ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیکتاتور کره شمالی هم‌چنان از نظرها غایب است

کیم جونگ اون در مراسم شصت‌ونهمین سالگرد تاسیس حزب کار کره شمالی هم حضور نداشت. رسانه‌های این کشور بدون ذکر جزییات، تنها از ناخوشی رهبر خبر می‌دهند.

کیم جونگ اون در مراسم شصت‌ونهمین سالگرد تاسیس حزب کار کره شمالی حضور نداشت.  رسانه‌های این کشور بدون ذکر جزییات، تنها از ناخوشی رهبر خبر می‌دهند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی

کیم‌جونگ اون، رهبر ۳۰ ساله کره شمالی در مراسم مهم سالگرد تاسیس حزب حاکم این کشور نیز در انظار عموم ظاهر نشد. این مراسم همواره با حضور در برابر مقبره پدر و پدر بزرگ او، کیم‌جونگ ایل و کیم‌ایل سونگ برگزار شده است.

کیم در نشست سالانه پارلمان کره شمالی در ماه سپتامبر و مراسم استقبال از ورزشکاران این کشور در بازگشت از بازی‌های آسیایی اینچئون نیز حضور نداشت. غیبت او از چنین مراسمی، بار دیگر شایعه بیماری سخت او را تقویت کرد. اون آخرین مرتبه در اوایل سپتامبر و همراه همسرش در کنسرتی در پیونگ یانگ دیده شد.

خبر بیماری اون را نخست، رسانه‌های کره جنوبی اعلام کرده و از نقرس، دیابت و فشارخون بالای وی گزارش دادند. رسانه‌های کره شمالی به این اکتفا کرده‌اند که بنویسند رهبر کشور ناخوش احوال است. اون در آخرین حضور در انظار عمومی پادرد داشت و می‌لنگید.

رسانه‌های کره جنوبی سرگرم گمانه‌زنی در باره غیبت کیم‌جونگ اون هستند. برخی از آنها نوشته‌اند که خواهر اون جانشین وی شده و بعضی هم از کودتا علیه اون سخن گفته‌اند. اما مقامات دولتی کره جنوبی تاکید می‌کنند که کیم‌جونگ اون کماکان نبض قدرت را به دست دارد. گفته می‌شود که اون در شمال پیونگ یانگ سرگرم استراحت و طی دوره نقاهت است.

به دلیل روزنه‌های اندک خبری در کره شمالی، سن دقیق کیم‌جونگ اون معلوم نیست اما گفته می‌شود که او بین ۳۰ تا ۳۱ سال دارد.

کره شمالی یکی از منزو‌ی‌ترین کشورهای جهان است. کیم جونگ اون کمی بعد از مرگ پدرش کیم‌جونگ ایل در اواخر سال ۲۰۱۱ به رهبری حزب کار و رهبری دولت برگزیده شد. نام او در ماه دسامبر ۲۰۱۳ و پس از اعدام شوهر عمه‌اش در صدر خبرهای جهانی قرار گرفت.

شوهر عمه ۶۷ ساله جونگ اون، مدت‌ها به عنوان عالیجناب خاکستری شناخته می‌شد. او زمان کوتاهی بعد از محکوم شدن توسط دادگاهی نظامی به جرم خیانت اعدام شد. از جمله اتهام‌های او باندبازی و تشکیل فراکسیون، رشوه‌خواری، حیف و میل ارز و فروش مواد خام با قیمتی نازل به چین بود.

بخش بزرگی از درآمدهای عمومی کره شمالی صرف ارتش و تجهیزات جنگی می‌‌شود. این کشور با یک میلیون و ۲۰۰ هزار سرباز دارای چهارمین ارتش بزرگ جهان است. نظامیان در کره‌شمالی از قدرت فراوان و امتیازهای ویژه‌ای برخودارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.