ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مصباح یزدی: بر رهبر منت نگذارید

عده‌ای از اعضای جبهه پایداری و طرفداران محمود احمدی‌نژاد گرد هم آمدند تا اختلافات‌شان را برطرف کنند. مهم‌ترین سخنران مصباح یزدی بود.

عده‌ای از اعضای جبهه پایداری و طرفداران محمود احمدی‌نژاد عصر شنبه، ۱۹ مهر ماه در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان در سفارت سابق آمریکا در تهران گرد آمدند تا اختلافات سیاسی خود را از میان بردارند و خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده کنند.

در «همایش گام مقدماتی اصول‌گرایان» چهره‌هایی مانند روح‌الله حسینیان، سعید جلیلی، غلامعلی حداد عادل، کامران دانشجو، اسدالله بادامچیان و سعید حدادیان (مداح بیت رهبری) شرکت داشتند. با این حال مهم‌ترین سخنران آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی بود. او تلاش کرد میثاق اصول‌گرایان با رهبر را تجدید کند. چکیده سخنان او این بود: «بر رهبر منت نگذارید. شایسته‌تر از او برای این مقام سراغ نداریم.»

مصباح یزدی تنها چهره شاخص همایش گام مقدماتی اصول‌گرایان

غلامعلی حداد عادل، نماینده مجلس شورای اسلامی و از چهره‌های شاخص در این همایش گفته است: «اگر اختلافی وجود نداشت لازم نبود وحدت شود. چون اختلاف وجود دارد می‌خواهیم به وحدت برسیم.»

این سومین بار است که اصول‌گرایان برای دست‌یابی به اتفاق نظر درباره فهرست نامزدان انتخابات مجلس شورای اسلامی گرد هم می‌آیند. رضا تقوی عضو ارشد «جامعه روحانیت مبارز» همایش اصول‌گرایان را برگزار می‌کند. او در سخنانی درباره هدف اصلی از سازماندهی چنین گردهمایی‌هایی گفت: «بسیاری از اصولگرایان سرخورده و ناامید شده‌اند و تعداد زیادی از آنها از مناصب خود خلع شده‌اند و بهتر است فکری برای جمع‌کردن اصولگرایان کنار هم داشته باشیم.»

پیش از سخنرانی مصباح یزدی بولتنی در نقد دولت حسن روحانی در میان شرکت‌کنندگان این همایش پخش شده بود. روی این بولتن عکس مصباح یزدی منتشر شده بود و تیتر آن هم این بود: «چرا اصولگرایان نیازمند محور وحدتی همچون آیت‌الله مصباح هستند؟»

همایش گام مقدماتی اصول‌گرایان

پیش از سخنرانی مصباح یزدی، حاضران از او با شعار «مطهری زمان خوش ‌آمدی به تهران، خار چشم دشمنان خوش‌ آمدی به تهران» استقبال کردند و سعید حدادیان هم مداحی کرد. سپس سخنرانی مصباح یزدی آغاز شد. عضو مجلس خبرگان در این سخنرانی که در برخی از فرازهایش به موعظه درباره «راه انبیا» شباهت داشت به اختلافات میان اصول‌گرایان اشاره کرد و این اختلافات سیاسی را در حد «اختلاف در دین» جلوه داد و گفت: «اختلاف در دین همیشه عامداً بوده است. برخی این کارها را می‌کنند (اختلاف به وجود می‌آورند) برای اینکه تسلط و برتری‌افکنی داشته باشند و موقعیت و دین جدیدی دست و پا کنند.»

