ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش مدال ورزشکاران زن در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، افزایش مدال ورزشکاران ایران در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی به میزبانی اینچئون را به ورزشکاران ایران و به ویژه زنان ورزشکار تبریک گفته است.

ورزشکاران زن ایران در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون، دو مدال بیش از مدال‌های شانزدهمین دوره این بازی‌ها دریافت کردند. این در حالی بود که شمار ورزشکاران ایرانی این دوره نسبت به دوره قبل کاهش یافته بود.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، افزایش مدال ورزشکاران ایران در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی به میزبانی اینچئون (از ۲۳ شهریورماه آغاز شده است و تا نهم آبان ماه) را به ورزشکاران ایران و به ویژه زنان ورزشکار تبریک گفته است.

تفنگ بادی ده متر/ اعضای تیم نجمه خدمتی، نرجس امامقلی نژاد و الهه احمدی

کاروان ورزشی ایران در سال ۲۰۱۰، با ۳۷۰ ورزشکار (۸۸ زن و ۲۸۲ مرد) راهی گوانگژو چین شد و توانست ۵۹ مدال شامل ۲۰ طلا، ۱۴ نقره و ۲۵ برنز کسب کند، اما امسال با ۲۸۲ ورزشکار موفق به کسب ۵۷ مدال شامل ۲۱ طلا ، ۱۸ نقره و ۱۸ برنز شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، کاهش تقریبا ۲۵درصدی تعداد کاروان ورزشی ایران در اینچئون، کاهش کمی مدال‌های کسب شده را نیز به دنبال داشت، اما این مسئله در بخش زنان کاروان ورزشی کشورمان روندی معکوس داشت. درحالی که شمار زنان اعزام شده به بازی‌های ۲۰۱۴ اینچئون کاهشی حدود ۳۵ درصد نسبت به بازی‌های دوره پیشین را نشان می‌داد، تعداد مدال‌های کسب شده توسط این کاروان افزایش یافت.

حسن روحانی، رئیس دولت یازدهم موفقیت ورزشکاران ایران و به ویژه زنان ورزشکار در شانزدهمین بازی‌های آسیایی و کسب بیشترین مدال طلا تاکنون را تبریک گفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی از حضور موفقیت‌آمیز زنان ورزشکار ایرانی که «در عین پایبندی به شئونات اسلامی و ملی» توانستند با «کسب مدال‌های بی‌سابقه، باور و توان زنان ایرانی را به تصویر بکشند، قدردانی و تاکید کرده که ادامه موفقیت زنان در دوره بعد نیازمند سرمایه‌گذاری است.

رقابت زنان در ده رشته ورزشی

۵۸ ورزشکار زن شرکت‌کننده در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در ده رشته «تکواندو»، «تیرو کمان»، «دوومیدانی»، «کبدی»، «ووشو»، «تنیس روی میز»، «قایقرانی»، «کاراته»، «بدمینتون» و «تیراندازی» شرکت کردند که صحنه رقابت‌های آنان نسبت به دوره قبل، از ۱۴ رشته به ۱۰ رشته کاهش یافته بود.

فاطمه چالاکی برنده مدال برنز در رشته کاراته

زنان در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو، ۱۴ مدال شامل یک مدال طلا، چهار نقره و ۹ برنز کسب کرده بودند. این شمار در بازی‌های ۲۰۱۴ اینچئون به ۱۶ مدال شامل دو طلا، هفت نقره و هفت برنز رسید.

این افزایش مدال در حالی صورت گرفته که شمار زنان ورزشکاری که در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی شرکت کردند (۵۸ ورزشکار)، نسبت به دوره گذشته (۸۸ ورزشکار زن) کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

با این در رقابت‌های اخیر، نجمه خدمتی در رشته «تیراندازی» و حمیده عباسعلی در رشته «کاراته»، دو مدال طلا گرفتند.

«لیلا رجبی در پرتاب وزنه»، «نرجس امام قلی‌نژاد در تیراندازی»، «تیم تیراندازی تفنگ بادی با ترکیب نجمه خدمتی، نرجس امام قلی‌نژاد و الهه احمدی» و «الهه منصوریان در ووشو» و «تیم کبدی» دیگر ورزشکاران زن ایرانی هستند که پنج مدال نقره گرفته‌اند.

«فاطمه چالاکی و نسرین دوستی در کاراته»، «سولماز عباسی در قایق تک نفره روئینگ»، «تیم قایق سبک وزن زنان با ترکیب حمیرا برزگر، نازنین ملایی، مهسا جاور و سولماز عباسی در روئینگ»، «آرزو حکیمی در کایاک ۲۰۰ متر یک نفره کانوئینگ» و «سوسن حاجی‌پور در تکواندو» دیگر ورزشکاران زنی بودند که علاوه بر «سونیا گماری در کانو» شش مدال مدال برنز دریافتی ایران را گرفته‌اند.

موفقیت‌های دوره شانزدهم

در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی، زنان ورزشکار ایران در رشته‌های «تیراندازی»، «دوومیدانی»، «تیراندازی با کمان»، «شطرنج»، «قایقرانی آب‌های آرام»، «بادبانی»، «دراگون بوت»، «جودو»، «کبدی»، «کاراته»، «رول اسکیت»، «تیراندازی»، «ووشو» و «تکواندو» حضور داشتند.
تنها مدال طلای زنان در آن دوره، توسط خدیجه آزادپور در وزن ۷۵ کیلوگرم ووشو دریافت شد.

لیلا رجبی، برنده مدال نقره در رشته پرتاب وزنه

چهار مدال نقره زنان در آن دوره توسط الهه احمدی در رشته تیراندازی، راحله آسمانی و پریسا فرشیدی در تکواندو و تیم تیراندازی زنان به‌دست آمد؛ به علاوه ۹ مدال برنز توسط سارا خوش‌جمال فکری، سمانه شش پری و سوسن حاجی‌پور در تکواندو، الهه منصوریان در رشته ووشو، فاطمه چالاکی و سمیرا ملکی‌پور در رشته کاراته، روئینگ تیمی، تیم ملی کبدی زنان و تیم تیراندازی کسب شد.

با این همه، این ارتقا کمی و کیفی برای فاصله زمانی چهارسال کافی به نظر نمی‌رسد.
«توجه به توانایی‌های زنان و کشف استعدادهای شناسایی نشده»، «تعیین بودجه بیشتر برای ورزش زنان»، «پخش رقابت‌های ورزشی زنان در تلویزیون ایران» ازجمله نکاتی است که در حوزه ورزش زنان باید مورد توجه قرار گیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.