ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معترضان هنگ کنگی «روز ملی چین» را به چالش کشیدند

در روز ملی چین، تعداد معترضان «انقلاب چتر» بیشتر از روزهای دیگر گزارش شده و آن‌ها مراسم رسمی و سرود ملی چین را استهزا کرده‌اند. معترضان خواهان انتخابات آزاد هستند.

هم‌زمان با «روز ملی چین» دانشجویان هنگ کنگی بر شدت اعتراض‌های خود به دولت چین افزوده‌ و مراسم این روز را با چالشی بزرگ مواجه کرده‌اند.

در روز ملی چین، تعداد معترضان هنگ کنگی بیشتر از روزهای دیگر بود

به گفته سخنگوی دانشجویان معترض، امروز تعداد معترضان به بیشترین میزان خود خواهد رسید. جوشوآ وونگ می‌گوید شمار معترضان در ششمین روز اعتراض‌ها از روزهای قبل بیشتر خواهد بود. معترضان خواهان برگزاری انتخابات آزاد در هنگ کنگ هستند.

گزارش شده است در سالگرد پیروزی حزب کمونیست چین که «روز ملی» این کشور نامیده می‌شود، انبوه معترضان هنگ کنگی مراسم رسمی و سرود ملی چین را استهزا کرده و دست انداخته‌اند.

پیش از برگزاری مراسم امروز، نگرانی‌های زیادی از به کارگیری خشونت توسط پلیس برای متفرق کردن مردم و آرام نگاه داشت مراسم وجود داشت، اما گزارشی از حمله پلیس منتشر نشده است.

اعتراض اصلی دانشجویان به محدود کردن انتخاباتی است که قرار است در سه سال آینده برگزار شود. چین به هنگ کنگ وعده داده است در سال ۲۰۱۷ می‌تواند انتخابات برگزار کند و ریاست دولت محلی توسط مردم هنگ کنگ انتخاب شود، اما به شرطی که این انتخاب تنها از میان نامزدهایی باشد که توسط یک کمیته انتخابات در چین تعیین صلاحیت می‌شوند.

معترضان «جنبش چتر» خواهان برگزاری انتخابات آزاد و بدون دخالت چین در هنگ کنگ هستند

رییس دولت محلی هنگ کنگ از معترضان خواسته است این طرح دولت چین را بپذیرند و به تظاهرات خود خاتمه دهند.

لئونگ چون یینگ در سخنان خود اظهار امیدواری کرد که تمام اقشار جامعه با دولت به صورت قانونی، مسالمت آمیز و عقلانی همکاری کنند. لئونگ چون یینگ توسط چین برای حکمرانی هنگ کنگ انتخاب شده است.

پیش‌تر پلیس از مردم خواسته بود روز چهارشنبه خیابان‌ها را ترک کنند، اما مردم چتر به دست اعتنایی به این درخواست نکردند.

اعتراضات هنگ کنگ به «انقلاب چتر» نیز معروف شده است. معترضان ابتدا برای محفاظت برابر گاز اشک آور و همچنین خورشید از چتر استفاده می‌کردند اما به سرعت چتر تبدیل به نمادی برای این اعتراض‌ها شد.

این اعتراضات دولت چین را با بی سابقه‌ترین بحران سیاسی پس از ماجرای «میدان تیان آن من» پکن در ۱۹۸۹ میلادی مواجه کرده است. رهبران حزب کمونیست بیمناک هستند که از یک سو دامنه اعتراضات هنگ کنگ به داخل خاک چین نیز کشیده شود و از سوی دیگر اعظای امتیازهای بیشتر به هنگ کنگ برای برگزاری انتخابات، کنترل این بندر بازرگانی را از دست چین خارج سازد.

با این‌حال شی جین پینگ، رییس جمهور چین، در مراسم «روز ملی چین» بدون اشاره به اعتراضات جاری، خود را متعهد به حفظ ثبات، امنیت و  رونق و شکوفایی هنگ کنگ دانست.

«انقلاب چتر» در هنگ کنگ بر بازار سهام نیز تاثیر منفی گذاشته است. هم اکنون بسیاری از بانک‌ها و مراکز تجاری در حال انتقال کارمندان خود به دفاتر دیگری در مناطق حومه بندر هنگ کنگ هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    پایه های کمونیسم در جهان متزلزل شده و امید است دموکراسی واقعی در چین و روسیه و کره شمالی و کوبا برقرار گشته و مردم جهان برای همیشه از شر کمونیسم و افرادی مانند پوتین جنایتکار و رهبر کره شمالی و کوبا نیز راحت گشته و بتوانند نفسی راحت بکشند .