ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاکت‌کوپتر؛ پهپادهای پستچی در آلمان

پست آلمان طرحی را برای ارسال بسته با پهپاد می‌آزماید. مسیر آزمایشی بر فراز دریای شمال قرار دارد و پستچی پرنده همه روزه داروهایی را به یک جزیره خواهد رساند.

پست آلمان در حال آزمایش طرحی است که ارسال بسته با پهپاد را میسر می‌کند. فعلا قرار است یک «پاکت‌کوپتر» داروهایی را از بندر نیدرزاکسن در شمال آلمان به داروخانه‌ای در جزیره یویست در دریای شمال برساند. فاصله مبدا و مقصد ۱۲ کیلومتر است.

وزن «پاکت کوپتر» ۵ کیلوگرم است

سخنگوی اداره پست سریع‌السیر آلمان می‌گوید اولین پرواز آزمایشی با یک پهپاد کوچک در هفته پیش انجام شده و از روز جمعه ۲۶ سپتامبر ارسال مرتب دارو با پهپاد آغاز می‌شود.

نخستین تجربه اداره پست آلمان در این زمینه، مربوط به اواخر سال ۲۰۱۳ است که بسته‌ای توسط پهپاد از فراز رود راین به مقصد فرستاده شد. این پهباد که «کوادروکوپتر» خوانده شد، مسافتی یک کیلومتری را در دو دقیقه پیمود.

برد و سرعت پاکت کوپتر (Paketkopter) کنونی، بر اساس باد و شرایط جوی در سواحل دریای شمال تنظیم شده است.

مسافت مورد نظر برای ماموریت این پهپاد دوازده کیلومتر است. پاکت‌کوپتر کاملا خودکار است و بدون هیچ هدایت خارجی می‌تواند تا ۵۰ متر ارتفاع بگیرد و بسته به جهت و شدت باد، در هر ثانیه ۱۸ متر مسافت را بپیماید. (حدود ۶۵ کیلومتر در ساعت)

هرچند پهپاد پستی کاملا خودکار است اما ایستگاهی زمینی مراحل مختلف پرواز آن را در کنترل دارد تا در صورت بروز مشکل اقدامات لازم انجام شود. ظرفیت حمل بار  این پستچی پرنده یک کیلو و ۲۰۰ گرم است. محموله پستی در محفظه‌ای ضد باد و ضد آب و بسیار سبک قرار می‌گیرد. وزن پهپاد ۵ کیلوست و بدنه آن از الیاف کربن درست شده که توسط چهار چرخانه (روتور) در هوا نگاه داشته می‌شود.

به دلایل امینتی، باید هر پرواز «پاکت‌کوپتر»‌ قبلا ثبت و اطلاع داده شود. در طراحی و ساخت و آزمایش این پهپادهای پستچی علاوه بر اداره پست، مدرسه عالی علوم پروازی آخن نیز مشارکت دارند.

این پاکت‌کوپترها تنها وقتی اجازه پرواز مستمر خواهند داشت که مانعی بر سر پرواز هواپیماهای واقعی و معمول ایجاد نکنند. آنها  از نظر اقتصادی بسیار به صرفه هستند اما فعلا باید در مناطق بسیار کم جمعیت و خلوت یا مناطقی انجام وظیفه کنند که دسترسی به آنها با وسایل معمول بسیار دشوار باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.