ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرچم داعش در شرق کوبانی به اهتزاز درآمد

گزارش‌ها از کوبانی ضد و نقیض است. ظاهراً تروریست‌های داعش بخش‌هایی از شرق کوبانی را تصرف کرده‌اند. ترکیه همچنان نظاره‌گر است.

از شهر کوبانی در شمال سوریه که توسط پیکارجویان گروه «دولت اسلامی» محاصره شده، خبرهای ضد و نقیضی در رسانه‌های جهان بازتاب یافته است. یکی از خبرنگاران خبرگزاری فرانسه از تپه‌ای در شرق کوبانی عکسی گرفته که نشان می‌دهد بر فراز این تپه پرچم داعش به اهتزار درآمده است.

پرچم داعش بر فراز تپه «نمیشانور»

رییس دولت خودگردان کوبانی نیز گزارش داده که قسمت‌های شرقی این شهر ظاهراً به تصرف تروریست‌های داعش درآمده و پرچمشان را در این مناطق برافراشته‌اند. بر اساس گزارش‌هایی که در برخی رسانه‌های دیگر انتشار یافته، ظاهراً تروریست‌ها ساختمان تلویزیون کوبانی را نیز تصرف کرده‌اند و بر فراز آن پرچم‌شان را به اهتزار درآورده‌اند.

از شامگاه گذشته تروریست‌های گروه «دولت اسلامی» تلاش می‌کنند شهر کوبانی را از شرق و غرب به تصرف خود درآورند. تروریست‌ها بر تپه «میشانور» که در غرب کوبانی واقع شده، تسلط پیدا کرده‌اند و از فراز این تپه شهر را هدف توپخانه خود قرار داده‌اند. با وجود آنکه نیروهای گردان مدافع خلق که دفاع از شهر را به عهده گرفته‌اند از سلاح و امکانات کافی بی‌بهره‌اند، همچنان از شهر دفاع می‌کنند.

تپه «نمیشانور» از نظر استراتژیکی بسیار اهمیت دارد و از شنبه، ۴ اکتبر محل درگیری‌های خونین بین مدافعان شهر و تروریست‌ها بوده است. یگان مدافعان خلق، دفاع از کوبانی را به عهده دارد. گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که یگان مدافعان خلق بر شمال کوبانی هنوز تسلط دارد.

ظاهراً ساختمان تلویزیون کوبانی هم به تصرف داعش درآمده

کوبانی در شمال سوریه و در نوار مرزی با ترکیه قرار دارد. تروریست‌های داعش تاکنون بارها به دروازه شهر نزدیک شده‌اند و کوبانی در آستانه سقوط قرار گرفته، اما یگان مدافعان خلق موفق شده، پیکارجویان گروه «دولت اسلامی» را به عقب براند. تا شامگاه گذشته، تروریست‌ها فقط یک صد متر با کوبانی فاصله داشتند.

احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه به شبکه تلویزیونی «سی ان ان» گفته است که ترکیه قصد ندارد به یاری نیروهای گردان مدافع خلق بشتابد. به گفته داوود اوغلو «اگر ترکیه به کوبانی نیروی زمینی بفرستد، می‌بایست در سراسر سوریه عملیات نظامی انجام دهد.»

نخست‌وزیر ترکیه در گفت‌و‌گو با «سی ان ان» از رایزنی‌هایی در پارلمان ترکیه برای به دست آوردن راهکارهای مؤثر در مقابله با داعش خبر داده است.

احمد داود اوغلو، پنجشنبه‌شب دوم اکتبر / ۱۰ مهرماه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اِی‌تی‌وی» ترکیه گفته بود: «ما نمی‌خواهیم کوبانی سقوط کند. هر کاری بتوانیم انجام خواهیم داد تا مانع از این رخداد شویم.»

عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) روز پنجشنبه به دولت ترکیه هشدار داده بود که چنانچه گروه «دولت اسلامی» شهر کوبانی را فتح کند و در این شهر دست به قتل عام مردم بزند، «پ‌ک‌ک» مذاکرات صلح با دولت ترکیه را قطع خواهد کرد.

نمایندگان پارلمان ترکیه با ۲۹۸ رأی موافق و ۹۸ رأی مخالف لایحه عملیات نظامی این کشور در مقابله با گروه «دولت اسلامی» در خاک سوریه و عراق را تصویب کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    قسمتی از این کامنت قدیمی است و مجبورم عین این جمله را دوباره تکرار کنم . پس ترکیه این وسط چه غلطی میکند . اظهارات ضد و نقیض داوود اغلو را بشنوید که چگونه عدم دخالت در جلوگبری از سقوط شهر را توجیه می نماید و در واقع با دادن چراغ سبز به گروهک داعش باعث تسریع اشغال شهر توسط شهر توسط آنها میشود . البته سیاستهای کثیف شیطان بزرگ آمریکا و انگلیس هم دست کمی از سیاستهای کثیف دولت ترکیه ندارد و هر از چند گاهی با هدر دادن چند موشک و بمباران به اصطلاح هوائی بیابانهای خالی از سکنه ، ژست کمک به مردم بی پناه و نابودی و مبارزه با داعش را دارند ولی در عمل هیچ اتفاق خاصی نیافتاده است . این است سیاست کثیف کشورهای جهان و در گیر در بحرانهای ژئو پولتیک منطقه خاور میانه .