ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابتکار: استفاده از بنزين پتروشيمی به‌طور کلی حذف شد

معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ایران، ضمن آن‌که مسئولان گذشته را پاسخگوی استفاده از بنزين پتروشيمی دانست، اعلام کرد اين نوع بنزين در کل کشور ريشه‌کن شده است.

معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ایران، ضمن آن‌که مسئولان گذشته را پاسخگوی استفاده از بنزين پتروشيمی دانست، اعلام کرد اين نوع بنزين در کل کشور ريشه‌کن شده است.

معصومه ابتکار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ایران

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا)، معصومه ابتکار روز دوشنبه ۳۱ شهريورماه در قم گفت: «از بنزين پتروشيمی به عنوان جايگزين بنزين استفاده می‌شد که به آن بنزين خودکفا می‌گفتند و امروز به طور کلی استفاده از آن حذف شده است.»

وی گفت: «استاندارد خودروها بعد از ۹ سال که به فراموشی سپرده شده بود، امروزه اجرايی شده و خودروسازان از اول شهريور استانداردهای يورو چهار را اجرا کرده‌اند.»

با شدیدتر شدن تحریم‌ها علیه ایران در چند سال گذشته و کاهش محسوس میزان واردات بنزین، ایران به سوی تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی داخل کشور روی آورد و حتی دولت احمدی‌نژاد از خودکفایی در تولید بنزین سخن گفت اما همواره سرطان‌زا بودن بنزین تولیدی در مجتمع‌های پتروشیمی را انکار کرد.

بنزین‌های تولیدی در مجتمع‌های پتروشیمی به دلیل داشتن ترکیباتی مانند بنزن Benzenne سرطان‌زاست و به انسان آسیب‌های فراوانی وارد می‌کند.

به‌گفته رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ایران در حال حاضر استفاده از بنزين يورو چهار کيفيت هوا در تهران، اراک، کرج و تبريز را بهبود بخشيده است.

معصومه ابتکار وعده داد که به تدريج همه شهرها تا پايان سال جاری در وضعيت سوخت دچار تحول مناسب شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ESE

    ساعت خواب