ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نبرد کوبانی: کردهای سوریه خواستار سلاح‌های سنگین شدند

کردهای سوریه از جامعه جهانی خواستند تا در نبرد با شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» (داعش) سلاح‌های سنگین در اختیار پیکارجویان کرد قرار دهند. شاهدان عینی از زخمی‌های بسیار در کوبانی خبر داده‌اند.

پیکارجویان کرد، وضعیت کوبانی را بحرانی توصیف می‌کنند. کردها از جامعه جهانی درخواست کرده‌اند تا سلاح‌های سنگین در اختیار آن‌ها قرار دهند.

در حال حاضر نبردها در شرق کوبانی متمرکز است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، یک عضو «یگان‌های مدافع خلق» در مرز ترکیه که نخواست نامش فاش شود، گفت: «وضعیت [کوبانی] بدتر از آن است که مردم فکر می‌کنند.»

وی افزود: «بسیاری هنوز در این شهر به‌سر می‌برند و عده زیادی به‌شدت زخمی شده‌اند. امکان این وجود ندارد که به خارج از شهر منتقل شوند. "دولت اسلامی" حتی نزدیکتر هم شده است.»

شهر کردنشین کوبانی در سوریه از چند روز پیش در محاصره نیروهای «دولت اسلامی» قرار دارد. این شهر اهمیت استراتژیک دارد و با تسخیر کامل آن شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» بخش بزرگی از نوار مرزی با کشور ترکیه را در چنگ خود خواهند داشت.

کردهای سوریه در فراخوانی از جامعه جهانی درخواست سلاح‌های سنگین کرده‌اند تا بتوانند از کوبانی دفاع کنند.

صالح مسلم، یکی از دو رهبر اصلی حزب اتحاد دمکراتیک کردستان (سوریه) به روزنامه «حریت» ترکیه گفت: «همه می‌گویند "ما در کنار شما هستیم"، اما ما سلاح‌های ضدتانک می‌خواهیم.»

صالح مسلم از ترکیه خواست گذرگاهی برای پیکارجویان «واحدهای حفاظت مردمی» باشد تا بتوانند در محدوده شرقی و غربی کوبانی آماده نبرد شوند.

وی افزود: «مبارزان مسلح ما در "عفرین" و "سیزره" منتظرند تا به پیکارجویان کوبانی بپیوندند. ما باید از خاک ترکیه استفاده کنیم تا بتوانیم نیروهای خود را به کوبانی بفرستیم.»

نبردها در شرق کوبانی

فرهاد الشامی، یک فعال کرد در کوبانی، در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری آلمان گفت در حال حاضر نبردها در شرق کوبانی متمرکز است.

به گفته وی، «نیروهای داعش یورش گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند تا تمامی منطقه کانی عربان (در شرق کوبانی) را زیر کنترل خود در آورند.»

صالح مسلم، رهبر حزب اتحاد دمکراتیک کردستان (سوریه): همه می‌گویند «ما در کنار شما هستیم»، اما ما سلاح‌های ضدتانک می‌خواهیم.

بر خلاف این خبرها اما دیدبان حقوق بشر سوریه و وب سایت خبری کردی «ولاتی» گفته‌اند مبارزان کرد مانع از پیشروی شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» شده و آن‌ها را به حومه شرق کوبانی رانده‌اند. با این حال جنگجویان «دولت اسلامی» همچنان در کوبانی هستند.

ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا روز چهارشنبه هشتم اکتبر / ۱۶ مهرماه شش حمله هوایی علیه مواضع داعش انجام داد.

ادریس ناسان، یکی از مقام‌های بلندپایه شهر کوبانی روز چهارشنبه گلوله‌باران و بمباران علیه نیروهای داعش را بسیار مؤثر خواند و گفت: «این بزرگترین عقب‌نشینی آن‌ها از زمانی است که وارد شهر شده‌اند.»

وی خوش‌بینانه گفت: «ما می‌توانیم فرض کنیم که این آغاز خروج آن‌ها از منطقه است.»

بعد از ظهر چهارشنبه داعش دست به یک حمله انتحاری زد که طی آن مردی با مواد منفجره کارگذاری شده در یک خودرو به یک مقر بازرسی حزب اتحاد دمکراتیک کردستان برخورد کرد. در این حمله کردهای بسیاری کشته شدند.

به‌رغم دفاع کردها از کوبانی و حملات ائتلاف جهانی علیه داعش، جنگجویان اسلامگرا روز دوشنبه برای نخستین بار وارد این شهر شدند.

مصطفی عبدی، فعال و روزنامه‌نگار کرد روز چهارشنبه در فیس‌بوک خود نوشت خیابان‌های بخش مقتله واقع در جنوب شرقی کوبانی «پر از جنازه کشته‌شدگان داعش» است.

او هشدار داد که وضعیت انسانی برای صدها غیرنظامی باقی مانده در شهر بسیار دشوار است.

یک راننده آمبولانس نیز گزارش داد که «هر لحظه زخمی‌های بیشتری از مرز می‌رسند» و خودروهای کافی برای حمل زخمی‌ها وجود ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.