ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بهمن احمدی امویی آزاد شد

ظهر شنبه ۱۲ مهر و بعد از دو روز تاخیر، بهمن احمدی امویی از زندان آزاد شد. این روزنامه‌نگار اقتصادی که پس از انتخابات ۸۸ دستگیر شده بود، دو سال آخر حبس خود را در زندان گوهردشت گذراند.

بهمن احمدی امویی، روزنامه‌نگار اقتصادی، ظهر شنبه ۱۱ مهر و پس از پنج سال و چهار ماه حبس آزاد شد. او پس از انتخابات ۸۸ به همراه همسرش ژیلا بنی‌یعقوب دستگیر شده بود.

بهمن احمدی امویی پس از آزادی در آغوش همسرش ژیلا بنی‌یعقوب

ظهر شنبه ۱۲ مهر و بعد از دو روز تاخیر، بهمن احمدی امویی از زندان رجایی‌شهر آزاد شد. این روزنامه‌نگار اقتصادی که پس از انتخابات ۸۸ دستگیر شده بود، دو سال آخر حبس خود را در زندان گوهردشت کرج گذراند.

طبق حکم صادره تاریخ آزادی او ۳۱ شهریور بود اما به او گفته بودند که تمدید شفاهی مرخصی مهر ماه ۱۳۹۲، به معنای ده روز غیبت است. بر همین اساس آزادی او قرار بود روز دهم مهر صورت گیرد. اما او با دو روز تاخیر، روز دوازدهم مهر آزاد شد.

مسئولان زندان گوهردشت کرج روز پنجشنبه ۱۰ مهر گفته بودند که حکم آزادی بهمن احمدی امویی صادر نشده، اما ژیلا بنی‌یعقوب عنوان کرد که یکی از ماموران، به طور تلویحی دلیل مرخص نشدن شوهرش را «تنبیه» او دانست.

این نویسنده دو کتاب «اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی» و «مردان جمهوری اسلامی چگونه تکنوکرات شدند»، پس از سه سال حبس در بند ۳۵۰ اوین و بیش از ۹۰ روز انفرادی، به زندان گوهردشت کرج منتقل شده بود.

انتقال او به زندان کرج پس از برگزاری مراسم سالگرد جنبش سبز در ۲۲ خرداد سال ۹۱ و هم‌چنین بزرگداشت یاد هدی صابر در زندان صورت گرفت.

او تا سال ۱۳۸۷ دبیر گروه اقتصادی روزنامه سرمایه بود. بهمن احمدی امویی در طول دوران حبس خود چند بار در اعتراض به شرایط نگاهداری خود و سایر زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کرد و نامه‌هایی سرگشاده نوشت.

او که با روزنامه‌هایی چون جامعه، توس، صبح امروز، نوروز و شرق هم همکاری داشت، به خاطر نوشتن چند مقاله انتقادی از عملکرد دولت احمدی‌نژاد در ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ بازداشت شده بود.

بهمن احمدی امویی در دادگاه بدوی به ۷ سال و ۴ ماه حبس و ۳۴ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال و ۵ ماه حکم قطعی تغییر کرد و محکومیت شلاق نیز لغو شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.