ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صحنه‌هایی از حکومت داعش از دوربین مخفی زیر چادر یک زن

صحنه‌هایی از زندگی در شهر رقه

این‌ها صحنه‌هایی است که یک زن سوری از زندگی تحت حکومت «دولت اسلامی» یا همان داعش گرفته است. این زن زیر نقاب خود دوربین مخفی نصب کرده و در شهر گشته که دنیا ببینند، زندگی در یکی از افراطی‌ترین حکومت‌های اسلامی چگونه است.

مادری در حالی که کلاشینکوف بر دوش خود حمل می‌کند، فرزندش را به زمین بازی می‌برد.

مردی در حین رانندگی به زن سوری‌ای که فیلمبردار این تصاویر است دستور می‌دهد که به نزدیک ماشین او برود. مرد به زن سوری تذکر می‌دهد که نقاب او مناسبت نیست. زن عذر می‌خواهد و می‌گوید: «نقاب من کمی نازک است». مرد می‌گوید: «درستش کن؛ خدا زنان پوشیده را دوست دارد.»

در صحنه‌ای تکان‌دهنده در یک کافی نت، زنانی که بدون لهجه فرانسوی صحبت می‌کنند پای کامپیوترها نشسته‌اند و با خانواده‌هاشان صحبت می‌کنند. این‌ها زنان فرانسوی هستند که در رسانه‌ها با عنوان «عروس‌های جهادی» مشهور شده‌اند: زنان مسلمان یا نوکیشان مسلمان‌ که با کمال میل داوطلب شده‌اند تا جهاد نکاح کنند و با جنگجویان گروه «دولت اسلامی» یا همان داعش پیوند نکاح بسته‌اند.

بر اساس گزارش کانال ۲ تلوزیون فرانسه، در حال حاضر حدود ۱۵۰ زن فرانسوی در کنار افراط‌گرایان جهادی گروه «دولت اسلامی» زندگی می‌کنند. یکی از این زنان با عصبانیت رو به وب کم کامپیوتر می‌گوید: «من خطرات آمدن به اینجا [سوریه] را نپذیرفتم که دوباره به فرانسه برگردم.»

این تصاویر از شهر رقه (الرقة) است که اکنون پایتخت گروه «دولت اسلامی» (داعش) محسوب می‌شود. رقه شهری در ساحل شمالی رودخانه فرات و ۱۶۰ کیلومتری شرق حلب است که مردم آن اکنون ۱۸ ماه است تحت قوانین حکومت داعش زندگی می‌کنند.

نام زن سوریه‌ای که دوربین را حمل می‌کند، ذکر نشده اما پروژه دوربین مخفی در شهر رقه را کانال ۲ تلوزیون فرانسه حمایت کرده و در یوتیوب منتشر کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره 66

    […]  تجربه زنان در فضای آلوده به جنگ مدرسه فمینیستی، ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۴  سالیان دراز است که زنان خاورمیانه از جمله ما زنان ایرانی گرفتار عوارض و تبعات جنگ های داخلی و خارجی، انقلاب ها، ظهور بنیادگرایی، تروریسم و دیگر بحران ها هستیم. هم اکنون نیز جنگ های داخلی در کشور عراق و سوریه و حضور نیروهای بنیادگرا همچون «داعش»، بر عمق این بحران ها، افزوده است. صحنه‌هایی از حکومت داعش از دوربین مخفی زیر چادر یک زن […]

  • آرش

    در زیر نویس فیلم میگه اینها زنانی هستند که برای پیوستن به همسرانشان یا ازدواج به اینحا آمدن. شما این عبارت " جهاد نکاح" رو از کجا آوردین؟

  • jamshid

    فکر کنم نظر نویسنده از این جمله (زنانی که بدون لهجه فرانسوی صحبت میکنند) این است که این زنان بدون اینکه تغییری در لهجه شان بدهند که ملیت شان مشخص نشود بدون هیچ ابایی فرانسوی صحبت میکنند . اما اون دوست محترمی که گفته اینها مهاجر یا عرب هستند که در فرانسه متولد شدند و حالا آمدن سوری برای جهاد نکاح ... اگه شبکه های اجتماعی را بگردند میبینند که اتفاقا تعداد زیادی اروپایی به داعش پیوستند خصوصا زنان اروپایی که از عربها خیلی تعریفها شنیدند (در رابطه با مسائل جنسی)... اروپا و غرب هم که فعلا درگیر همجنس بازیند خوب بیچاره زتاشون هم دل دارن...میان جهاد نکاح و یک شکم سیر .........

