ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وحشت از ابولا در دالاس؛ یک مورد مشکوک دیگر در هاوایی

بیش از ۸۰ نفر از ساکنان دالاس در قرنطینه قرار گرفته‌اند. آن‌ها اجازه ندارند به مدت ۲۱ روز از خانه بیرون بیایند. یک مورد مشکوک به ابولا در هاوایی قرنطینه شده است.

وحشت از اوبولا، دالاس را فراگرفته است. به گزارش شبکه تلویزیونی‌ «ای بی ‌سی» بیش از ۸۰ نفر از ساکنان دالاس در قرنطینه قرار گرفته‌اند. آن‌ها اجازه ندارند به مدت ۲۱ روز از خانه بیرون بیایند.

بیش از ۸۰ نفر از ساکنان دالاس در قرنطینه قرار گرفته‌اند

۲۶ سپتامبر مردی که ملیت او هنوز مشخص نشده، پس از بازگشت از سفرش به لیبریا با تب و دل‌درد به بیمارستانی در دالاس مراجعه کرد و تحت درمان سرپایی قرار گرفت و سپس مرخص شد. او به ابولا مبتلا بود و اکنون این احتمال وجود دارد که اشخاصی که در این مدت با او در تماس بوده‌اند به ابولا مبتلا شده باشند.

به گزارش شبکه «ان بی سی» یکی از بستگان مرد مبتلا به ابولا به مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (سی دی سی) اطلاع داده بود که احتمالاً خویشاوند او به ویروس ابولا مبتلا شده. سپس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها تست ابولا را روی این فرد انجام داد و او را در قرنطینه بیمارستانی در دالاس بستری کرد. این نخستین مورد ابتلا به ویروس ابولا در ایالات متحده آمریکاست.

فرد مبتلا به ابولا در این بیمارستان بستری‌ست

ویروس ابولا از انسان به انسان و صرفاً بر اساس تماس مستقیم مایعات بدن بیمار به دیگری منتقل می‌شود؛ مایعاتی چون خون، ادرار، استفراغ یا حتی عرق. به همین دلیل، توماس فریدن، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (سی دی سی) می‌گوید احتمال آنکه مرد مسافر در هواپیما و پس از ورود به خاک آمریکا اشخاصی را به ویروس ابولا آلوده کرده باشد بسیار اندک است.

بر اساس گزارش شبکه «ای بی سی» در این فاصله در یکی از بیمارستان‌های هاوایی یک مورد مشکوک به ابولا در قرنطینه قرار گرفته است. ظاهراً این شخص هم نشانه‌های ابتلا به ابولا را بروز داده است. گفته می‌شود که هنوز ابتلای او به ابولا ثابت نشده و از روی احتیاط او را قرنطینه کرده‌اند.

آیروین ردنلر، مدیر سازمان شرایط اضطراری آمریکا گفته است: «به احتمال بسیار زیاد اشخاص دیگری هم به ابولا ابتلا دارند و تاکنون عارضه‌ای نداشتند و به آمریکا سفر کرده‌اند. تا وقتی عارضه‌ای بروز نداده‌اند، احتمال اینکه دیگران را هم مبتلا کنند کم است. اما در مجموع مشکل بزرگ در تشخیص به موقع بیماری و قرنطینه کردن مبتلایان است.»

با این‌حال مقامات آمریکایی از مردم ایالات متحده خواسته‌اند آرامش خود را حفظ کنند. تأکید شده که سیستم درمانی و پزشکی این کشور در موقعیتی قرار دارد که بتواند با سرعت و با اطمینان، ابولا را کنترل کند.

خبر نخستین مورد ابتلا به ابولا در خاک آمریکا موجب شد که قیمت سهام کمپانی‌های سازنده دارو و واکسن ابولا در بورس به سرعت بالا برود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.