ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شدیدترین درگیری‌ ۱۷ سال گذشته در هنگ‌کنگ

رفت و آمد در هنگ‌کنگ کاملاً مختل شده و دانشجویان همچنان مراکز اداری و مالی شهر را تصرف کرده‌اند. دولت چین سانسور خبری برقرار کرده است.

از صبح دوشنبه، ۷ مهر/۲۹ سپتامبر تظاهرکنندگان در خیابان‌های مرکزی هنگ‌کنگ تجمع کرده بودند. بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان هنگ‌کنگی در اعتراض به چگونگی برگزاری انتخابات، شب را در خیابان‌ها به صبح رسانده بودند. اکنون رفت و آمد در شهر پرجمعیت هنگ‌کنگ کاملاً مختل شده، مرکز اداری و مالی شهر به تصرف تظاهرکنندگان درآمده و خطوط مترو هم از کار افتاده است.

شدیدترین درگیری‌ در ۱۷ سال گذشته در هنگ‌کنگ

مدارس هنگ‌کنگ و همچنین بانک‌ها تعطیل شده و گزارش‌ها حاکی از آن است که دامنه تظاهرات از شب گذشته تاکنون هردم گسترش پیدا کرده. در این میان، از ساعتی پیش به دستور حکومت چین، سانسور خبری هم برقرار شده است. شبکه‌های تلویزیونی در چین و هنگ‌کنگ و همچنین روزنامه‌ها اجازه ندارند خبرهای تظاهرات دانشجویی را بازتاب دهند.

دولت چین وحشت دارد که تظاهرات دانشجویی برای انتخابات آزاد از هنگ‌کنگ به پکن هم سرایت کند. به همین دلیل روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی فقط مواضع رسمی دولت را بازتاب می‌دهند و می‌گویند تظاهرات دانشجویی باعث بی‌ثباتی جامعه و اغتشاش می‌شود و افزون بر این تجارت و صنعت گردشگری را به مخاطره می‌اندازد.

در ماه اوت سال جاری حکومت چین اعلام کرد که نامزدهای انتخابات سال ۲۰۱۷ هنگ‌کنگ را به طور گزینشی، بر اساس وابستگی آنان به حزب کمونیست چین انتخاب می‌کند. دانشجویان به انتخابات گزینشی واکنش نشان داده‌اند و خواهان برکناری لیون چونگ یینگ، رییس شورای اجرایی هنگ‌کنگ شده‌اند.

چونگ لینگ اعلام آمادگی کرده که با دانشجویان معترض گفت‌و‌گو کند، اما تاریخی برای این گفت‌و‌گو تعیین نکرده است.

خبرگزاری رسمی شینهوا گزارش داده که پکن «از هر نظر با کلیه فعالیت‌های غیر قانونی که ممکن است حاکمیت قانون را تضعیف و آرامش اجتماعی را بر هم زند مخالف است و قویاً از دولت هنگ‌کنگ پشتیبانی می‌کند.»

شب گذشته در هنگ‌کنگ شدیدترین درگیری‌ در ۱۷ سال گذشته بین تظاهرکنندگان و پلیس درگرفت. پلیس با گاز فلفل و گاز اشک‌آور و با باتوم به تظاهرکنندگان حمله کرد. هدف این بود که تظاهرکنندگان متفرق شوند، اما پلیس در این‌کار توفیقی به دست نیاورد.

دولت هنگ‌کنگ اعلام کرده که در درگیری‌های شب گذشته در مجموع ۳۸ تن زخمی شده‌اند.

از روز جمعه، ۴ مهر/۲۶ سپتامبر که تظاهرات اعتراضی دانشجویان برای انتخابات آزاد در هنگ‌کنگ آغاز شده، در مجموع ۷۸ دانشجو بازدداشت شده‌اند.

گالری عکس: اعتراضات دانشجویی در هنگ‌کنگ

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید

    اینجوری باید جواب نظارت استصوابی را داد. مردم بی همت و بی حال ایران باید بدانند نظارت استصوابی و اینکه کاندیداهایی را حکومت در سبد انتخاب شما بگذارد دقیقاً و به وضوح به معنای نابالغ و نادان فرض کردن تک تک شهروندان کشور است و موضوعی نیست که زیر سبیلی رد کنیم به این امید که بنفش 15 متری احتمالا قدری بهتر از کوتوله مهر پیشونی خواهد بود. طرفه اینکه 90 درصد همانهایی را هم که شورای ناگه بان تایید می کند بعدا خاین و مفسد و ... می نامند و کسی از این آخوندک های شورا نمی پرسد پس نتیجه این همه نظارت این بود؟ برای ختم این دلقک بازی یا باید اعتراض مدنی گسترده انجام بگیرد یا تحریم انتخابات. اگر توان انتخاب اول را ندارید لا اقل کم ضرر ترین کار را که تحریم باشد انتخاب کنید. خدایا خداوندا ثروت زیادی به من و درایت و جرات بیشتری به ایرانیان عطا فرما!