ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لاریجانی: «دیوید کامرون ترسیده و فریاد می‌کشد»

علی لاریجانی با انتقاد از سخنان نخست وزیر بریتانیا گفت آن کشور برای مبارزه باه تروریسم به ایران نیازمند است و نمی‌تواند به ایران باید و نباید بگوید.

با گذشت چند روز از سخنرانی دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، واکنش مقامات ایرانی به سخنان او همچنان ادامه دارد.

لاریجانی می‌گوید سخنان نخست وزیر بریتانیا از سر ترس است

در تازه‌ترین موضع‌گیری علیه سیاست بریتانیا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران خطاب به دیوید کامرون گفت شما از ترس داعش فریاد می‌زنید و فحاشی می‌کنید.

دیوید کامرون در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده بود.

لاریجانی که در مراسم روز جهانی گردشگری در ایران شرکت کرده بود گفت بریتانیا نمی‌تواند برای ایران «بایدی» تعیین کند. به گفته رییس مجلس شورای اسلامی، تا چند روز پیش نزدیک بود بخشی از بریتانیا از آن جدا شود، بنابراین این کشور دیگر صاحب امپراتوری نیست که بخواهد برای ایران تعیین تکلیف کند.

لاریجانی با اشاره به خطر داعش گفت غربی‌ها امروز برای مبارزه با تروریست‌ها نیازمند ایران هستند اما نباید نیازشان را به عنوان امتیاز به ایران بفروشند.

سخنان نخست وزیر بریتانیا در سازمان ملل متحد در ایران مساله ساز شده است

به گفته رییس مجلس ایران، پنتاگون دو نوع رفتار مختلف با داعش در عراق و سوریه دارد. در حالی که در عراق با رفتار تاکتیکی نمی‌خواهد داعش را ریشه کن کند تا همواره دولت عراق به غرب وابسته بماند، در سوریه سعی می‌کند رفتار راهبردی داشته باشد چون با دولت مرکزی سوریه نیز در ستیز است. لاریجانی تاکید کرد برای غربی‌ها مساله تروریسم مساله مهمی نبوده است و همیشه با آن برخورد تاکتیکی داشتند تا از آن به عنوان یک ابزار استفاده کنند.

لاریجانی گفت ایران هرگز با این ائتلاف دروغین علیه داعش همکاری ندارد.

سخنان دیوید کامرون در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حالی است که او روز جمعه ۲۶ سپتامبر، در مجلس عوام این کشور به اهمیت ایران در مبارزه علیه پیکارجویان داعش اشاره کرد و گفت درباره نقش ایران در ائتلاف جهانی علیه داعش با حسن روحانی، رییس جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت‌و گو کرده است.

اصولگرایان وارد می‌شوند

دیدار تاریخی حسن روحانی با دیوید کامرون در نیویورک واکنش گروه‌های اصولگرا در ایران را برانگیخته است.

روزنامه کیهان خواستار حذف بریتانیا از مذاکرات هسته‌ای شده است

پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اعلام کرده است باید به هر شکل جلوی گسترش روابط سیاسی با بریتانیا گرفته شود، اگر آنها دوباره از موضع قدرت وارد کشور شوند دچار مشکل می‌شویم و فتنه‌های جدید در داخل کشور شکل خواهد گرفت. او با هشدار نسبت به بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران گفت که این سفارتخانه همواره نقش هماهنگی میان نیروهای ضدانقلاب، اپوزیسیون و واپس‌گرا را داشته است .

روزنامه کیهان نیز تیتر اصلی روز شنبه ۵ مهر خود را به این موضوع اختصاص داد و نوشت:«حدف انگلیس از مذاکرات کمترین انتظار مردم است».

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران نیز با اشاره به اظهارات دیوید کامرون گفت: «در مورد بازگشایی سفارت هم باید انگلستان ملزم به عذرخواهی باشد و پس از آن نیز تنها در حد کاردار سفارت‌‌ها بازگشایی شود».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید

    این آقا همیشه اباطیلی را در قالب الصاق واژه هایی قلنبه ولی بی مفهوم به هم تحویل جهانیان می دهد. لابد موضوعی ارثی است. به هر حال باید دید کامرون روی چه نکته ای دست گذاشته که جیغ اینها درآمده. به نظرم موضوع حقوق بشر را علم کرده باشد که برای این سیستم از سرطان پروستات هم خطرناک تراست. در ضمن داعش لب مرز ایران ایستاده و مقصدش را تهران اعلام کرده نه انگلستان و کسی که باید بترسد ما هستیم. فرافکنی در حد تیم ملی بود.

  • مومن

    آقای لاریجانی، دیوید کامرون از داعش نترسیده است، و فحاشی هم نکرده است. حرف زدن صحیح را شما و رهبر بی ادبتان باید از آنها بیاموزید شما بودید که رئیس جمهور آمریکا را " گاو چران " نامیدید و آن رهبر بیسواد تان که حتی از فراگیری یک نام انگلیسی هم عاجز است و وقتی وزرای امور خارجه و مسئولان سیاسی کشورهای دیگر را "آن زنیکه" " اون دختره" و " آن بد ترکیب" توصیف میکند آدمی دچار شرم و خجالت میشود. اینها نمونه های سخنان رهبر کشور در مورد مسئولان سیاسی کشورهای دیگر است " آن وزیر امور خارجه بدشکلش را ببینید " " هم اون دختره سخنگوشون که می‌یاد وامی‌ایسته اونجا حرف می‌زنه " در مورد دولت آمریکا میگوید: یک چنین وحشی‌هایی؛ گرگ‌های خون‌آشام و درنده در مورد "ترسیدن " هم باید اضافه کنم که دولت انگلیس با شهامت تمام در مورد سرنوشت مردم تحت حمایه خود رفراندوم آزاد بر گذار می کند و مردم معترض خود را از روی پل به خیابان نمی اندازد و یا زیر ماشین ماموران خود له نمی کند و رهبران سبز خود را بدون محاکمه و بر خلاف تمام قوانین مدنی و انسانی در حبس چندین ساله نگه نمی دارد. این رژیم ضد مردمی شماست که ترسیده است و برای سرکوب مردم ایران یک سیستم عریض و طویل از سپاه و بسیج و ماموران امنیتی و پلیس آگاهی و یگان ویژه و یگان ضربت و پلیس نوپو و عقیدتی سیاسی ناجا و هزاران هزار گروه و تشکیلات سری و مخفی دیگر ساخته و پرداخته و با با این همه از تجمع چند درویش بی آزار هم در وحشت است. بنا بر این، این شما هستید که سخت ترسیده اید و برای دوام این حکومت ضد مردمی و ظالمانه در پشت این دیوار بظاهر امن پنهان شده اید. مطمئن هستم که جملھ مشھور "الملک یبقی مع الکفر ولایبقی مع الظلم" را شنیده اید که میگوید : یک کشور ممکن است به کفر دوام داشته باشد ولی با ظلم هرگز.