او سپس گفت برای برکنار ماندن از انحرافات می‌بایست به «اصول فکری» پایبند بود. چنین شخصی بیش از همه به ولایت فقیه اعتقاد دارد. به گفته مصباح «اصول‌گرا اگر گفت ولایت فقیه را قبول داریم، آن را با جان و دل می‌گوید و تا پای جان برای آن می‌ایستد اما امروز برخی می‌گویند آقا ما حالا یک چیزی گفتیم و می‌گویند ما خودمان آقا را به اینجا رساندیم آیا مطیع او شویم؟»

و در ادامه سخنانش افزود: «پس ادعای ولایت فقیهی ما کجا رفت؟ حالا که شما کمک کردید فردی به حقش برسد، آیا شما سر او منت می‌گذارید؛ آنهایی که با پیامبر بیعت کردند، پیامبر را پیامبر کردند و آیا آنهایی که با علی بیعت کردند، آنها علی را علی کردند؟ آنها باید افتخار کنند که علی را شناختند و ما باید خدا را شاکر باشیم که کسی را به ما شناساند که کسی زیر آسمان و روی زمین شایسته‌تر از او برای این مقام سراغ نداریم.»

از فراکسیون موسوم به «رهروان ولایت» در مجلس شورای اسلامی که گفته می‌شود از پیروان علی لاریجانی‌اند، کسی در همایش مصباح شرکت نکرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faid

    این  رهبر مال شما!  ببریدش جماران یا مصلی  پرستشش کنید و مردم را از بت و بت پرستان نجات دهید!

  • عبداله

    شعار«مطهری زمان خوش ‌آمدی به تهران، خار چشم دشمنان خوش‌ آمدی به تهران» که در استقبال از مصباح در همایش گفته اند به این برمیگردد که بین طیف قم و تهران جبهه پایداری اختلاف بود و تهرانی ها باصطلاح مطیع خامنه ای بودند اما مصباح نظراتی داشت و این همایش بیعت مجدد مصباح با خامنه ای بوده است از موقعی که بیماری پروستات خامنه ای او را به بیمارستان برد رهبر کره شمالی نیز شل و کت شده و چند وقت است دیده نمیشود فیدل کاسترو هم گفته است ناتو خطرناک تر از داعش است شاید روسوفیل ها ترجیح میدهند داعش باشد بیماری دو رهبر ایران و کره زیر زمینی و کنار کشیدن فیدل از رهبری به عنوان سه رهبر نزدیک به روسیه شباهت وجود ندارد از قبل نیز ایران و روسیه قدرت گرفتن داعش را می دیدند رسول جعفریان گفته است که از یک سال قبل در خصوص وضعیت تندرو های تکفیری در عراق هشدار داده میشد اما مقامات ایران نمیخواستند جدی بگیرند شاید آن ها ترجیح هم میدادند و میخواستند از توهم یک عده عرب مخالف اسد که فکر میکردند این گروه ها به ضرر ایران است استفاده کنند چیزی که بایدن هم به آن اشاره کرده است

  • Majid

    "و ما باید خدا را شاکر باشیم که کسی را به ما شناساند که کسی زیر آسمان و روی زمین شایسته‌تر از او برای این مقام سراغ نداریم" اینگونه سخنگویی مختص شیطان و دستیارانش بر روی زمین است و بس. که فقط و فقط شیطان است که به بشری که از یک قطره نطفه در شکم مادر خلق شده و در خاک دفن میشود نه تنها می قبولاند که او فقیه عالم است بلکه شایسته ترین کس زیر آسمان و روی زمین از برای احراز مقام معظم رهبری جمعی جاهل چون خود بر روی زمین خاکی است!! ** کلمه فقه که لغاتی چون فقاهت و فقیه از آن ناشی شده به معنای فهم و شعور است که متاسفانه جامعه ما اکثزآ از آن بهره ای نبرده است.

  • بهنام

    چاپلوسی و ریا کاری به خاطر حب جاه و مقامی کذائی و جند روزه دنیوی ، وجه بارز اینگونه روبه صفتان کج فهم و به ظاهر خدا پرست است . فرقی بین خمینی ملعون و مصباح نیست و هر دو دست نشانده انگلیسند و برای نابودی ایران پرورش داده شده اند . امید است با شعور و آگاهی ملت ایران و منطقه یک بار و برای همیشه ریشه دین و مذهب از این مملکت رخت بر بسته و به تاریخ بپیوندد و ایرانی نو و سر افراز با دموکراسی واقعی مبتنی بر آزادی و عدالت پدیدار گردد .