خواسته ایشان توجه نکنند حاضرند خودخواسته و بدون درگیری به زندان بروند.»

[tribulant_slideshow gallery_id="165"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید

    خامنه ای را برای عمل بواسیر به بیمارستان قرق شده بردند و یک هفته معرکه گرفتند. این بنده های خدا را چنین لت و پار کرده اند و دریغ از یک بیانیه که طرف گروه های چپ، راست یا میانه یا سکولار دموکرات انحلال طلب علاف در این مورد منتشر شود. خاک بر سر تمام اپوزسیون بی همت و بی غیرت