ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تدابیر ویژه در فرودگاه‌های اروپا برای تشخیص ابولا

بریتانیا می‌گوید در فرودگاه‌ها و ایستگاه قطار بین‌المللی لندن تدابیری برای تشخیص مبتلایان به ابولا به کار می‌بندد. یک بریتانیایی احتمالا بر اثر ابولا در مقدونیه مرده است.

با جدی‌تر شدن خطر گسترش ویروس ابولا در اروپا، بریتانیا نیز اظهار آمادگی کرده است تا در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار تدابیر پزشکی و امنیتی برای تشخیص افراد مبتلا به این بیماری در نظر گیرد.

بریتانیا فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های بین‌المللی قطار را برای مقابله با ابولا کنترل می‌کند

این تدابیر شامل اسکن حرارتی مسافران برای تشخیص ابتلای آن‌ها به ابولا و قرنطینه کردن افراد مشکوک است.

خبر درگذشت یک فرد بریتانیایی در شهر اسکوپیه در جمهوری مقدونیه باعث گسترش نگرانی‌های زیادی در بریتانیا شده است.

این خبر روز پنجشنبه ۹ اکتبر اعلام شد اما هویت این فرد اعلام نشده و مشخص نیست با چه کسانی در داخل یا خارج بریتانیا در تماس بوده و چگونه احتمالا به ابولا مبتلا شده است.

با این حال مقامات جمهوری مقدونیه گفته‌اند برای آن‌که مشخص شود این فرد واقعا بر اثر ابولا جان باخته است یا نه منتظر تایید آزمایش‌های پزشکی در آلمان هستند.

اکنون هتلی که او در آن اقامت داشته تعطیل و تمام افرادی که با او در هتل در تماس بوده‌اند به قرنطینه پزشکی منتقل شده‌اند.

این فرد بریتانیایی روز دوم اکتبر از لندن به مقدونیه سفر کرده بود و طبق اظهارات نزدیکانش هرگز سفری به هیچ‌کدام از کشورهایی که در معرض گسترش ابولا هستند نداشته. اگر او در لندن به این مرض دچار شده باشد، نشانه‌ای از حضور و گسترش جدی این بیماری در اروپاست.

پیش‌تر، بسیاری از کشورهای اروپایی اعلام کرده بودند حاضرند به سرعت تدابیر لازم را که از سوی سازمان بهداشت جهانی توصیه شده است در مرزهای هوایی و ترمینال‌های قطار به کار بندند.

بریتانیا گرچه ابتدا انجام این اقدامات را لازم ندانسته بود، اما اکنون دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور می‌گوید در چند فرودگاه‌ بین‌المللی لندن و ایستگاه‌ بین‌المللی قطار «سنت پانکراس» اسکن حرارتی به کار گرفته خواهد شد.

همچنین مسافرانی که از برخی کشورهای آفریقایی، به ویژه سیرالئون، لیبریا و گینه به اروپا سفر می‌کنند باید به سئوالاتی در مورد احتمال در تماس بودن با افراد مبتلا به ابولا پاسخ دهند.

روسیه نیز آمادگی خود را برای کمک به کشورهای اروپایی جهت مقابله با ویروس ابولا اعلام کرده و یک هواپیمای ویژه برای نقل و انتقال بیماران مبتلا به ابولا اختصاص داده است.

ابولا تاکنون حداقل ۳۸۶۰ نفر را در مدت کوتاهی در غرب آفریقا کشته است. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید اکنون ابولا در این بخش از آفریقا تثبیت شده و هر روز تعداد بیشتری به آن مبتلا می‌شوند.

ابولا در آمریکا نیز یک قربانی گرفته است و هراس از منتشر شدن آن در ایالات متحده نیز وجود دارد. یک پرستار اسپانیایی نیز به ابولا مبتلا شده است.

سازمان‌های جهانی هشدار داده‌‌اند ابولا ممکن است به یک بیماری هولناک دیگری مانند ایدز تبدیل شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.