ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کوبانی هم‌چنان در برابر داعش مقاومت می‌کند

رزمندگان کرد با چنگ و دندان از کوبانی در برابر داعش دفاع می‌کنند. شبه‌نظامیان دولت اسلامی به چند صدمتری شهر رسیده‌اند. دود ناشی از انفجارها از خاک ترکیه بر فراز کوبانی دیده می‌شود.

رزمندگان کرد با چنگ و دندان از کوبانی در برابر داعش دفاع می‌کنند. شبه‌نظامیان دولت اسلامی به چند صدمتری شهر رسیده‌اند. دود ناشی از انفجارها از خاک ترکیه بر فراز کوبانی دیده می‌شود.

رزمندگان کرد سوری با تمام توان خود و کوچه به کوچه از کوبانی دفاع می‌کنند اما برای جلوگیری از تصرف شهر تنها مانده‌اند. رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) می‌گوید واحدهای دفاع مردمی (YPG) توانسته‌اند دو خودروی زرهی داعش را در دو کیلومتری کوبانی منهدم کنند اما شهر از سه جهت در محاصره قرار دارد.

رامی عبدالرحمن تاکید می‌کند که نیروهای ائتلاف نتوانسته‌اند حملات خود علیه مواضع داعش را تشدید کنند. گفته می‌شود هنوز سه هزار نفر از مردم کوبانی در شهر مانده‌اند. به دلیل انسدادهای خبری، اطلاعات تاییدشده‌ای از وضعیت کوبانی در دست نیست.

شامگاه پنجشنبه دوم اکتبر اعلام شده بود که کوبانی در یک قدمی سقوط قرار دارد و شبه‌نظامیان داعش به دویست متری شهر رسیده‌‌اند.

احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه صبح جمعه سوم اکتبر گفت: «ما نمی‌خواهیم کوبانی سقوط کند.» داود اوغلو افزود ترکیه هر اقدامی را بتواند برای جلوگیری از تصرف کوبانی انجام می‌دهد: «هیچ کشور دیگری به اندازه ترکیه، در عراق و سوریه نفوذ ندارد و هیچ کشوری نیز به اندازه ترکیه از اوضاع عراق و سوریه متاثر نیست.»

هنوز روشن نیست ترکیه کی و چگونه به مداخله در اوضاع عراق و سوریه خواهد پرداخت. عصمت یلماز، وزیر دفاع ترکیه پیش از تصویب لایحه مشارکت نظامی این کشور در مقابله با داعش، به خبرگزاری آنادولو گفته بود: «انتظار نداشته باشید بلافاصله پس از مصوبه، عملیات شروع شود.»

استرالیا در این میان به صف عملیات هوایی علیه مواضع داعش در عراق پیوست. تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا گفته که ماموریت شش جنگنده استرالیایی می‌تواند طولانی و متجاوز از چند هفته باشد.

ابوت گفت این ماموریتی انساندوستانه برای حراست از عراق و هم چنین حفاظت از خود استرالیایی‌ها در برابر «خشم خونبار فرقه داعش» است.

جنگنده‌های استراالیایی از دو هفته قبل در پایگاه هوایی امارات مستقر شده و آماده ماموریت هستند. فرمانده نیروی هوایی استرالیا می‌گوید در روزهای آینده عملیات این کشور آغاز خواهد شد. قرار است تعداد جنگنده‌های استرالیا به هشت فروند افزایش یابد.‌

