ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات ریاست جمهوری برزیل به دور دوم کشیده شد

دیلما روسف بیشترین رای را آورد اما از کسب اکثریت مطلق بازماند. برزیلی‌ها سه هفته دیگر و در دور دوم بین دو نامزد راست میانه و چپ میانه یکی را بر خواهند گزید.

دیلما روسف بیشترین رای را آورد اما از کسب اکثریت مطلق بازماند. برزیلی‌ها سه هفته دیگر و در دور دوم بین دو نامزد راست میانه و چپ میانه یکی را بر خواهند گزید.

دیلما روسف، رئیس جمهور کنونی برزیل با کسب ۴۲ درصد آرا و  سناتور نیوس، از حزب سوسیال دموکرات با حدود ۳۴ درصد آرا به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل راه یافتند. بازنده بزرگ مارینا سیلوا از حزب سوسیالیست بود که تنها ۲۱ درصد آرا را کسب کرد.

این نتیجه خلاف نظرسنجی‌های انجام شده بوده است. در نظرسنجی چهارم اکتبر عنوان می‌شد که دیلما روسف ۴۸ درصد آرا را کسب می‌کند.

شگفتی این انتخابات بالا آمدن آسیو نیوس بود. او بر بستر نارضایتی‌های اجتماعی توانست موقعیت حزب سوسیال دموکرات (راست میانه) را نسبت به حزب حاکم کارگر  (چپ میانه) تقویت کند. نیوس در نطق خود گفت: « این پیامی از سوی برزیلی‌ها در ابراز نارضایتی از وضعیت کشور بود.»

در دور دوم این تعیین کننده است که هواداران سیلوا به چه کسی رای بدهند. مارینا سیلوا گفته که با همه احزاب حاضر به گفت‌وگوست. او در نطق خود پس از اعلام نتیجه و خطاب به هواداران خود گفت: «پیام برزیل مخالفت با سیستم موجود بود. ما می‌دانیم که بخش بزرگی از برزیل از سال ۲۰۱۰ تا کنون به دنبال کیفیت بهتری از زندگی است.»

بسیاری از برزیلی‌ها روسف را به خاطر رشد اقتصادی کند و برای افزایش تورم و ریخت‌وپاش‌های بالای دولتی به خصوص هزینه‌های انجام شده برای جام جهانی فوتبال مقصر می‌دانند. نیوس از نظر برنامه‌های اقتصادی محبوبیت دارد. او طرفدار اقتصاد آزاد، کمتر شدن نفوذ ذولت در بازار است و در شعارهایش به فساد دولتی اشاره می‌کند.

کارشناسان احتمال می‌دهند که رقابت دوش به دوشی بین دو نامزد در دور دوم در بگیرد.

در برزیل بیش از ۱۴۲ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن بودند. میزان مشارکت در انتخابات ۸۰ درصد گزارش شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.