ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: حملات هوایی به داعش غیرنظامیان بسیاری را کشته است

سازمان ملل گفته ارتش عراق که با حملات هوایی مواضع داعش را هدف قرار می‌دهد، در این حملات بسیاری از غیرنظامیان را نیز می‌کشد. این گزارش داعش را نیز به‌شدت محکوم کرده است.

سازمان ملل در گزارش تازه‌ای طرف‌های درگیر در عراق را به کشتار غیرنظامیان متهم کرد. در این گزارش گفته شده که ارتش عراق از طریق هوا نیروهای «دولت اسلامی» (داعش) را مورد حمله قرار می‌دهد که در جریان آن بسیاری از غیرنظامیان نیز کشته شده‌اند.

به‌گزارش رویترز، سازمان ملل متحد در گزارش تازه‌ای، طرف‌های درگیر در عراق را به‌شدت به نادیده گرفتن غیرنظامیان در حملات خود متهم کرد.

در این گزارش آمده است که حملات هوایی دولت عراق علیه شبه‌نظامیان داعش منجر به کشته و زخمی شدن «تعداد قابل توجهی» از مردم غیرنظامی شده است. همچنین در این حملات خانه‌های مسکونی، مدارس و بیمارستان‌ها مورد هدف قرار گرفته‌اند.

سازمان ملل احتمال داده است که عملیات نیروهای عراقی «قوانین بین‌المللی را نقض کرده باشند». این‌‌که به‌طور مشخص چه نقضی صورت گرفته، ناشناخته است.

گزارش سازمان ملل همچنین «گروه‌های مسلح متحد» را نیز متهم کرده اما به‌صراحت از پیشمرگه‌های کُرد که در شمال عراق با نیروهای داعش می‌جنگند، نامی نبرده است.

سازمان ملل طرف مقابل را نیز به جرایم بزرگی متهم کرده است. بر اساس این گزارش مجموعه اسلامگرایان تندرو به «نقض نظام‌مند قوانین که می‌تواند به‌عنوان جنایات جنگی در نظر گرفته شود» متهم کرد. به‌عنوان مثال به بردگی گرفتن زنان و دختران به دلایل جنسی و اعدام‌های دسته‌جمعی سیستماتیک توسط این نیروها که همواره در مناطق مختلف شمال عراق گزارش شده‌اند، در این گزارش آمده است.

در ماه‌های گذشته چندین فیلم ویدئویی از اعدام‌های گروهی توسط نیروهای اسلامگرای تندرو منتشر شده است.

پیش از این، در آغاز ماه اکتبر، فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، با انتشار بیانیه‌ای تمام طرف‌های درگیری در منطقه را به احترام به حقوق بین‌المللی بشردوستانه فراخواند و گفت اولویت در واکنش جامعه بین‌المللی به درگیری در سوریه و عراق، باید محافظت از غیرنظامیان باشد.

فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر در بيانيه خود يادآوری کرد که شورای امنيت سازمان ملل روز ۱۵ اوت ۲۰۱۴ قطعنامه ۲۱۷۰ را به تصويب رساند و در آن دوباره تأکيد کرد که دولت‌ها بايد اطمينان حاصل کنند که هرگونه اقدامی در مبارزه با تروريسم، با رعايت تمام تعهدات آن‌ها بر اساس حقوق بين‌المللی و به‌ويژه حقوق بين‌المللی بشردوستانه همراه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    داعش و دیگر گروهکهای تروریستی نتیجه دخالت مستقیم و بیجای حکومت ننگین اسلامی ایران و سپاه قاچاقچیان پاسدار در کشورهای عراق و سوریه است . هنگامی که اسد جنایتکار در سوریه و مالکی نوکر حلقه به گوش ایران در عراق ، سنی ها را قتل عام میکردند ، آنها نیز با هم متحد گشته و با کمک مالی چند کشور مرتجع عربی و به همت دلارهای باد آورده نفتی داعش و گروه های مشابه دیگر را تشکیل دادند . البته تاریخ همیشه نشان داده که این خشونت است که خشونت می آورد .

  • حسین

    ارتشی که مواد غذایی را به اشتباه برای داعش پرتاب میکنه و بیگناهان را میکشه باید درش رو گل گرفت و بست

  • hasani

    حکومت شیعه سنی کشی را ادامه میدهد؟!