ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه ناکامی‌های فوتبال ایران در آسیا

فوتبال پایه ایران روزهای تلخی را از سر می‌گذراند. پس از حذف تيم ملی نوجوانان در آسیا و نتایج ضعیف تیم ملی امید در بازی‌هايی آسيايی، تيم جوانان نیز از رقابت‌های قهرمانی آسيا حذف شد.

در پی حذف تيم ملی نوجوانان ایران از رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسيا و نتايج ضعيف تيم ملی اميد در بازی‌هايی آسيايی، تيم ملی جوانان فوتبال ايران نیز با شکست از یمن از رقابت‌های قهرمانی آسيا حذف شد.

دیدار ایران ـ یمن: احمد السروری در دقیقه پنج گل برتری قرمزپوشان یمنی را با شوتی سرکش از پشت محوطه ۱۸ قدم به ثمر رساند.

تيم ملی جوانان فوتبال ايران امروز، شنبه ۱۹ مهرماه در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی زير ۱۹ سال آسيا که در میانمار جریان دارد، در مقابل يمن شکست خورد و حذف شد.

ايران در اين مسابقه با نتيجه يک بر صفر شکست خورد. تنها گل این دیدار را احمد السروری در دقیقه پنج به‌ثمر رساند.

این دومین شکست تيم ملی جوانان فوتبال ايران بود. ایران در بازی نخست خود دو بر يک مغلوب تايلند شده بود و اکنون با شکست از يمن عملا ديگر بختی برای صعود از مرحله گروهی ندارد.

دیدار ایران ـ یمن

در این گروه يمن با چهار امتياز در رده نخست، تايلند با سه امتياز، ميانمار با یک امتياز و ایران بدون امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. بدین ترتیب ايران پيش از بازی سوم خود مقابل ميانمار حذف شده است. این در حالی است که پیش از اين، مسابقات گروه ايران بسيار ساده قلمداد می‌شد.

تیم ملی جوانان ایران در بیش از سه دهه گذشته ناکام‌ترين رده تيم‌های ملی این کشور بوده و در این مدت حتی نتوانسته است به مرحله نيمه‌نهايی مسابقات آسیایی صعود کند.

ایران در مسابقات دوره گذشته در امارات متحده عربی، پس از صعود از گروهش در بازی پلی‌آف مغلوب کره‌ جنوبی شد. چهار سال پيش هم در چين در مرحله گروهی حذف شد.

تيم ملی فوتبال نوجوانان (زير ۱۶ سال) ايران نیز در مرحله يک چهارم نهايی مسابقه‌های قهرمانی آسيا در تایلند با شکست مقابل کره شمالی از اين رقابت‌ها حذف شد. ايران در دور قبلی اين رقابت‌ها توانسته بود به عنوان سومی آسيا رسيده و جواز حضور در جام جهانی را هم بگيرد اما در اين دوره پس از ناکامی در رسيدن به نيمه نهايی، جام جهانی ۲۰۱۵ شيلی را هم از دست داد.

ایران از تایلند هم شکست خورد

تيم ملی اميد ایران (زیر ۲۳ سال) نیز در بازی‌های آسيايی ۲۰۱۴ اینچئون نتايج خوبی به دست نياورد. اين تيم که در يک گروه سه تيمی قرار داشت، از ويتنام چهار بر یک شکست خورد و با قرقيزستان يک بر يک مساوی کرد و حذف شد.

رسانه‌های ایران دلیل این شکست‌ها را «سوء مدیریت» در تیم‌های ملی فوتبال ایران ارزیابی می‌کنند اما واقعیت آن است که فوتبال ایران به‌ویژه در سال‌های اخیر دچار رکود کم‌سابقه، فساد و رشوه‌خواری گسترده بوده است.

دست‌کم در یک سال اخیر رسوایی فساد در فوتبال ایران چنان بود که منجر به محرومیت برخی داوران و مربیان شد و موضوع آن به مجلس کشانده شد. با این حال مسئولان ورزشی و دولتی ایران همواره در مواجه با موارد متعدد فساد در فوتبال ایران به‌شکل موقت سعی در آرام کردن اوضاع داشته و هیچگاه به‌طور ریشه‌ای با آن برخورد نکرده‌اند.

افزون بر این هنوز فوتبال ایران اسیر نهادهای نظامی و دولتی است و این نهادها کلید باشگاه‌های ایران را در دست دارند و آن‌ها را با رد و بدل کردن مبالغ کلان در میان خود دست به دست می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیرشکاری

    صاحب نظران بر این نکته هم نظرند که عدم نتیجه گیری در فوتبال پایه مخصوصا در این دوره از بازیهای آسیایی نه‌ بخاطر عدم تدارکات و برنامه ریزی فدراسیون فوتبال و یا کمبود اطلاعات فنی‌ مربیان پایه فوتبال -( یعنی‌ آنچه بطور سنتی کنار گذاشتگان از حیطه قدرت عنوان می‌‌کنند )- است...مسئله اساسی‌ پرورش نیافتن استعداد‌های نوجوانان این سرزمین در رده باشگاها ست....زیرا به خوبی‌ در انتهای مطلبتان اشاره کردید که((افزون بر این هنوز فوتبال ایران اسیر نهادهای نظامی و دولتی است و این نهادها کلید باشگاه‌های ایران را در دست دارند و آن‌ها را با رد و بدل کردن مبالغ کلان در میان خود دست به دست می‌کنند.))

  • hasani

    اگر سرداران سابق و بساز بفروش و دلالهای فعلی مدیریت فوتبال را رها کنند یک قدم بجلو خواهذ بود!

  • Majid

    "رسوایی فساد در فوتبال ایران ؟؟" مقصر تحریمهای اقتصادی است و اگر نه فساد مطلقا در نظام حکومتی وجو دندارد!! چه در فوتبال آن و چه در پر  و بال آن!! هر نوع «کش» و «مکش» هم در اینموارد محاربه است با خدا و رسولش!! اما کدامین خدا و کدامین رسول این بال بماند که بماند!!

  • faryad

    بدون ایجاد ورزش در سطح مدارس و داشتن  مسابقات مداوم  در رده های پایه در شهرها و باشگاهها  سیر نزولی ادامه خواهد داشت . گرفتن یک تیم و بازی دادن ان در رده های سنی مختلف روش شکست خورده کشورههای کمونیستی است !