ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عقب‌نشینی داعش از شهر دلوئیه در شمال بغداد

ارتش عراق می‌گوید سربازان دولتی و متحدان آنها از قبایل سنی توانسته‌اند نیروهای داعش را از شهر دلوئیه در ۹۰ کیلومتری شمال بغداد بیرون برانند.

ارتش عراق می‌گوید سربازان دولتی و متحدان آنها از قبایل سنی توانسته‌اند نیروهای داعش را از شهر دلوئیه در ۹۰ کیلومتری شمال بغداد بیرون برانند.

یک سرباز ارتش عراق پیش از شروع درگیری در دلوئیه - عکس از خبرگزاری فرانسه

در حالی که شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» به پیشروی‌های خود در سوریه ادامه می‌دهند و کوبانی در یک قدمی تصرف آنها قرار دارد، سربازان عراقی و عشایر سنی توانسته‌اند جلوی آنها را در تصرف شهری در مسیر بغداد بگیرند. ارتش عراق شامگاه جمعه ۳ اکتبر از عقب نشاندن پیکارجویان داعش در شهر دلوئیه در ۹۰ کیلومتری پایتخت خبر داد.

نیروهای محلی اما این خبر را با احتیاط بیشتری این خبر را داده و گفته‌اند که یکی از محلات شهر همچنان در اختیار داعش قرار دارد.

قبیله بزرگ جبور که متشکل از عشایر سنی است، از ماه ژوئن تاکنون از جنوب این شهر دفاع می‌کند. سران قبیله اعلام کرده‌اند که نیروهای دولتی در نبرد روز جمعه شمال شهر را در اختیار خود گرفتند.

اعلام پیروزی مشترک نیروهای سنی و شیعه بر «دولت اسلامی»، می‌تواند موفقیتی برای دولت جدید عراق در همکاری عملی با سنی‌ها باشد. در عین حال این پیامی مهم برای سنی‌هاست که همواره از تبعیض اجتماعی و سیاسی علیه خود شاکی بوده‌اند. اهمیت دیگر مسئله در آن است که شبه‌نظامیان داعش در عملیات خود در عراق، از حمایت سنی‌های تندرو برخوردار بوده‌اند.

رویترز به نقل از ابو هیثم ال جبوری، از رزمندگان حاضر در دلوئیه می‌نویسد که دست‌کم ۲۵ عضو داعش در درگیری بر سر این شهر کشته شده‌اند. ال‌جبوری گفته که بیشتر پیکارجویان داعش، عرب‌هایی از کشورهای دیگر بوده‌اند اما دو شهروند بریتانیایی نیز در میان آنها وجود داشتند.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد شهر دلوئیه پس از درگیری‌ها در شامگاه آرام بوده اما بامداد شنبه ۴ اکتبر، نبرد بر سر تصرف محله اشغالی ادامه یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.