ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«وضعیت سلامتی دیکتاتور کره شمالی نامطلوب است»

چند هفته پس از غیبت رهبر کره شمالی از انظار عمومی، رسانه‌های این کشور از ناخوشی او خبر دادند. خبرگزاری کره جنوبی اعلام کرد که کیم جونگ اون نقرس دارد.

چند هفته پس از غیبت رهبر کره شمالی از انظار عمومی، رسانه‌های این کشور از ناخوشی او خبر دادند. خبرگزاری کره جنوبی اعلام کرد که کیم جونگ اون نقرس دارد.

رسانه‌های کره شمالی اعلام کرده‌اند که وضعیت سلامتی کیم‌ جونگ اون، رهبر این کشور «نامطلوب» است. اون آخرین مرتبه در سوم سپتامبر در انظار عمومی دیده شده بود و غیبت‌اش بحث‌هایی را پیرامون وضعیت سلامتی وی دامن زده بود. به دلیل روزنه‌های اندک خبری در کره شمالی، سن دقیق کیم‌جونگ اون معلوم نیست اما گفته می‌شود که او بین ۳۰ تا ۳۱ سال دارد.

خبرگزاری«یون‌هاپ» در کره جنوبی، رپرتاژی را منتشر کرده که در آن می‌توان دید دیکتاتور کره شمالی می‌لنگد. این خبرگزاری به نقل از یک منبع موثق می‌گوید اون از نقرس ارثی رنج می‌برد. این منبع اشاره کرده که اون دیابت، فشار خون، چربی و اوره بالا نیز دارد.

کیم جونگ اون در آخرین مرتبه حضور در انظار عمومی، همراه همسرش به کنسرتی در پیونگ یانگ رفته بود. از آن پس دیگر تصویری از او دیده نشد. نشست پارلمان کره شمالی در روز پنجشنبه ۲۵ سپتامبر هم بدون حضور معمول او انجام شد.

کره شمالی یکی از منزو‌ی‌ترین کشورهای جهان است. کیم جونگ اون کمی بعد از مرگ پدرش کیم‌جونگ ایل در اواخر سال ۲۰۱۱ به رهبری حزب کار و رهبری دولت برگزیده شد. نام او در ماه دسامبر ۲۰۱۳ و پس از اعدام شوهر عمه‌اش در صدر خبرهای جهانی قرار گرفت.

شوهر عمه ۶۷ ساله جونگ اون، مدت‌ها به عنوان عالیجناب خاکستری شناخته می‌شد. او زمان کوتاهی بعد از محکوم شدن توسط دادگاهی نظامی به جرم خیانت اعدام شد. از جمله اتهام‌های او باندبازی و تشکیل فراکسیون، رشوه‌خواری، حیف و میل ارز و فروش مواد خام با قیمتی نازل به چین بود.

بخش بزرگی از درآمدهای عمومی کره شمالی صرف ارتش و تجهیزات جنگی می‌‌شود. این کشور با یک میلیون و ۲۰۰ هزار سرباز دارای چهارمین ارتش بزرگ جهان است. نظامیان در کره‌شمالی از قدرت فراوان و امتیازهای ویژه‌ای برخودارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پیزان

    خدایا شرش از سرمردم کم کن ..ئامین