ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش نمایندگان مجلس بریتانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

نمایندگان مجلس عوام در حالی قصد دارند فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت بشناسند که دولت هنوز از این طرح تا پیش از به نتیجه رسیدن «گفت‌وگوهای صلح» حمایت نمی‌کند.

نمایندگان مجلس عوام در بریتانیا قصد دارند موجودیت «کشور مستقل فلسطین» را به رسمیت بشناسند. این در حالی است که دولت این کشور از چنین طرحی تا پیش از به نتیجه رسیدن «گفت‌وگوهای صلح» میان اسراییل و فلسطین حمایت نمی‌کند.

فلسطین به عنوان کشوری مستقل هنوز در سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته نمی‌شود

این طرح قرار است روز دوشنبه ۱۳ اکتبر در مجلس عوام به رأی گذاشته شود. انتظار می‌رود اکثر نمایندگان حزب کارگر بریتانیا از به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان یک کشور حمایت کنند. همچنین بسیاری از نمایندگان حزب لیبرال دمکرات و حتی بخشی از نمایندگان حزب محافظه‌کار نیز از این طرح حمایت می‌کنند.

با این‌حال این حرکت تنها جنبه نمادین خواهد داشت زیرا وزرای دولت در رأی‌گیری شرکت نمی‌کنند و نظر رسمی دولت بریتانیا نیز حمایت از گفت‌وگوهای مشترکی است که بتواند به طرح دو کشور ـ دو ملت برای اسراییل و فلسطین منتهی شود.

بریتانیا در سال ۲۰۱۲ در رأی‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای تشکیل کشور مستقل فلسطین رأی ممتنع داد.

نمایندگان مجلس عوام به تازگی در یک جلسه طولانی شش ساعته لزوم به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان کشوری مستقل در سازمان ملل را به بحث گذاشتند و نمایندگان پیشنهاددهنده این طرح توانستند نظر بسیاری از نمایندگان دیگر را به خود جلب کنند.

گراهام موریس، نماینده حزب کارگر و از موافقان این طرح می‌گوید برای مدتی طولانی جامعه جهانی مردم فلسطین را از حق داشتن کشوری مستقل محروم کرده است و به این ترتیب مانعی بزرگ برای برقراری صلح و ثبات در منطقه پدید آمده است.

به گفته نمایندگان موافق، حمایت از راه حل تشکیل کشور فلسطین در کنار کشور اسراییل، از مدت‌ها پیش مورد حمایت بریتانیا بوده است اما دولت تنها در حرف توانسته از آن حمایت کند و این طرح معمولا در گفت‌وگوهای سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

به اعتقاد موافقان، تشکیل هرچه سریعتر کشور فلسطین، نه تنها حق مسلم فلسطینیان است، بلکه تنها راهی است که می‌تواند امید برای زندگی مسالمت‌آمیز را به این منطقه بازگرداند.

بحث در مورد تشکیل کشور فلسطین در بریتانیا پس از آن مطرح می‌شود که به تازگی سوئد به عنوان نخستین کشور بزرگ اروپایی فلسطین را به عنوان کشور به رسمیت شناخت.

با این‌حال این طرح در بریتانیا و حتی در میان حزب کارگر نیز مخالفانی دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 69

    […] اسراییل در موضوع به‌رسمیت شناختن فلسطین ریتانیا تلاش نمایندگان پارلمان برای به رسمیت شناختن کشور فلسطی…روسیه فعالیت بزرگ‌ترین سازمان حقوق بشری را محدود […]