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ژیلوان

    ترکیه همیشه فاشیت و داعش و مابقی ریزه کرم و انگل های حقیر منطقه ایی زبون تر از آن هستند که تاریح را ببلعند...کوبانی لقمه ایی نیست که برای سیاهپوشان منفور مسلمان و نوادگان حرامزاده ی آتاترک و اشتهای سیری ناپذیر نئولیبرالسم خورده شود...مبارزه کوبانی، فقط مبارزه زبان و هویت کردی نیست (صد البته که هم هست)، این مبازره تداوم مقاومت و اثبات سوژه گی انسان هایی است که هضم نشده اند و هژمونی ها نتوانسته اند آنها را ببلعند... ترکیه خوب می داند که آن جمله ی اوجالان که "سقوط کوبانی به معنای پایان روند مذارکرات صلح است"، یعنی چه. خوب میداند که سقوط کوبانی چه آنشی به جان ترکیه خواهد انداخت... نه انفال و نه حلبچه و نه کشتارهای پان ترکیسم و نه رذالت دولت های تهران و دمشق نتوانسته اند و نخواهندتوانست "اراده ی معطوف به بودن" و اراده ی معطوف به حفظ تفاوت هایمان( همراه با زیستی صلح آمیز با دیگر خاق ها و ملت ها و مردمان همجوار و همسایه) را از ما سلب بکنند...میل به مقاومت و مبارزه در بین کردها بعد از دست کم یک قرن تجارب تراژیک امروز اگر صدچندان نشده باشد، هیچ افولی نکرده است... کوبانی از برگ های اسطوره ایی تاریخ مقاومت خواهد شد، نه فقط برای ما کردها که برای تمامی "به پیرامون رانده شدگان "ی که خود زمانی مالک اول و آخر مال وملک و موطن خود بوده اند... کوبانی خواهد ماند...کوبانی این روزها بیش از تمام روزهایی که زندگی درجه چندم و آرامش را زیر پرچم تعریب دمشق از یرمی گذراند، دستدار دارد، کوبانی روح تازه ایی به اراده ی مقاومت پیرامونی ها و ما کردها خواهد دمید، ترکیه حقیر تر و بسیار حقیر تر از آن است که "تاریخِ شدن" ما کردها را به بن بست بکشاند، ماتراژدی ها از سر گذرانده ایم ، ما خوب میدانیم" ققنوس بودن" یعنی چه...

  • Bahram

    داعش هم در عراق و هم در سوریه، در صدد تصرف شهرهای کورد نشین هستند.و ترکیه،ایران و عراق،کوردهای سوریه را تنها گذاشته اند.کودرهای عراق بعلت هم مرز بودن با ایران،کمکهای نظامی از ایران دریافت کردند،اوضاع نامعلوم است.کوردها در سوریه و عراق مورد حمله اند، هر چهار کشور ایران،عراق،ترکیه و سوریه نباید از این وضع ناراحت باشند.

  • حسن

    منطقه خودمختار کوبانی برای دولت ترکیه خطرناک است ، داعش دوست و همکار دولت ترکیه است ، دولت ترکیه از خدا میخواهد که داعش نه تنها منطقه کوبانی ، بلکه آن دو بخش دیگر مناطق خودمختار کردستان سوریه را تصرف کند.. داعش خطری برای ترکیه نیست و نبوده. وقتی که به سیر حوادث نگاه میکنیم ، ترکیه خود را آماده کرده بود که داعش اقلیم کردستان را هم تصرف کند ، و در ادامه بتوانند پ ک ک را هم در قندیل در بدترین موقعیت قرار بدهند . اساسا" دولتهای ترکیه با هر لباس و رنگ و بزکی ، همه فاشیست هستند ، ظاهر سازی میکنند ، اما در درونمایه یکی هستند .

  • مرید

    راستی این همه زن و بچه و و پیری که الان دارند میمیرند یا مجروح و آواره می شوند در عراق و سوریه مسلمان نیستند؟ کجایند راهپیمایان میلیونی که برای غزه از کار و زندگی خود دست کشیده بودند؟ مادران پارک لاله و آقای پناهی که با بی بصیرتی کامل سیاسی برای غزه ی ملاها به کوچه ریختند الان دقین مشغول چه کاری هستن؟ *** هنر مند و ورزشکار دست به تومار کجا رفتند؟ قلم به دستان چپ و راست و سکولار و انحلال طلب و .. که کارشان شمارش یک طرفه اجساد فلطسینی بود چطور؟ این وجدانهای بیدار جامعه ایران کجا قایم شده اند؟ حال اگر اقدامات همه آنها را فقط بدلیل ضدیتشان با یهود طلقی کنیم راه به خطا رفتیم؟ یا اگر بگوییم همه بازیچه دست ملا شده بودند؟ آخوندها از ابتدای زندگی خدا را شاکر بودند که دشمانشان را از احمقها آفریده، چه اصراری دارید این را ثابت کنید؟

  • آبپرور !

    هه ...ترکیه هیچ غلطی نمی کنه ...خودش پشتیبان داعشه ...