ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون روحانی:«در ایران کسی به دلیل روزنامه‌نگاری در زندان نیست»

الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رییس جمهور با تایید سخنان روحانی در نیویورک می‌گوید در ایران کسی به دلیل روزنامه‌نگاری در زندان نیست. سخنان روحانی انتقادهای زیادی برانگیخته بود.

الهام امین زاده، معاون حقوقی رییس جمهور ایران تاکید کرده است در ایران هیچ کسی به دلیل روزنامه‌نگاری دستگیر نشده است.

الهام امین زاده، معاون حقوقی رییس جمهور ایران

امین‌زاده در پاسخ به پرسش خبرگزاری تسنیم در مورد اظهارات حسن روحانی در نیویورک گفت می‌تواند به طور کلی در این زمینه پاسخ دهد و جزییات بیشتری نمی‌تواند بگوید. او با تایید سخنان روحانی گفت که هیچ روزنامه‌نگاری در ایران تاکنون به دلیل روزنامه‌نگاری دستگیر نشده است.

خبرگزاری تسنیم از الهام امین‌زاده در مورد انتقادهایی که به سخنان حسن روحانی از جانب اصلاح‌طلبان مطرح شده پرسیده بود.

حسن روحانی در سفر اخیر خود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحدU در مصاحبه‌ای با شبکه سی.ان.ان به کریستیان امان‌پور خبرنگار این شبکه گفته بود که فکر نمی‌کند در ایران کسی به دلیل روزنامه‌نگار بودن یا فعالیت‌های رسانه‌ای دستگیر شده باشد.

سخنان حسن روحانی واکنش‌های انتقادی زیادی در میان روزنامه‌نگاران و همچنین فعالان سیاسی نزدیک به جناح اصلاح‌طلب در ایران برانگیخت.

از جمله آن‌که ۱۳۵ روزنامه‌نگار ایرانی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور ایران از این‌که او در مصاحبه‌ با سی‌ان‌ان، واقعیت وجود روزنامه‌نگاران زندانی در ایران را انکار کرده، انتقاد کردند و از او خواستند در وضع فعلی روزنامه‌نگاران زندانی و رسانه‌های این کشور تغییر ایجاد کند و از «انکار واقعیت و پاک کردن صورت مسأله» بپرهیزد.

در این نامه که روز پنج‌شنبه ۱۰ مهر منتشر شد، روزنامه‌نگاران حسن روحانی را به «اصلاح گفته‌های نادرستش» و عمل به وعده‌هایش در مورد رسانه‌ها فرا خواندند.

نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، «سازمان گزارشگران بدون مرز» و «کمیته دفاع از روزنامه‌نگاران» وضعیت آزادی بیان و وضعیت روزنامه‌نگاران در ایران را وخیم برآورد می‌کنند.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، در ماه مارس سال ۲۰۱۴ گزارش داد که حسن روحانی نتوانسته است هنوز در جهت بهبود وضعیت آزادی بیان در ایران پیشرفتی حاصل کند.

«سازمان گزارشگران بدون مرز» نیز ایران را یکی از پنج «زندان بزرگ روزنامه‌نگاران در جهان» لقب داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پیمان

    وقتی‌ افراد نادانی اینطور عنوان میکنند، معلوم هست که اصلا آشنائی به شغل روزنامه نگاری ندارد. نادانی و دروغ گویی افراد نظام دیگر به هیچ کس پوشیده نیست.

  • hasani

    به چه کسی دروغ میگویند؟!  تمام دنیا اینها را شناخته !

  • مومن

    دروغگوهای کثیف< خجالت بکشید.

  • Majid

    هیچ روزنامه‌نگاری در ایران تاکنون به دلیل روزنامه‌نگاری دستگیر نشده است بلکه  بخاطر آنچه در روزنامه نگاریده دستگیر و پاگیر شده و بطور کلی مورد غضب وخشم مقام معظم گاریدلان و عذاب آن معظم له قرار گرفته. به همین سادگی.