ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض ۱۵۰ نفر از نگهبانان پایانه‌های تهران از پیمانکاران شهرداری

۱۵۰ نفر از کارگران بخش نگهبانی پایانه‌های غرب، شرق، جنوب و بیهقی شهر تهران با امضای نامه‌ای خطاب به چند تن از مقامات کشوری و شهری تهران، مشکلات صنفی خود را تشریح کردند.

۱۵۰ نفر از کارگران بخش نگهبانی پایانه‌های غرب، شرق، جنوب و بیهقی تهران، با امضای نامه‌ای خطاب به چند تن از مسئولان دولتی و شورای شهر تهرتن ازجمله رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر، مشکلات صنفی خود را تشریح کردند.

یکی از کارگران معترض گفته: «پیمانکار هر روز ما را زیر فشار قرار می‌دهد که باید قرارداد‌های جدید را امضا کنید و گرنه همین رویه پرداختی ادامه خواهد یافت.»

روز چهارشنبه (نهم مهرماه سال جاری) حدود ۳۰ نفر از نگهبانان پایانه‌های غرب تهران در اعتراض به تغییر قرارداد مستقیم با سازمان پایانه‌ها و واگذاری‌ مسئولیت‌شان به بخش پیمانکاری، در مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند.

حراست شورای شهر از آنان درخواست کرد که به داخل ساختمان شماره دو شورا بروند، اما با وجود پذیرش معترضان، مذاکرات کارگران با چند تن از اعضای شورای شهر بی‌نتیجه ماند.

کارگران پایانه‌های غرب تهران به‌دلیل آن‌چه بی‌اعتنایی مدیرعامل سازمان پایانه‌ها به مطالبات‌شان خوانده‌اند، در اعتراض به «اعمال فشار برای امضای قرارداد جدید» و «دریافت سه ماه علی‌الحساب حقوق و دستمزد»، «سه ماه تعویق در پرداخت حق بیمه» و نپرداختن حق اولاد شهریورماه»، در مقابل ساختمان شورای شهر تهران دست به تجمع و اعتراض زده بودند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، کارگران بخش نگهبانی پایانه‌های شهر تهران، پس از پایان بی‌نتیجه مذاکرات روز گذشته‌ در شورای شهر تهران، با ارسال نامه‌ای خطاب به چند تن از مقامات کشوری و شهر تهران، هشدار دادند که از سوی پیمانکاران به «درگیری با مردم» تشویق می‌شوند.

۱۵۰ کارگر یادشده در نامه اعتراضی خود سوابق کاری خود را بیش از ۱۵ سال ذکر و تاکید کرده‌اند که پس از آنکه در فاصله سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۸ مسئولیت شغلی‌شان با تغییر قرارداد، به شرکت‌های پیمانکاری واگذار شد، «پیمانکاران از عدم آگاهی پرسنل سوءاستفاده و حق و حقوق آنان را ضایع کرده است».

این کارگران که طی سه ماه گذشته از امضای قرارداد جدید با این شرکت پیمانکاری خودداری کرده‌اند، در این نامه مدعی شده‌اند که از جانب مدیرعامل و مدیران پایانه‌ها برای امضای قرارداد زیر فشار هستند و تهدید به اخراج شده‌اند.

یکی از کارگران درباره دلایل این تجمع  گفته بود: «پیمانکار هر روز ما را زیر فشار قرار می‌دهد که باید قرارداد‌های جدید را امضا کنید و گرنه همین رویه پرداختی ادامه خواهد یافت.»

به گفته این کارگر، «مدیرعامل به تمامی کارگران معترض گفته است از هرگونه تجمع اعتراضی اجتناب کنند زیرا با پلیس امنیت هماهنگ شده تا معترضان را دستگیر کند.»

مرگ علی چراغی و بی‌اعتنایی مسئولان

کارگران معترض، شرکت پیمانکاری را متهم به تشویق نگهبانان برای درگیری با دستفروشان کرده‌اند و نوشته‌اند با وجود آنکه به آنان اطمینان داده می‌شود که پس از درگیری «از جانب ارگان‌های دیگر از شما حمایت می‌شود»، اما آنان نمی‌خواهند به سرنوشت ماموران پیمانکاری سد معبر منطقه چهار تهران دچار شوند.

نزدیک به دو ماه از مرگ علی چراغی توسط ماموران پیمانکاری سد معبر منطقه چهار تهران می گذرد و دادخواهی همسر، برادر و فرزندان علی چراغی پیگیری نشده است.

اشاره این کارگران به حادثه‌ای است که در تاریخ ۱۶ مردادماه سال جاری رخ داد. طی این حادثه، یک کارگر شهری به نام علی چراغی بر اثر ضرب و شتم ماموران منسوب به سد معبر شهرداری منطقه چهار تهران راهی بیمارستان شد و یک هفته بعد، در تاریخ ۲۳ مردادماه جان باخت.

چندی بعد در تاریخ ۱۷ شهریور سال جاری، برادر علی چراغی، گفت پیمانکار شهرداری که در پیوند با کشته شدن برادرش، بازداشت شده بود با تعیین قرار وثیقه آزاد شده است.

محمد چراغی که اکنون قیم خانواده علی چراغی محسوب می‌شود، گفت: «آن‌طور که مطلع شده‌ایم قاضی پرونده برای پیمانکار شهرداری قرار وثبقه ۲۰۰میلیون تومانی تعیین کرده است که او با پرداخت این وثیقه اکنون آزاد است.»

به گفته وی بعد از انتشار خبر قتل علی چراغی، مسئولان شهرداری و شورای شهر تهران به مناسبت‌های مختلف با خانواده او دیدار کرده‌اند و وعده‌هایی داده‌اند که تا امروز هیچ‌کدام عملی نشده است.

برادر این کارگر از ادامه بازداشت چهار متهم دیگر این پرونده نیز خبر داد و گفت: «این افراد متهم به درگیری با برادرم در روز حادثه هستند و در حال حاضر پرونده قضایی آن‌ها در آگاهی تهران در دست بررسی است.»

علی چراغی از پوشش بیمه برخوردار نبود. خانواده او از شهرداری تهران شکایت کرده‌اند، اما غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه ایران، دهم شهریورماه گفت که شهرداری تهران در ماجرای قتل علی چراغی نقشی ندارد.

نزدیک به دو ماه از مرگ علی چراغی توسط ماموران پیمانکاری سد معبر منطقه چهار تهران می‌گذرد و دادخواهی همسر، برادر و فرزندان علی چراغی پیگیری نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.