  • سعید

    چه کارها که نمیشه زیر حجاب برتر کرد! فیلم سینمایی ساخته اون زیر

  • hasani

    «غفلت از مهدکودک‌ها خسارت‌بار است».!! اين را کاظم صديقی، امام جمعه تهران در نماز جمعه چهارم مهرماه پايتخت بيان کرده است. آقای صديقی در توضيح بيشتری درباره اين «خسارت» گفته که «اگر کودکی در دامن محيطی که در آن مناظر غفلت‌آور وجود دارد رشد کند، زيان‌آور است.» پيشنهاد امام جمعه تهران برای دوری از اين زيان، آشناکردن کودکان با «آوای قرآن و دفاع مقدس» است.!! هاشم حسينی بوشهری، مدير حوزه‌های علميه کل کشور و عضو مجلس خبرگان رهبری نيز در شهريورماه سال جاری از اينکه «در برخی مهدکودک‌ها به جای انتقال فرهنگ اهل بيت با رقص و موسيقی کودکان را تغذيه می‌کنند» ابراز تاسف کرده بود. ايسنا در آن هنگام به نقل از آقای بوشهری گزارش داده بود که «اين مسئله فاجعه است.»!!

  • Neda

    داعشی ها  مثل بسیجیان مراقب مردم هستند تا خطا نکنند و به  خانم راننده بخاطر حجابش تذکر میدهند....

  • Neda

    دیک کاستولو، مدیر اجرایی سایت "توئیتر" روز پنج شنبه 25-9-2014 با یک توئیت 21 کلمه ای، حسن روحانی، را در برابر 258 هزار فالوئر حساب توئیترش و یک میلیون و 250 هزار فالوئر حساب خود، در مخمصه قرار داد.‪‬ ‬کاستلو، چهار سال پیش به سمت مدیر اجرایی سایت توئیتر منصوب شد. وی هنگامی که حسن روحانی از طریق حساب توئیتر خود در نیویورک مشغول کار بود، نوشت: "آقای رئیس جمهور از حساب توئیترتان در سازمان ملل لذت ببرید، دوست داریم مردم ایران نیز از توئیتر لذت ببرند، این توئیتر چه زمانی منتشر خواهد شد؟". مطرح کردن این سوال از سوی کاستلو و پاسخ ندادن روحانی در حضور ده ها میلیون فالوئر در شبکه توییتر، رئیس جمهور ایران را برای دومین بار در مخمصه قرار داد‪.‬‬ ‬حسن روحانی ، صبح روز دوشنبه به منظور شرکت در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد. وی روز پنجشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد. او طی چهار روز اقامتش در نیویورک مانند همه روسای کشورهای جهان از طریق حساب توئیتر‪ @HassanRouhani خود‬که برای ایرانی های داخل کشور ممنوع است، چندین توئیت نوشت. پس از اینکه مدیر اجرایی سایت توئیتر جوابی از روحانی دریافت نکرد، هزاران نفر دیگر از فالوئر های شبکه توئیتر همان پرسش را از روحانی کردند‪.‬‬ ‬در شماره حساب توئیتر دیگری‪ Rouhani_ir@ ‬که به زبان فارسی است، روحانی به پرسش های ایرانیان خارج از کشور که تعداد آنها حدود 97 هزار و 300 فالوئر است، در باره زمان آزاد شدن توئیتر در ایران، جوابی نداد

  • هانی

    بخش اول فیلم تاحدودی مستند بود با اینکه امکان اینکه صحنه مرد در ماشین و تذکر داند میتواند ساختگی باشد. اما چه دلیلی می تواند ثابت کند که آن اتاق یا زیر زمین یک کافی نت زنانه بود ؟یک کافی نتی که در داخل آن هم زنان نقاب بصورت دارند درحالی که با خانواده خود مکالمه می کنند باز هم نقاب دارند! به هر حال امکان هر چیزی وجود دارد کما اینکه مونتاج و کارگردانی ممکن است ذر فرانسه باشد.

