ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لغو تحریم‌های اروپا علیه شرکت ملی نفتکش ایران

اکنون شرکت ملی نفتکش ایران می‌تواند با شرکای اروپایی‌اش تجارت کند، اما به دلیل تحریم‌های آمریکا اجازه عقد بیمه‌نامه ندارد و همچنان زمین‌گیر است.

دادگاه عالی اتحادیه اروپا تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شرکت ملی نفتکش ایران را لغو کرد و اتحادیه اروپا هم تاکنون به این حکم اعتراض نکرده است.

لنگرگاه «تی» در جزیره خارک در انتظار نفت‌کش‌های غول‌پیکر با ظرفیت با ظرفیت ٣٢٠ هزار تن

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۲ به خاطر برنامه هسته‌ای ایران تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کرده بود و هرگونه ارتباط تجاری میان اتحادیه اروپا، شرکت‌ها و شهروندان آن را با شرکت ملی نفتکش ایران ممنوع اعلام کرده بود.

دادگاه عالی اتحادیه اروپا که در لوگزامبورگ قرار دارد، در ژوئیه سال جاری اعلام کرد که دلیلی وجود ندارد که نام شرکت ملی نفتکش ایران در فهرست تحریم‌ها باشد. اما این حکم به مدت دو ماه به تعلیق درآمد که اتحادیه اروپا در این مدت فرصت اعتراض داشته باشد.

وکیل شرکت نفتکش ایران سه‌شنبه ۷  اکتبر در گفت‌وگویی که خبرگزاری رویترز با او انجام داد اعلام کرد که با صدور حکم دادگاه عمومی اتحادیه اروپا برای لغو تحریم شرکت ملی نفتکش ایران و نبود درخواست تجدید ن‍ظر از سوی اتحادیه اروپا این تحریم‌ها لغو شده است.

علی اکبر صفایی، مدیر عامل شرکت ملی نفتکش

رویترز به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا گزارش داده که با وجود آنکه مهلت درخواست تجدیدنظر سپری شده، اما اتحادیه اروپا همچنان در تلاش است که ترفندی بیندیشد و شرکت نفتکش ایران را در فهرست تحریم‌هایش قرار دهد.

علی اکبر صفایی مدیر اجرایی شرکت ملی نفتکش ایران در واکنش به خبر لغو تحریم گفته است: «ما از لغو این تحریم‌ها خرسند هستیم. همیشه روابط تجاری خوبی با شرکایمان در اتحادیه اروپا داشتیم و همواره به دنبال بازگرداندن این روابط بوده‌ایم.»

شرکت ملی نفتکش ایران همچنان در فهرست تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران قرار دارد و این شرکت نمی‌تواند با شرکت‌های بیمه قرارداد ببندد و نفتکش‌هایش را بیمه کند. با این‌حال لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا برای شرکت ملی نفتکش‌ ایران این امکان را فراهم می‌کند که با شرکای اروپایی‌اش وارد تجارت شود.

شرکت ملی نفتکش ایران بزرگ‌ترین مرکز حمل و نقل نفت در ایران است. اتحادیه اروپا این شرکت را به این دلیل تحریم کرده بود که گمان می‌رفت منابع مالی‌اش را از طریق سپاه پاسداران و دولت تأمین می‌کند، اما شرکت ملی نفتکش ایران گفته بود یک شرکت خصوصی است و منابع‌اش را از طریق صندوق بازنشستگی تأمین می‌کند.

پیش از این هم ایران تلاش کرده بود از طریق دادگاه عالی اتحادیه اروپا در جهت لغو برخی تحریم‌ها بکوشد و این تلاش‌ها هم در مواردی به ثمر نشست. رفع تحریم از بانک صادرات و بانک ملت دو نمونه از این موفقیت‌هاست. اتحادیه اروپا نگران است که با چنین ترفندهای حقوقی، زنجیره تحریم‌ها علیه ایران بگسلد و تحریم‌ها بی‌اثر شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.