ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شناسایی دومین مورد ابتلا به ابولا در آمریکا

مریضی که هفته گذشته در بیمارستان دالاس درگذشت، ویروس ابولا را به یکی از کارکنان این بیمارستان منتقل کرده است. روشن نیست فرد مبتلا پرستار یا یک کادر درمانی دیگر است.

مریضی که هفته گذشته در بیمارستان دالاس درگذشت، ویروس ابولا را به یکی از کارکنان این بیمارستان منتقل کرده است. روشن نیست فرد مبتلا پرستار یا یک کادر درمانی دیگر است.

مقامات پزشکی ایالت تگزاس اعلام کرده‌اند که یک کادر درمانی بیمارستان دالاس، مبتلا به ابولا شده و هم‌اینک تحت نظر است. توماس اریک دانکان ۴۲ ساله که برای دیدار با خانواده‌اش از لیبریا به دالاس آمده بود. روز چهارشنبه ۸ اکتبر جان خود را از دست داد. روشن نیست فرد مبتلا پرستار یا کادر درمانی دیگری است. او از روز جمعه و پس از تب، قرنطینه شده است.

آزمایش ابولا روی این فرد مثبت بوده است. انتشار این خبر موجب بیم شده اما محافل پزشکی دالاس اطمینان خاطر داده‌اند که اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس انجام شده و کلیه افرادی را که با کادر درمانی یادشده تماس داشته‌‌‌‌‌‌اند، تحت مراقبت ویژه قرار داده‌اند.

در بوستون هم یک مورد مشکوک ابتلا به ابولا گزارش شده است. مردی که از لیبریا به آمریکا سفر کرده، هم اینک در بیمارستانی در بوستون تحت آزمایش‌های لازم برای تشخیص ابتلا به ابولا قرار دارد. او از سردرد و درد عضلات شکایت داشته است.

وزارت حفاظت داخلی آمریکا برای جلوگیری از شیوع ابولا، تدابیری برای کنترل فرودگاه‌ها و رفت و آمد مسافران اندیشیده است. از روز شنبه ۱۱ اکتبر، کلیه مسافران ورودی به فرودگاه جان اف کندی نیویورک، تحت کنترل نشانه‌های ابولا قرار می‌گیرند. درجه حرارت بدن کسانی که از غرب آفریقا وارد آمریکا می‌شوند، اندازه‌گیری می‌شود. تب، بارزترین نشانه ابولاست.

کشورهای اروپایی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که تدابیر توصیه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی را برای کنترل حرارت بدن مسافران در مرزهای هوایی و ترمینال‌های قطار به کار بندند.

اسرائیل هم در این میان به طور ویژه از مسافران لیبریا، گینه و سیرالئون تست ابولا می‌گیرد. در فرودگاه بن گوریون تل‌آویو و مرزهای آبی اسرائیل، دفاتری برای کنترل مسافران گشوده شده است.

ابولا تاکنون ۴۰۰۰ نفر را در مدت کوتاهی در غرب آفریقا کشته است. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید اکنون ابولا در این بخش از آفریقا تثبیت شده و هر روز تعداد بیشتری به آن مبتلا می‌شوند.

در نشست پاییزی بانک جهانی در واشنگتن بار دیگر نسبت به شیوع ابولا هشدار داده شد. صندوق جهانی پول، بانک جهانی و اتحادیه اروپا روی هم رفته، پرداخت ۸۱۰ میلیون دلار برای مبارزه با اپیدمی ابولا را تقبل کرده‌‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.