ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت ۱۴ نفر در سيستان و بلوچستان به اتهام «ترور»

محسن داوودی، فرمانده انتظامی شهرستان سراوان در استان سيستان و بلوچستان از بازداشت ۱۴ نفر به اتهام «ترور» چهار مأمور پليس خبر داد.

محسن داوودی، فرمانده انتظامی شهرستان سراوان در استان سيستان و بلوچستان از بازداشت ۱۴ نفر به اتهام «ترور» چهار مأمور پليس خبر داد.

روزنامه شرق در شماره شنبه ۱۹ مهر گزارش داد در «حمله‌های تروريستی» هفته گذشته چهار مأمور نيروی انتظامی کشته و سه نفر نيز مجروح شده‌اند.

چهارشنبه هفته گذشته افرادی که مقام‌های پليس ايران از آن‌ها به نام «اشرار مسلح» ياد کرده‌اند، در تماس با پليس ۱۱۰، مأموران انتظامی پاسگاه انتظامی آسپيچ شهرستان سراوان را به محل مورد نظر خود کشانده و سه مأمور را کشته‌اند.

يک روز پس از اين رويداد نيز افراد ناشناس با يک دستگاه خودرو که در آن مواد منفجره جاسازی شده بود وارد پاسگاه آسپيچ شدند و با انفجار اين خودرو، يک مأمور ديگر کشته شد.

گروه جيش‌العدل در اطلاعيه‌ای مسئوليت حملات هفته گذشته در شهرستان سراوان را بر عهده گرفته است.

اسماعيل احمدی‌مقدم، فرمانده نيروی انتظامی ايران در واکنش به کشته‌شدن چهار مأمور پليس بدون اشاره به نام پاکستان گفت: «اگر اين کشور ناتوان است، دست ما را باز بگذارد که ما در کشور او دنبال عمليات برويم و گروه‌های تروريستی را تعقيب کنيم.»

وی افزود: «نمی‌شود که در صفر مرزی بايستيم و از داخل خاک همسايه به ما ضربه بزنند و بعد به آن‌جا فرار کنند و در تحت چتر امنيتی سرويس‌های امنيتی آن‌ها باشند، اين حرف‌ها پذيرفتنی نيست.»

به گفته احمدی‌مقدم، «آن‌ها (مقامات پاکستان) می‌گويند به ما ربطی ندارد يا اين‌که ما تسلط نداريم و به ما اطلاعات بدهيد و اگر به آن‌ها اطلاعات بدهيم، از آن‌جا تروريست‌ها را مطلع کرده و به آن‌ها می گويند برويد و بعد به ما می‌گويند کسی نبود.»

در سال‌های اخير مرزهای جنوب شرقی ايران در استان سيستان و بلوچستان شاهد چند حادثه اين‌چنينی بوده که آخرين آن‌ها در آبان‌‌ و بهمن ۱۳۹۲ در منطقه مرزی سراوان رخ داد.

جيش‌العدل بهمن سال گذشته پنج مرزبان ايرانی را به گروگان گرفت که پس از مذاکرات علمای اهل سنت، اين گروه چهار تن از گروگان‌ها را آزاد کرد و سرنوشت گروگان پنجم جمشيد دانايی‌فر همچنان نامشخص است.

اين گروه در آبان ۱۳۹۲ در يک حمله ديگر ۱۴ مرزبان ايرانی را کشت و شش تن ديگر را زخمی کرد و سه نفر را هم به گروگان گرفت.

قوه قضائيه جمهوری اسلامی نيز در اقدامی تلافی‌جويانه ۱۶ زندانی اهل سيستان و بلوچستان را اعدام کرد.

گروه جيش‌العدل می‌گويد برای حقوق اقليت بلوچ در ايران مبارزه می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.