ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه مأمور نیروی انتظامی ايران در سراوان کشته شدند

در پی افشای حمله گسترده یک ماه پیش به یک پاسگاه مرزی سپاه پاسداران، اکنون حسين رحيمی، فرمانده انتظامی سيستان و بلوچستان، از کشته‌شدن سه مأمور نيروی انتظامی در شهرستان سراوان خبر می‌دهد.

حسين رحيمی، فرمانده انتظامی سيستان و بلوچستان، از کشته‌شدن سه مأمور نيروی انتظامی در شهرستان سراوان خبر داد.

استان سیستان و بلوچستان و به‌ویژه سراوان همواره صحنه درگیری‌های نظامی میان نیروهای بلوچ و جمهوری اسلامی ایران بوده است

رحيمی در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا) گفته است که اين سه مأمور نیروی انتظامی عصر چهارشنبه ۱۶ مهرماه و توسط کسانی که او از آن‌ها به‌عنوان «اشرار مسلح» ياد کرده، کشته شده‌اند.

فرمانده انتظامی سيستان و بلوچستان افزود: «اشرار مسلح در تماس با پليس ۱۱۰ مأموران انتظامی را به محل مورد نظر خود هدايت کرده و در کمين و عمليات کور آنان را به شهادت رساندند.»

همچنين يک منبع که نامش فاش نشده، درباره جزئيات اين حمله به سايت مشرق گفته است: «افراد مسلح ناشناس اقدام به تيراندازی به سمت خودروی پاسگاه انتظامی آسپيچ در حوالی روستای دزک، در فاصله سه کيلومتری شهر سراوان نموده که تعداد سه نفر از جمله دو پرسنل رسمی و يک سرباز وظيفه به شهادت رسيدند.»

آيت‌الله خان‌علی‌پور، مرتضی مالکی و محمدرضا نظريانی سه مأموری هستند که کشته شده‌اند.

به گفته منبع سايت مشرق، «اين اشرار دارای دو دستگاه خودروی پژو مشکی و نقره‌ای بوده و از اين اقدام خود فيلمبرداری کردند و در پايان، اشرار اقدام به سرقت سلاح مأموران کرده و متواری شدند.»

سپاه پاسداران دو روز پیش از حمله  به یکی از پاسگاه‌های مرزی خود در سراوان در استان سیستان و بلوچستان پرده برداشت که یک ماه قبل رخ داده بود.

به گفته محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، در این حمله که ۱۸شهریورماه امسال رخ داده، حمله‌کنندگان «با حجم بسیار بالای نیروی انسانی و مواد منفجره دست به این اقدام علیه پاسگاه ۱۷۱ زدند».

وی افزود: «آن‌ها ۶۰۰ کیلوگرم مواد منفجره را که روی یک ماشین سوار کرده بودند، به دیوار پاسگاه زدند که انفجار بسیار مهیبی صورت گرفت و دیوارهای پاسگاه فرو ریخت ولی بعد از حدود سه ساعت و نیم درگیری نتوانستند به هدف خود برسند.»

استان سیستان و بلوچستان و به‌ویژه سراوان همواره صحنه درگیری‌های نظامی میان نیروهای بلوچ و جمهوری اسلامی ایران بوده است.

در شهریورماه سال جاری نیز روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حمله «اشرار و تروریست‌های مسلح» به یک پاسگاه مرزی در منطقه سراوان را دفع کرده است. گروه جیش‌العدل مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

جیش‌العدل در اطلاعیه خود گفت این عملیات در راستای «انتقام خون عبدالرئوف ریگی» انجام شد.

عبدالرئوف ریگی، رهبر جیش‌العدل بود که سپس گروه شبه‌نظامی جیش‌النصر را تأسیس کرد. جیش‌النصر پس از ماجرای گروگان‌گیری سربازان ایرانی به ‌وسیله گروه جیش‌العدل، در اسفندماه سال گذشته و در پی اختلاف‌های داخلی این گروه بر سر اعدام گروهبان مرزی ایران، تأسیس شد.

عبدالرئوف ریگی روز پنجشنبه ششم شهریورماه در شهر کویته پاکستان کشته شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.