ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۰۰ روستای استان سمنان خالی از سکنه شده است

محمد وکيلی، استاندار سمنان خالی از سکنه شدن روستاهای استان را يک تهديد جدی دانست و گفت: «۲۰۰ روستای استان امروز خالی از سکنه شده است و جمعيت آن‌ها به سمت شهرها روان شده‌اند.»

محمد وکيلی، استاندار سمنان خالی از سکنه شدن روستاهای استان را يک تهديد جدی دانست و گفت: «۲۰۰ روستای استان امروز خالی از سکنه شده است و جمعيت آن‌ها به سمت شهرها روان شده‌اند.»

روستای فرومد ميامی در ۱۸۰ کيلومتری شرق شاهرود و در شهرستان ميامی در دامنه کوه‌های ميندر استان سمنان

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) محمد وکيلی ضمن اعلام این خبر افزود: «در بازديد ميدانی از روستاهای استان سمنان با جمعيت کم روستاها مواجه شديم و جمعيت بعضی از روستاهای استان در رده سنی بالای ۶۰ سال و زير ۱۵ سال بود.

وی این شرایط را «بزرگ‌ترين تهديد برای توسعه و آبادانی روستاها» دانست.

استاندار سمنان همچنین «توسعه نامتوازن» را يکی از مشکلات بزرگ و اصلی شهرها و شهرستان‌های استان سمنان عنوان کرد.

محمد وکيلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سن ازدواج دختران روستايی نيز به بالای ۳۰ سال رسيده است، گفت: «اين هم يک تهديد جدی به حساب می‌آيد.»

روز چهارشنبه ۹ مهرماه نيز جواد هروی، نماينده مجلس ايران اعلام کرد که بحران آب باعث شده تا ساکنان ۲۰۰ روستا در استان سيستان و بلوچستان، محل زندگی‌شان را ترک کنند و به روستاهای ديگر يا حاشيه شهرها بروند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.