ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه و جنگ‌زدگان کوبانی

درگیری‌های دولت ترکیه با جنگ‌زدگان کرد

در حالی که مبارزان کرد در سوریه برای بازپس‌گیری عین العرب (کوبانی) از گروه «دولت اسلامی» تلاش می‌کنند، روز سه شنبه ۱۵ مهرماه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، هشدار داد که کوبانی سقوط خواهد کرد.

ترکیه نیروهای نظامی خود را در مرز کوبانی-ترکیه مستقر کرده که این نیروها حرکت جنگ‌زدگان کرد را با خشونت و با پرتاب گاز اشک‌آور کنترل می‌کنند. پناهندگان سوری در مرز ترکیه به‌طور مداوم با نیروهای نظامی این کشور درگیر هستند.

روز سه شنبه ۱۵ مهرماه شهرهای مختلف ترکیه از جمله استانبول و دیاربکر شاهد تظاهرات‌های ضد دولت اردوغان بود که این دولت را به همکاری با گروه «دولت اسلامی» و کشتار کردها متهم می‌کردند. نیروهای ضد شروش ترکیه با تظاهرکنندگان درگیر شدند و در این درگیری‌ها یک نفر از تظاهرکنندگان کشته شده است.

با وجود حملات هوایی روز ۱۵مهر ایالات متحده آمریکا به مواضع گروه «دولت اسلامی» در کوبانی، سه قسمت از این منطقه همچنان در تصرف نیروهای شبه‌نظامیان افراطی داعش است. بارک اوباما از ترکیه خواسته است که مقابل گروه «دولت اسلامی» قاطع‌تر اقدام کند اما اردوغان تمرکز بیشتری بر برکناری رئیس جمهور سوریه، بشار اسد، دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.