ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

به دانشگاه‌های تک‌جنسيتی‌ دیگر مجوز داده نمی‌شود

کارن ابری‌نيا، مديرکل دفتر آموزش‌های غيردولتی و غيرانتفاعی وزارت علوم از توقف ارائه مجوز به دانشگاه‌های تک‌جنسيتی، خبر داد.

کارن ابری‌نيا، مديرکل دفتر آموزش‌های غيردولتی و غيرانتفاعی وزارت علوم از توقف ارائه مجوز به دانشگاه‌های تک‌جنسيتی، خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، کارن ابری‌نيا گفت: «دانشگاه‌های تک‌جنسيتی هم مؤسسات آموزش عالی غيردولتی به‌شمار می‌آيند و چون صدور مجوز برای آن‌ها متوقف شده است بنابر اين مجوز برای تک‌جنسيتی‌ها هم متوقف می‌شود.»

وی افزود: «هم‌اکنون در تمام استان‌های متقاضی، دانشگاه تک‌جنسيتی برای دختران و پسران تأسيس شده است.»

به‌گفته مديرکل دفتر آموزش‌های غيردولتی و غيرانتفاعی وزارت علوم اگر قرار باشد همچنان دانشگاه‌های غيردولتی تک‌جنسيتی مجوز دريافت کنند، این وزارتخانه مجبور می‌شود از ظرفيت مؤسسات فعلی کاسته و به ظرفيت اين دانشگاه‌های تازه‌تأسيس بیفزاید که اين امر امکان‌پذير نيست.

توقف ارائه مجوز به دانشگاه‌های تک‌جنسيتی از اواخر مديريت کامران دانشجو در وزارت علوم آغاز شد اما در دولت يازدهم به دليل جلوگيری از ضررهای بيشتر برای غيردولتی‌ها روند توقف شدت گرفت.

صدور مجوز ايجاد دانشگاه‌های تک‌جنسيتی غيردولتی در زمان حضور کامران دانشجو در وزارت علوم آغاز شد که بر اساس آن هر استان ایران می‌توانست يک دانشگاه تک‌جنسيتی غيردولتی داشته باشد.

اما از آنجا که تقاضای بخش خصوصی مبنی بر ايجاد دانشگاه غيردولتی افزايش يافت و از سوی ديگر با اعلام وزارت علوم، ظرفيت پذيرش دانشجو بر اساس استانداردها در غيردولتی‌ها از مرز اشباع گذشت، ارائه اين مجوزها متوقف شد.

اسلامی کردن دانشگاه‌های ایران یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت علوم ایران به‌ویژه در دوران کامران دانشجو و دولت محمود احمدی‌نژاد بود که هم در تغییرات بنیادین در درس‌های علوم انسانی، هم در برکناری استادان دانشگاه‌ها و هم در جداسازی دختران و پسران در محیط دانشگاهی خود را نشان داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.