ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جبهه النصره ائتلاف ضدداعش را به حملات جهادی تهدید کرد

جبهه النصره در نخستين واکنش خود به حمله‌های هوايی عليه مواضع گروه «دولت اسلامی در عراق و شام»، آنها را «جنگی عليه اسلام» خواند.

جبهه النصره، گروه جهادی مرتبط با القاعده در سوريه، کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش به رهبری آمريکا را تهديد کرد.

به گزارش شبکه خبری «الجزيره»، جبهه النصره در نخستين واکنش خود به حمله‌های هوايی عليه مواضع گروه «دولت اسلامی در عراق و شام»، آنها را «جنگی عليه اسلام» خواند.

اگرچه جبهه النصره و داعش پيشتر رقيب محسوب می‌شدند و حتی در مواردی به نبرد با يکديگر مشغول شده بودند، اما روز شنبه ۲۷ سپتامبر، ابو فراس السوری، سخنگوی جبهه النصره در يک ويدئو حملات گروه ائتلاف را «عملی وحشتناک» خواند. در اين ويدئو که آنلاين منتشر شده بود، فراس السوری تهديد کرد که کشورهای ائتلاف به دليل اين حملات در «فهرست اهداف جهادی در سرتاسر دنيا» قرار گرفته‌اند.

تهديدهای جبهه النصره در حالی ابراز می‌شود که نيروهای ائتلاف روز شنبه برای نخستين‌بار مواضع داعش را در نزديکی شهر کوبانی بمباران کردند.

به گزارش سی.ان.ان، فرماندهی ارتش آمريکا نيز اين خبر را تأييد کرد.

کوبانی شهری کردنشين در مرز سوريه با ترکيه است که از سه جهت به دست داعش احاطه شده. اکنون نيروهای «واحدهای مدافع خلق» و ديگر نيروهای کرد پيوسته به آنها از شهر دفاع می‌کنند.

در همين حال، «الجزيره» گزارش می‌دهد که داعش نخستين بار به «موشک‌باران» شهر کوبانی دست زده است.

رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير ترکيه که حوادث کوبانی در مرزهای آنجا رخ می‌دهد، اعلام کرد که کشورش می‌تواند نقشی نظامی در ائتلاف برعهده بگيرد. وی گفت که دولت با لايحه‌ای روز دوم اکتبر به مجلس خواهد رفت و پس از آن «تمام گام‌های ضروری برداشته خواهد شد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.