  • محسن

    اون جمله اشتباه نیست.ویرگول کم داره.زنانی که بدون لهجه ،فرانسوی حرف میزنند مثلا خود شما الان اگه انگلیسی حرف بزنید انگار یک پاکستانی داره فارسی حرف میزنه چون شما لهجه دارید ولی کسی که اهل لندن باشه بدون لهجه انگلیسی حرف میزنه.و غالب زن هایی که فرانسوی هستند و به عقد نکاح در اومدن در اصل الجزایریند که سالها بخاطر اینکه مسلمون بودن اذیت شدن البته داعش به خوبی نشون داد که اذیت و آزار مسلمون ها و محدود کردنشون کار درستیه چون در نهایت ابوبکر البغدادی تولید می کنه اگه تاریخ اسلام رو بدون ترس از جهنم رفتن بخونید می بینید که اونها هم دقیقا رفتاری داعشی داشتند

  • شاهد

    برتولت برشت سنتی تاتری "اشنا زدایی" را پایه گذاری کرد . برشت می گفت انسان چنان عادت می کند که جز با شگفت جلوه دادن وقایع قادر نیست به واقعیت باز گردد. به فیلم بدقت نگاه گنید سرکوب زنان بدلیل کمبو د حجاب منع موسیفی و در عین حال استفاده از کامپیوتر و سایر ابزار های مدرن کجا را به یاد زنده می کند ؟ به این امار توجه کنید سال 1391یک میلیون و یکصد هزار و اندی زن در خیابان های تهران بدلیل کمبود حجاب متوقف شده و تذکر گرفتند بیش از شصت هزار نفر دستگیر شده و دادگاهی شده ا ند . داعش انچنان که می اندیشیم زیاد دور نیست . حکومت جنایتکار بشار اسد بیش از چهل هزار کودک را در بمباران های هوایی کشته است و نزدیک به یکصد و پنجاه هزار نفر از مردم بی دفاع را قتل عام کرده است و سربازانش به هزاران زن تجاوز کرده اند بشار در جنایت از پای وران حکومت اسلامی ( نامی که داعش خود را می نامد ) هنوز پیش است اما حکومت اسلامی می کوشد تا در جنایت با حاکمیت بشار برابری کند !

  • بهنام

    جهالت که شاخ و دم ندارد . هیچ احمقی زندگی مرفه در غرب را رها نکرده و به جهنم اسلامی نمیرود . مطمئن باشید این افراد کند ذهن هم به عشق قهرمان بازی بدانجا رفته و الان صد در صد پشیمانند ، مثل ( با وفا ترین دوست انسان )

  • mansour

    هیچ زن فرانسوی حاضر به عقد نکاه با چنن وحشیانی نیست.مگر فاحشه هایی که از طرف  سازمان امنیت فرانسه صرفأ برای حمایت از داعش ،اجیر شده باشند و یا زنان مجرمی هستند  که از زندان به شرط عزیمت به سوریه و پیوستن به آدمخوران داعشی ،آزاد شده اند. شخصأ گمان دارم که این زنان احمق جزو نسل دوّم مهاجرین عرب و سوری هستند و چون در  فرانسه بدنیا آمده و به مدرسه رفته اند،قادرند که جملات فرانسوی را بدون لهجه بیان کنند. 

  • رویا

    فکر می‌کنم آن جمله « زنانی که بدون لهجه فرانسوی صحبت می‌کنند» اشتباه نوشته شده و درواقع سبق گزارش«زنانی که با لهجه فرانسوی صحبت می‌کنند» باشد.