ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمیسیون اروپا خواهان توزیع عادلانه پناهجویان در کشورها شد

بروکسل توزیع عادلانه‌ پناهندگان در اروپا را خواستار شد اما گفت این اقدام داوطلبانه است. کمیسیون اروپا از بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست در این زمینه بیشتر تلاش بیشتری کنند.

به‌گفته کمیسیون اروپا، بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید در پذیرش پناهجویان فعالانه‌تر عمل کنند. بروکسل با پیشنهاد توماس دومزیر، وزیر کشور آلمان خواستار توزیع عادلانه پناهجویان شد اما گفت چنین اقداماتی داوطلبانه است.

ورود پناهجویان به پالرمو ایتالیا

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، سسیلیا مالمستروم، کمیسر داخلی اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۲ سپتامبر / ۳۱ شهريورماه با نگاهی به آمار سال گذشته گفت بروکسل پذیرش ۷۵ درصد تمام پناهجویان فقط در پنج کشور عضو اتحادیه را همواره مورد انتقاد قرار داده است.

مالمستروم گفت: «ما همواره به‌شکل روشن و واضح گفته‌ایم که خیلی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، دست‌کم ۱۰ - ۱۱ کشور، باید بیشتر در این زمینه فعالیت کنند.» با این حال به‌گفته او، بروکسل نمی‌تواند کشورها را مجبور به این کار کند.

موج مهاجرت به کشورهای اروپایی پس از رویدادهای کشورهای عربی، موسوم به «بهار عربی»، شدت بی‌سابقه‌ای یافت.

بحران مهاجران یکی از چالش‌های بزرگ اروپا به‌شمار می‌رود. به‌گفته «فرونتکس»، سازمان اروپایی کنترل مرزها، در سال گذشته میلادی ۱۰۷ هزار و ۳۶۵ پناهجو به اروپا وارد شده‌اند در حالی که در سال ۲۰۱۲ تعداد این افراد  ۷۲ هزار و ۴۳۷ نفر بوده است.

توماس دومزیر، وزیر کشور آلمان روز شنبه گفته بود: «اینکه فقط چهار ـ پنج کشور بیشترین تعداد پناهجویان را بپذیرند، با سیاست همبستگی کشورهای اروپایی همخوانی ندارد.»

وزیر کشور آلمان برای حل موضوع پناهجویان خواستار توزیع سهمیه آن‌ها در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده بود.

به‌گفته وی اگر تمام کشورها مطابق با قوانین عمل کنند، کشورهایی مانند ایتالیا، که تعداد قابل توجهی از پناهجویان در آن‌ها به‌سر می‌برند، به‌طور داوطلبانه پناهجویان را برای مدت زمانی محدود می‌پذیرند و سپس آن‌ها را رها می‌سازند.

سازمان «فرونتکس» گفته است ایتالیا در ماه‌های اخیر به‌طور مستقیم با هجوم پناهجویان مواجه شده است و از آغاز ماه ژانویه تا ماه مه سال جاری ۴۲ هزار نفر از طریق این کشور قصد داشتند به‌شکل غیرقانونی وارد اروپا شوند. این میزان چهار برابر میزان افرادی است که در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۳ وارد اروپا شدند.

توماس دومزیر پیش از این در آغاز ماه سپتامبر در نامه‌ای به سسیلیا مالمستروم خواهان توزیع عادلانه پناهجویان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده بود. سخنگوی کمیسر داخلی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که این نامه «با دقت مورد بررسی قرار گرفت».

با این حال سسیلیا مالمستروم گفته است: «چنین طرح‌ها و ایده‌هایی تنها بر اساس داوطلبانه بودن آن‌ها قابل اجراست. من فکر می‌کنم که این در درجه نخست موضوعی برای همه کشورهای عضو است.»

سازمان بین‌المللی مهاجرت (OIM) هفته گذشته اعلام کرد که ۵۰۰ پناهجو از کشورهای مختلف از جمله سوریه، فلسطین، مصر، اریتره و سودان سوار بر قایقی بودند تا خود را به اروپا برسانند اما قاچاقچیان انسان در میانه راه قایق آن‌ها را در آب غرق کردند. اکثر این پناهجویان در دریای مدیترانه ناپدید شده و گمان می‌رود از بین رفته باشند. تنها ۹ نفر از آن‌ها نجات یافته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.