ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کردهای ترکیه، فرانسه و هلند در اعتراض به کشتار کوبانی به خیابانها آمدند

کردهای مقیم هلند روز دوشنبه در اعتراض به اوضاع منطقه کردنشین «عین العرب» سوریه مقابل مقر پارلمان این کشور تظاهرات کردند.

کردهای مقیم هلند روز دوشنبه در اعتراض به اوضاع منطقه کردنشین “عین العرب” سوریه مقابل مقر پارلمان این کشور تظاهرات کردند.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که عناصر تروریستی داعش در حومه شهر کوبانی در مرز ترکیه و سوریه مستقر و درصدد حمله به این و تسلط آن هستند. از سوی دیگر، کردهای ترکیه نیز روز دوشنبه در اعتراض به تحولات عین العرب که به زبان کردی “کوبانی” نامیده می شود، تظاهرات کردند.

صدها نفر از کردهای ترکیه امروز قصد داشتند از طریق مناطق مرزهای این کشور وارد منطقه کردنشین “کوبانی” سوریه شوند اما نیروهای امنیتی تُرک مانع نفوذ آنها شدند. کردهای مقیم فرانسه نیز روز دوشنبه در نزدیکی فرودگاهی در پاریس تحرکات تروریستی در کوبانی و حرکت آنها به سمت سوریه را محکوم کردند.

در حالی که خبرها از تسلط داعش بر بخش‌هایی از کوبانی خبر می‌دهند، نخست وزیر ترکیه در واکنشی دیرهنگام اعلام کرد که این کشور از هر اقدامی برای کمک به کوبانی دریغ نخواهد کرد.

درگیری میان کردهای سوریه و عناصر تکفیری داعش در منطقه مرزی عین العرب (کوبانی)، واقع در مرزهای ترکیه و سوریه چند روزی است که تشدید شده است و در این درگیری تاکنون ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

برخی کارشناسان سوری بر این باورند که این درگیری‎ها با حمایت دستگاه اطلاعاتی و امنیتی ترکیه صورت می گیرد تا با حمایت تروریست‎های سوری و ایجاد درگیری در این منطقه، حمله نظامی احتمالی خود به این منطقه را مشروعیت ببخشد.

لینک مطلب در تریبون زمانه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.