ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارش سازمان ملل از اعدام زن مدافع حقوق بشر توسط داعش

به گفته گزارشگران سازمان ملل، سمیرا صالح ال تعیمی پنج روز تحت شکنجه های شدید قرار گرفت

بر اساس گزارش تازه سازمان ملل، سمیرا صالح ال نعیمی وکیل و فعال حقوق بشر در شهر موصل عراق، بخاطر یادداشتی که در فیسبوک خود نوشته بود توسط گروه داعش در میدان مرکزی شهر تیرباران شد.

ال نعیمی در فیسبوک خود از نابودی مکان‌های تاریخی- مذهبی شهر موصل توسط دولت اسلامی (داعش) انتقاد کرده بود. پس از این انتقاد هفته پیش مردان مسلح به خانه ی ال نعیمی هجوم بردند و او را دستگیر کردند.

به گفته گزارشگران سازمان ملل، سمیرا صالح ال نعیمی که وکیل و مادر سه فرزند است به مدت پنج روز تحت شکنجه های شدید قرار گرفت اما حاضر نشد از انتقاد خود ابراز پشیمانی کند و پوزش بخواهد. وی در دادگاهی که توسط داعش برای وی برگزار شد، به دلیل آنچه برگشت از دین اسلام نامیدند، گناهکار شناخته شد و در یکی از میدان های مرکزی شهر موصل تیرباران شد.

روز سه شنبه 23 سپتامبر (1 مهر) «مرکز خلیج برای حقوق بشر (GCHR)» که یک سازمان مستقل است و در زمینه حقوق بشر در کشورهای حاشیه خلیج فارس و یمن فعالیت می کند، اعلام کرد که ال نعیمی که فعال حقوق بشر شناخته شده‌ای است، توسط مردان نقابدار تیرباران شد.

دو منبع موثق به گزارشگران گفته اند که به خانواده ال نعیمی اعلام شد که به محل نگهداری جنازه ها مراجعه کنند و جنازه وی تحویل بگیرند. به گفته این منابع آثار شکنجه بر روی بدن سمیرا صالح ال نعیمی کاملاً مشهود بود.

نیکولای ملادنوف، فرستاده سازمان ملل درعراق شکنجه و اعدام ال نعیمی را «خوی ننگین» داعش دانست که با «نفرت، نهلیسم و بربریت» ترکیب شده است و حرمت انسانی را تابود می کند.

به گفته حنا ادور، فعال حقوق بشر عراقی در هفته گذشته دست کم پنج زن که مانند ال نعیمی فعال سیاسی بودند توسط داعش در شهر موصل اعدام شده‌اند. ادوار می‌گوید تنها زنان نیستند که هدف قرار گرفته‌اند بلکه هر کسی تنها با یک رای به مرگ محکوم می‌شود "و این خوفناک است".

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 67

    […] گزارش سازمان ملل از اعدام زن مدافع حقوق بشر توسط داعش الجزایر ستیزه‌جویان وابسته به داعش گروگان فرانسوی را […]

  • شهرام

    آقا سعید، شتر دزدی دیگر چه صیغه ای است؟ شتر سواری شنیده بودیم.

  • سعید

    کار داعش بربریت یا وحشی گری یا هیچ چیز دیگری نیست بجز اجرای بی چون و چرای احکام شریعت اسلام به سبک و سنت رسولش. اسلام واقعی این بوده و هست. آثار کفر و شرک نمی تواند در بلاد اسلامی برپا باشد. تازه خود پیغمبر هم حد اقل یک مسجد را بر سر نمازگذارانش خراب کرد و این در تاریخ ثبت شده. زن در اسلام به عنوان مملوک یک مرد حق ندارد اصولا صدایش را از 4 دیواری خانه خارج کند که این خانم کرده و بر حسب اتفاق نظرش با اسلام هم نمی خوانده. شیعیان گرامی لاپوشانی و ماله کشی نفرمایید که فایده ندارد. اسلام یا خوب است یا بد. شتر دزدی دولا دولا بس است