ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمیده عباسعلی کاراته‌باز ایرانی دوباره مدال طلا گرفت

حمیده عباسعلی و سعید حسنی‌پور در ورزش کاراته و بهنام اسبقی در تکواندو، سه مدال طلای کاروان ورزشی ایران را کسب کردند.

امروز دهم مهرماه سال جاری حمیده عباسعلی در وزن به اضافه ۶۸کیلوگرم و سعید حسنی‌پور در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم در ورزش کاراته و بهنام اسبقی در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم تکواندو سه مدال طلای طلای کاروان ورزشی ایران را کسب کردند.

احسان روزبهانی، بوکسور وزن منهای ۸۱ کیلوگرم و سونیا گماری در کانو اسلالوم انفرادی زنان به دو مدال برنز رسیدند.

حمیده عباسعلی تنها مدال‌آور طلایی زن کاراته ایران در رشته کومیته است.

تا به امروز در هفدهمین بازی‌های آسیایی  ۲۰۱۴ اینچئون کره‌جنوبی، ۱۸ مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و ۱۶ مدال برنز به ورزش ایران اختصاص یافته است و در این میان زنان ورزشکار با کسب دو مدال طلا، چهار مدال نقره و پنج مدال برنز در ۴۵ مدال‌ دریافتی ایران سهم داشته‌اند.

حمیده عباسعلی تنها مدال‌آور طلایی زن کاراته ایران در رشته کومیته است. او در مسابقات قهرمانی آسیایی ازبکستان نیز مدال طلا دریافت کرد و سال گذشته نیز در رقابت‌های امارات این موفقیت را تکرار کرد و باز هم نفر اول آسیا شد.

علاوه بر حمیده عباسعلی و سونیا گماری چند زن دیگر نیز در بازی‌های آسیایی موفقیت‌هایی را برای ورزش ایران کسب کرده‌اند.

نجمه خدمتی در ماده تفنگ بادی ۱۰ متر تیراندازی، دیگر ورزشکار زن است که در این رقابت‌ها به علاوه حمیده عباسعلی، تا به امروز دو مدال از ۱۸ مدال طلای دریافتی از سوی ورزشکاران ایران را گرفته‌اند.

«لیلا رجبی در پرتاب وزنه دو و می‌دانی»، «نرجس امام قلی‌نژاد در ماده تفنگ بادی ۱۰ متر تیراندازی»، «تیم تفنگ بادی با ترکیب نجمه خدمتی، نرجس امام قلی‌نژاد و الهه احمدی در تیراندازی» و «الهه منصوریان در وزن منهای ۵۲ کیلوگرم ووشو»، دیگر ورزشکاران زن ایرانی هستند که چهار مدال نقره از ۱۱ مدال نقره دریافتی ایران را گرفته‌اند.

سولماز عباسی، حمیرا برزگر، نازنین ملایی و مهسا جاور، پاروزنان ایران و دریافت کنندگان مدال برنز .

«سولماز عباسی در قایق تک نفره روئینگ»، «تیم قایق سبک وزن زنان با ترکیب حمیرا برزگر، نازنین ملایی، مهسا جاور و سولماز عباسی در روئینگ»، «آرزو حکیمی در کایاک ۲۰۰ متر یک نفره کانوئینگ»، «سوسن حاجی‌پور در وزن منهای ۵۳ کیلوگرم تکواندو» دیگر ورزشکاران زن بوده‌اند که علاوه بر «سونیا گماری در کانو اسلالوم انفرادی زنان» پنج مدال از ۱۶ مدال برنز دریافتی ایران را گرفته‌اند.

جایگاه ایران به‌رغم کسب این مدال‌ها در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی، همچنان رده پنجم است و قبل از ایران قزاقستان قرار دارد که با ۲۰ مدال طلا، ۱۸ مدال نقره و ۳۰ مدال برنز در مجموع ۶۸ مدال در رده چهارم قرار گرفته است.

علاوه بر حضور ورزشکاران زن در این رقابت‌ها  برای داوری فوتبال زنان این دوره، ۱۰ داور وسط و ۱۴ کمک داور فوتبال زن از کشورهای ایران، ژاپن، چین، کره جنوبی، ازبکستان، تایلند و هند دعوت شده‌اند که شیوا یاری و سمانه محسنی جزو آنان قرار دارند.

بسیاری از زنان و دختران ایرانی به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای علاقه‌مند هستند، اما برای اینکه بتوانند استعداد خود را بروز دهند، با موانعی متعدد روبه‌رو هستند؛ از کمبود سالن‌های مناسب ورزشی، کمبود مربی، نبود فرصت‌های مناسب برای رقابت با حریفان قدرتمند جهانی تا محدودیت‌های متعدد عرفی و مذهبی؛ قوانینی که حق شرکت زنان در رقابت‌های ورزشی را با ممنوعیت و محدودیت مواجه می‌کنند. در برخی از موارد نیز که زنان ایرانی توانسته‌اند این محدودیت‌ها را در داخل کشور پشت سر بگذارند، در عرصه‌ جهانی با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

با همه این مشکلات اما نام ۹زن در میان نام ۳۳داور ایرانی در فهرست داوران و کمک‌داوران بین‌المللی در سال ۲۰۱۴به چشم می‌خورد که چندی پیش توسط فیفا اعلام شد.

جمیله کشاورز، سلطنت نوروزی، شیوا یاری داور بین‌المللی و انسیه خباز مافی‌نژاد، سمانه محسنی کیاسری و معصومه شکوری از کمک داوران بین‌الملی فوتبال؛ و فاطمه کمندی، گلاره ناظمی دیلمی و مریم پورجعفریان از داوران بین‌المللی فوتسال زنان ایران در سال ۲۰۱۴ هستند.

مسابقات هفدهمین بازی‌های آسیایی  ۲۰۱۴ اینچئون کره‌جنوبی، از ۲۳ شهریورماه آغاز شده است و تا نهم آبان ماه ادامه خواهد داشت و طی آن ورزشکاران کشورهای آسیایی در ۳۶ رشته ورزشی با هم رقابت خواهند کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید

    اگر تیم بانوان ایران در دنیا اول هم بشه دریغ از یک تقدیر و تبریک از آخوندها. واقعن دل آدم برای مظلومیت اینا میسوزه. ده برابر مردها تلاش می کنن و با هزار تا مانع می جنگن تا به این مقام های جهانی برسن ولی ندیده می گیرنشون