ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشتمین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین

در ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، این هفته وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور کاترین اشتون، نماینده گروه ۱+۵ در مذاکرات با ایران، با یکدیگر دیدار و مذاکره خواهند کرد.

هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ روز سه‌شنبه ۱۴ اکتبر/ ۲۲ مهرماه در وین برگزار می‌شود. مذاکرات وزیران خارجه ایران و آمریکا روز چهارشنبه ۱۵ اکتبر/ ۲۳ مهرماه در هتل کوبورگ برگزار خواهد شد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفرش به دو کشور فرانسه و مصر، روز چهارشنبه برای دیدار با ظریف وارد اتریش می‌شود

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمدجواد ظریف، رئیس هیئت مذاکره‌‌کننده هسته‌ای ایران روز سه‌شنبه به همراه معاونان و برخی از اعضای تیم مذاکره‌کننده راهی وین می‌شود. محمد امیری، حمید بعیدی‌نژاد و داود محمدنیا در سفر، همراه وزیر امور خارجه ایران هستند.

در ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، این هفته وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور کاترین اشتون، نماینده گروه ۱+۵ در مذاکرات با ایران با یکدیگر دیدار و مذاکره خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، صبح روز سه‌شنبه، پیش از ملاقات سه جانبه وزیران خارجه، عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر خارجه ایران با وندی شرمن و ویلیام برنز معاونان وزیر خارجه آمریکا دیدار می‌کنند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز در ادامه سفرش به دو کشور فرانسه و مصر، روز چهارشنبه برای دیدار با ظریف وارد اتریش می‌شود.

با توجه به نزدیک شدن ۲۴ نوامبر، تاریخ مشخص شده برای دستیابی به توافق جامع نهایی میان ایران و گروه ۱+۵، به احتمال زیاد، سخنان وزیر امور خارجه آمریکا روی توافق هسته‌ای با ایران متمرکز خواهد شد.

هفتمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵، بدون نتیجه پایان یافت

فشار بر واشنگتن نیز برای دستیابی به توافقی مطلوب در زمینه فعالیت هسته‌ای ایران افزایش یافته است. این فشار ممکن است با اکثریت‌یافتن جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا افزایش نیز بیابد.

شماری از سیاستمداران تندروی آمریکایی و اسرائیلی هم از این مسئله واهمه دارند که قدرت‌های جهانی در این مذاکرات امتیازات زیادی به ایران بدهند و ایران را در آستانه توسعه سلاح‌های هسته‌ای و بحرانی‌تر شدن وضعیت خاورمیانه قرار دهند.

بر اساس این گزارش، هیچ ضمانتی برای رسیدن به این توافق وجود ندارد؛ چراکه ایران میلیاردها دلار برای زیرساخت‌های هسته‌ای خود هزینه کرده است و تولید این انرژی را حق خود می‌داند.

«کاهش غنی‌سازی اورانیوم ایران»، «زیر فشار قرار دادن تهران در طراحی دوباره تأسیسات با هدف ایجاد تغییراتی در چرخه تولید انرژی» و «تضمین انجام بازرسی‌های سخت‌گیرانه از مراکز تولید انرژی هسته‌ای ایران» از جمله راه‌حل‌هایی است که مذاکره‌کنندگان آمریکایی و اروپایی برای رفع نگرانی‌های موجود ارائه می‌دهند.

هفتمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵، شامل آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان در نیویورک (۱۹ سپتامبر/ ۲۸ شهریورماه تا ۲۵ سپتامبر/ سوم مهرماه) بدون نتیجه پایان یافت.

در این دور از مذاکرات پیشرفت کمی حاصل شد و اختلافات اساسی بر سر غنی‌سازی اورانیوم همچنان برجا ماند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    بهمین منظور فردو را پاکسازی و به محل جدید انتقال دادند؟