ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمک‌‌‌های مالی برای مقابله با ابولا افزایش می‌‌یابد

صندوق جهانی پول کمکی۱۳۰ میلیون دلاری برای مبارزه با اپیدمی ابولا در آفریقای غربی تقبل کرد. بانک جهانی ۴۰۰ میلیون دلار و اتحادیه اروپا ۱۸۰ میلیون دلار خواهند پرداخت.

صندوق جهانی پول کمکی۱۳۰ میلیون دلاری برای مبارزه با اپیدمی ابولا در آفریقای غربی تقبل کرد. بانک جهانی ۴۰۰ میلیون دلار و اتحادیه اروپا ۱۸۰ میلیون دلار خواهند پرداخت.

صندوق جهانی پول (IWF) برای تامین هزینه‌های پیشگیری، مراقبتی، درمانی و دارویی ابولا در آفریقای غربی، ۱۳۰ میلیون دلار بودجه تخصیص داد. این پول به سه کشور اصلی مبتلا به این اپیدمی یعنی لیبریا، گینه و سیرالئون پرداخت می‌شود. لیبریا ۳/ ۴۸ میلیون دلار، گینه ۴/ ۴۱ میلیون دلار و سیرالئون ۸/ ۳۹ میلیون دلار دریافت می‌کنند.

کریستین لاگارد، رئیس صندوق جهانی پول اعلام کرد که این مبلغ باید صرف مهار ابولا شود وگرنه دستاوردهای چند سال گذشته در روند توسعه این سه کشور نابود خواهند شد.

در نشست ویژه سازمان ملل در روز جمعه ۲۶ سپتامبر اعلام شد که بودجه پرداختی باید در کنار جبران زیان‌های اقتصادی این کشورها، برای بهبود سیستم بهداشتی و درمانی آنها مصرف شود.

جیم یونگ، رئیس بانک جهانی در این نشست گفت چالش اصلی در کشورهای درگیر اپیدمی ابولا این است که خدمات پرستاران، کادر پزشکی و دریافت دارو، همه مناطق مبتلا اعم از شهرها یا روستاهای دورافتاده را شامل شود.

وزیر اطلاعات لیبریا با ابراز خوشنودی از توجه جامعه جهانی به تهدیدات ابولا، ابراز امیدواری کرد که کمک‌های ضرور، در روزهای آینده به این کشور برسند. او گفت: «هرچه زمان می‌گذرد، صبر مردم کمتر می‌شود و فشار به دولت بیشتر.»

رئیس جمهور سیرالئون نیز پیامی ویدئویی به حاضران در نشست سازمان ملل فرستاد و گفت کشورش در آستانه مرگ و زندگی قرار دارد.

سازمان ملل می‌گوید در ماه‌های باقی‌مانده سال جاری، ۷۶۳ میلیون یورو برای مبارزه با ابولا لازم است.

بانک جهانی به همین منظور، پیشنهاد اولیه خود را که ۱۷۰ میلیون دلار بود، به ۴۰۰ میلیون دلار افزایش داده است. اتحادیه اروپا اعلام کرد که به جای ۱۵۰ میلیون یور، ۱۸۰ میلیون یورو کمک مالی پرداخت می‌کند. کوبا تعداد پزشکان و پرستاران اعزامی خود به آفریقای غربی را بیشتر کرد و به ۴۶۱ نفر رساند.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید رقم قربانیان ابولا هم‌چنان در حال افزایش است. تاکنون ۳۱۰۰ نفر بر اثر ابتلا به ویروس ابولا درگذشته‌ و بیش از ۶۵۰۰ نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

اپیدمی ابولا از ماه مارس شایع شد ولی جامعه جهانی به آن با تاخیر و در ماه ژوئن حساسیت نشان داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.